Στην πρέσα χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα -Τι θα κάνουν οι ιδιοκτήτες

Παρελθόν αναμένεται να αποτελέσει από τους δρόμους της χώρας μας ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων τα οποία συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια.

Eπιτακτική κρίνεται η ανάγκη ανανέωσης του στόλου ΙΧ στη χώρα μας ο οποίος, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), είναι ο πιο γηρασμένος στην ΕΕ με μέσο όρο ηλικίας 17,3 έτη.

Όπως είναι κατανοητό, όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία ενός αυτοκινήτου τόσο λιγότερο ασφαλές είναι αυτό, καθώς ενσωματώνει απαρχαιωμένες τεχνολογίες, ενώ μπορεί να είναι και ασυντήρητο, αντιμετωπίζοντας βλάβες που υπονομεύουν

περαιτέρω την οδική ασφάλεια.

Αυτές οι ζημιές, μάλιστα, που αντιμετωπίζουν πάρα πολλά παλαιά αυτοκίνητα, αποτελούν τον βασικό λόγο που το ποσοστό αποχής από τα ΚΤΕΟ βρίσκεται στα ύψη, όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς ειδικοί του κλάδου. Υπολογίζεται για διάφορες αιτίες, ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ στην Ελλάδα αγγίζει τα 2,8 εκατ.

Ειδικότερα, πολλοί ιδιοκτήτες γηρασμένων και κατά τεκμήριο προβληματικών οχημάτων φοβούνται ότι εφόσον τα προσκομίσουν για τεχνικό έλεγχο, θα κληθούν να πραγματοποιήσουν επιδιορθώσεις που το κόστος τους θα είναι δυνανάλογο της αξίας των οχημάτων.

Αυτό το άτυπο… κρυφτό με πρωταγωνιστές τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που συνιστούν βραδυφλεγείς βόμβες, δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τα συναρμόδια υπουργεία τα οποία ετοιμάζουν ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό «ηλεκτρονικό όπλο» για τον εντοπισμό τους.

Η ανίχνευση των ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ συνιστά το πρώτο βήμα προκειμένου να οδηγηθούν στην πρέσα εκατοντάδες χιλιάδες επικίνδυνα αυτοκίνητα, δεδομένου ότι η ιδιαίτερα κοστοβόρα αποκατάσταση των βλαβών τους θα καταστήσει… μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες την απόσυρση των συγκεκριμένων οχημάτων από την κυκλοφορία.

Για αυτό τον λόγο άλλωστε, προ ολίγων ημερών το Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση που προανήγγειλε ένα νέο σύστημα ελέγχων με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για οχήματα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, όπως επίσης για τα ανασφάλιστα και για όσα δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας.

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα τα νέα επιβατικά ΙΧ περνούν για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ όταν συμπληρωθούν 4 έτη από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας και έπειτα πρέπει να διενεργείται περιοδικός έλεγχος ανά 2 χρόνια.

Σημειώνεται ότι χθες, Τετάρτη 15 Απριλίου, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ συνεχάρη την κυβέρνηση για τη μεταρρύθμιση που προωθεί, καθώς ο εντοπισμός των αυτοκινήτων που απέχουν από τα κέντρα τεχνικού ελέγχου, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση

«O Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε συνέχεια ανάρτησης του προς δημόσια διαβούλευση σχεδίου νόμου για την ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων, συγχαίρει την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η ψηφιακή εξέλιξη με την ενοποίηση του μητρώου οχημάτων αποτελεί ιστορική στιγμή για την χώρα μας καθώς δύναται να θεραπεύσει παθογένειες 40 ετών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, για τα ανασφάλιστα και για αυτά που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους.

Έως σήμερα το έργο της εποπτείας των οχημάτων είχε ανατεθεί εξ’ ολοκλήρου στα όργανα της Τροχαίας μέσω ελέγχων παρά την οδό. Πλέον ο έλεγχος θα πραγματοποιείται και κεντρικά - ψηφιακά και θα εντοπίζονται αυτόματα εξ’ αποστάσεως οι αμελείς οδηγοί.

Θα ενημερώνονται και εν συνεχεία θα τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αναμένεται να εκπαιδεύσει τις αντιλήψεις των οδηγών στην ορθή χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων τους, με ότι θετικό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια όλων μας (οδηγών – επιβαινόντων – πεζών – μοτοσικλετιστών – ποδηλατών) και την προστασία του περιβάλλοντος από υπερβολικούς εκπεμπόμενους ρύπους.

Αναφορικά με το ΚΤΕΟ, είναι γεγονός ότι περίπου 2,8 εκατ. οχήματα δεν ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ τα τελευταία 17 έτη ενώ παράλληλα αντίστοιχα περίπου 6,5 εκατ. οχήματα δεν διαθέτουν την απαραίτητη Κάρτα Ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ). Το γεγονός αυτό αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στους ελληνικούς δρόμους, πρωτίστως για τους ίδιους τους οδηγούς, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει για την ασφαλή και μη ρυπογόνα κατάσταση κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

Σε αυτά τα πλαίσια συμμετέχουμε με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση επί σχεδίου νόμου Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών επικροτώντας αυτήν την νομοθετική προσπάθεια και επιθυμώντας να συμβάλλουμε στην επιτυχή εξέλιξή της.

Αντίστοιχη μεταρρυθμιστική εξέλιξη αναμένουμε σύντομα από το Υπ. ΥΠ.ΜΕ και για την αναμόρφωση του συστήματος εποπτείας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ καθώς και σε αυτόν τομέα η χώρα υστερεί, συντηρώντας έτσι πρόσφορο έδαφος σε σκιώδη κυκλώματα και επίορκους δημοσίους υπαλλήλους να «εμπορευματοποιούν» την παραβατικότητα στα ΚΤΕΟ διευκολύνοντας την διενέργεια εικονικών τεχνικών ελέγχων και πιστοποίησης ακατάλληλων και επικίνδυνων για κυκλοφορία οχημάτων στους δρόμους. Το γεγονός αυτό επίσης προσβάλει την οδική ασφάλεια, εκθέτει τη χώρα μας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δημιουργεί πλαίσιο έντονου αθέμιτου ανταγωνισμού στα ΚΤΕΟ.

Τέλος, συστήνεται στους οδηγούς να προγραμματίσουν από τώρα το ραντεβού τους στο ΚΤΕΟ αφενός για να εξασφαλίσουν διαθεσιμότητα και ότι δεν θα ταλαιπωρηθούν με πολύωρες αναμονές, αφετέρου να αποφύγουν περιττά πρόστιμα τα κόστη των οποίων θα είναι καλύτερο να διατεθούν στη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων τους. Να επιλέξουν πρωτίστως ΚΤΕΟ με κριτήρια τεχνικής επάρκειας και αξιοπιστίας και εν συνεχεία να προβούν στοχευμένα σε απαραίτητες συντηρήσεις και επισκευές έτσι ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα. Τα αξιόπιστα και αντικειμενικά ΚΤΕΟ είναι σύμμαχοι των οδηγών παρέχοντάς τους σημαντική γνώση.

Η ηλεκτρονική διασταύρωση κυκλοφορούντων οχημάτων είναι γεγονός».

Αυξημένο bonus απόσυρσης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Δεν είναι, όμως, μόνο οι ηλεκτρικές διασταυρώσεις που θα δείξουν την πόρτα της εξόδου στα παλιά και σε μεγάλο βαθμό ακατάλληλα για κυκλοφορία αυτοκίνητα. Σημαντική συμβολή θα έχει και ο 3ος Κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά, που όπως αποκάλυψε το carandmotor.gr, πέρα από την αύξηση του ποσού επιδότησης (στα 9.000 ευρώ) για τους ιδιώτες καταναλωτές, περιλαμβάνει και μεγαλύτερο bonus απόσυρσης (2.000 ευρώ) παλαιού οχήματος.

Παρόλο που από τα προαναφερθέντα αυξημένα ποσά θα επωφεληθούν όσοι αγοράσουν καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (και όχι βενζίνης, diesel, υβριδικό κ.ο.κ.) το Κινούμαι Ηλεκτρικά θα συνδράμει σε μεγάλο βαθμό στην απομάκρυνση από τους δρόμους της χώρας μας ενός διόλου ευκαταφρόνητου αριθμού αυτοκινήτων, που όπως επισημάναμε, υπονομεύουν την οδική ασφάλεια, και αποτελούν τροχοπέδη στις όποιες προσπάθειες γίνονται για την ενίσχυσή της.

Διαβάστε επίσης:

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα