Η Ferrari 288 GTO κλείνει τα 40

Ήταν 1984 και βρισκόμασταν στην έκθεση της Γενεύης, όταν είδαμε για πρώτη φορά την Ferrari 288 GTO. Το ιταλικό supercar γίνεται 40 ετών και πάμε να δούμε κάποια βασικά στοιχεία της, κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν.

Αποτέλεσε το διάδοχο μοντέλο της εμβληματικής 250 GTO και στο εμφανισιακό μέρος διέθετε τους τριπλούς πλαϊνούς αεραγωγούς και το πίσω σπόιλερ αλά ducktail. Έμοιαζε σε μεγάλο βαθμό με την αδελφή της 308 GTB,

αλλά ήταν πιο μυώδης και πιο ελαφριά (1.160 κιλά), καθώς χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της panel από ίνες άνθρακα, Kevlar και πολυεστέρα.

Δημιουργήθηκαν συνολικά 272 μονάδες, όλες κόκκινου χρώματος, ενώ η παραγωγή της τερματίστηκε το 1987. Τα αρχικά GTO, σήμαιναν Gran Turismo και Omologata. Ο αριθμός 288, προήλθε από τον κυβισμό του κινητήρα της.

Κάτω από τοκαπό εξοπλιζόταν με έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 2.855 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 394 ίππους.Ήταν τοποθετημένος κατά μήκος και βρισκόταν πίσω από τα καθίσματα. Η κίνησημεταδιδόταν στους πίσω τροχούς, μέσωενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, που ήταν παρόμοιο με αυτό που είχε το μονοθέσιοτης Ferrari από τηνFormula 1, εκείνη την εποχή. Το ίδιο ίσχυε για τα φρένα και τηνανάρτησή της.

Από πλευράςεπιδόσεων, η 288 GTO ήθελε 4,9 sec για να επιταχύνει από στάση και μέχριτα 100 χιλιόμετρα και η τελική της ταχύτητα ήταν 304 χλμ./ώρα. Οεορτασμός της 40ης επετείου, θα λάβει χώρα το προσεχές φθινόπωρο. Ετοιμάζεταιανάλογη φιέστα, όπως εκείνη που διοργανώθηκε για την F40. Περιοδεία αυτοκινήτων δηλαδή στους Δολομίτεςκαι κατάληξη στο Μαρανέλο.

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα