Το πιο περιζήτητο επάγγελμα στην Ευρώπη -Σε ποιους εργαζομένους προσφέρουν μισθούς χιλιάδων ευρώ

Οι εταιρείες προσπαθούν να καλύψουν τις κενές θέσεις εργασίας, προσφέροντας ως δέλεαρ αρκετά καλούς μισθούς.

Συνεχίζονται οι ελλείψεις οδηγών φορτηγών ανά την Ευρώπη, με την τελευταία έκθεση της IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών) για το 2023 να προβλέπει ότι έως το 2028 οι κενές θέσεις εργασίας στην ήπειρο θα ανέρχονται σε περίπου 745.000.

Παράλληλα, το επάγγελμα του οδηγού φορτηγών πλήττεται και από γήρανση του πληθυσμού, όπως συνηγορεί το γεγονός ότι στην Ευρώπη κάτω από 25 ετών είναι μόλις το 5% των οδηγών.

Το έλλειμμα δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την Ευρωπαϊκή Ένωση,

η οποία προσπαθεί να προσφέρει χείρα βοηθείας στις εταιρείες μεταφορών, προωθώντας μεταξύ άλλων τη θέσπιση της δυνατότητας έκδοσης διπλώματος οδήγησης για φορτηγά από την ηλικία των 17 ετών -μια πρωτοβουλία που βέβαια έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.

Πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος λαμβάνουν και οι ίδιες οι μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες -μεταξύ άλλων- προσπαθούν να προσελκύσουν οδηγούς από τρίτες χώρες.

Επί παραδείγματι, η Ισπανία, στην προσπάθειά της να καλύψει τις χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας, ετοιμάζεται να λανσάρει μια τεράστια εκστρατεία προσλήψεων με στόχο την προσέλκυση Μαροκινών επαγγελματιών οδηγών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ισπανικού ABC, ο κλάδος των οδικών εμπορευμαυτικών μεταφορών αναμένεται να προσελκύσει περίπου 26.000 Μαροκινούς οδηγούς. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι οι μισθοί θα κυμαίνονται από 1.600 έως 2.000 ευρώ (με βάση την εμπειρία του κάθε εργαζομένου), τα ισπανικά ειδησεογραφικά Μέσα εκτιμούν ότι οι ενδιαφερόμενοι θα είναι χιλιάδες.

Η κίνηση κατέστη δυνατή χάρη στην πρόσφατη πρωτοβουλία της ισπανικής κυβέρνησης να αναγνωρίζεται το δίπλωμα που έχουν αποκτήσει οι Μαροκινοί οδηγοί στην πατρίδα τους και ως εκ τούτου να μη χρειάζεται να περάσουν από επιπλέον τεστ.

Από την άλλη, δεν είναι λίγοι και όσοι αποδοκιμάζουν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία της κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι η μαζική εισροή οδηγών από το Μαρόκο θα πιέσει προς τα κάτω τους μισθούς και θα καταστήσει τις εργασιακές συνθήκες δυσμενέστερες.

Πολλοί Ισπανοί οδηγοί φορτηγών ήλπιζαν ότι αυτό το έλλειμμα επαγγελματιών στον συγκεκριμένο κλάδο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως διαπραγματευτικό όπλο τους προκειμένου να διεκδικήσουν καλύτερες απολαβές.

Εκτός των συνόρων τους στρέφονται και κάποιες χώρες εκτός Ευρώπης, προκειμένου να βγουν από το τέλμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιαπωνία όπου μια εταιρεία έχει αρχίσει να εκπαιδεύει άτομα από το Ουζμπεκιστάν προκειμένου να καλύψει τις κενές θέσεις.

Η εταιρεία, αξιοποιώντας τη γραμματική συγγένεια μεταξύ της ουζμπεκικής και της ιαπωνικής γλώσσας, παρέχει ένα σχολείο ξένων γλωσσών στην πόλη Tsukuba και έχει ένα αντίστοιχο πρότζεκτ στο Ουζμπεκιστάν.

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα