Γίνεται να υπάρξει σοβαρή παθητική ασφάλεια χωρίς αερόσακους;

Η Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) λέει ότι γίνεται, αλλά μην περιμένετε να είναι φθηνό. Η 004S, η έκδοση δρόμου του νέου της υπεραυτοκινήτου που ξεκίνησε τη ζωή του από τις πίστες, υποβλήθηκε πρόσφατα σε δοκιμές πρόσκρουσης, κατά τις οποίες ένα όχημα προσκρούει στο πλάι με ταχύτητα 51 χλμ/ώρα. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με παραμορφώσιμη επιφάνεια στο μπροστινό μέρος, έτσι ώστε  να προσομοιώσει μια πραγματική πλευρική πρόσκρουση στον χώρο των επιβατών. Το 004S ανταπεξήλθε στη δοκιμή χωρίς πλαϊνό αερόσακο ή οροφής, κάτι που δεν είναι εύκολο επίτευγμα για καμία αυτοκινητοβιομηχανία,

πόσο μάλλον για έναν μικρό κατασκευαστή όπως η SCG.

Σε αντίθεση με μια μετωπική πρόσκρουση, στην οποία ο χώρος του κινητήρα λειτουργεί ως ζώνη παραμόρφωσης πριν την καμπίνα των επιβατών, στο πλάι δεν υπάρχει αυτός ο απαιτούμενος χώρος, επομένως πρέπει το αμάξωμα να μπορεί να παραμορφώνεται αρκετά ώστε να απορροφά δυνάμεις, ενώ παράλληλα να παραμένει αρκετά άκαμπτο για την προστασία των επιβατών. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό όταν οι αερόσακοι αφαιρούνται από την εξίσωση, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο εξωτικά υλικά σε πανάκριβα μοντέλα (όπως στην περίπτωση της SCG) μπορούν να προσφέρουν αυτό το επίπεδο προστασίας.

Η SCG δηλώνει ότι είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία που πέρασε τη συγκεκριμένη δοκιμή χωρίς αερόσακο. Το αυτοκίνητο δοκιμής φαίνεται προφανώς ταλαιπωρημένο, λογικό αφού το αμάξωμα προορίζεται να υποστεί το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς, αφήνοντας τον χώρο των επιβατών μέσα πλήρως άθικτο για να κρατήσει τους επιβάτες ασφαλείς.

The post Γίνεται να υπάρξει σοβαρή παθητική ασφάλεια χωρίς αερόσακους; appeared first on CarTalk.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα