Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS [mini test]

19:11 20/2/2024 - Πηγή: Caroto
Έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα σπανίως δοκιμάζουμε μικρομεσαία hatchbacks. Αλλά πάντοτε εκτιμούμε το πόσο καλά συνδυάζουν οδηγική ευχαρίστηση και καλούς χώρους. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση της καλύτερης πρότασης στην κατηγορία.

Κάθε νέο αυτοκίνητο που μπαίνει στο καλεντάρι του Caroto για test drive είναι και μια νέα εμπειρία που δεν έχει προηγούμενο. Σχεδόν κάθε φορά μοιάζει με την… πρώτη, άσχετα αν το έχεις ξανά οδηγήσει στο παρελθόν και

έχει καταγραφεί η εμπειρία στη μνήμη μας.

Ακόμα και μια μικρή αλλαγή στον εσωτερικό διάκοσμο είναι αρκετή για να δώσει τη φρεσκάδα στην αίσθηση που σου αφήνει ένα νέο μοντέλο στο τέλος της ημέρας. Τι σχέση θα μου πείτε, έχουν όλα τα παραπάνω με το Ford Focus 1.0L EcoBoost mHEV 125 PS στην έκδοση ST-Line;

Έχουν, γιατί  πρόκειται για το ανανεωμένο Ford Focus  της 4η γενιάς, που μας υπενθυμίζει ότι υπάρχει οδηγική ευχαρίστηση πέραν των SUV, που σαρώνουν τα πάντα στο πέρασμα τους (πάντα στο πεδίο των πωλήσεων, για να μην παρεξηγηθούμε). Ας πιάσουμε το νήμα του ανανεωμένου Focus από την αρχή εστιάζοντας στα εξωτερικά καλούδια της ST-Line έκδοσης.

Σχεδιαστικές λεπτομέρειες

Οι νέοι προβολείς LED Ford Focus ενσωματώνουν τη λειτουργία των φώτων ομίχλης με αποτέλεσμα μία πιο απέριττη και κομψή σχεδίαση του κάτω τμήματος της πρόσοψης του αυτοκινήτου και με μία χαρακτηριστική και δυναμική φωτεινή υπογραφή. Όλες οι εκδόσεις φέρουν σκούρα κάτοπτρα πίσω φώτων για μία premium εμφάνιση.

Ειδικότερα για την έκδοση ST-Line που αντλεί έμπνευση από τα δυναμικά μοντέλα της Ford Performance, ο σπορ χαρακτήρας σε επίπεδο σχεδίασης αναδεικνύεται με τη χρήση μιας κυψελοειδούς άνω μάσκας με μοναδικές αναλογίες και μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, σε συνδυασμό με φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς και πιο βαθιά κάτω μάσκα.

Για την περίσταση υιοθετούνται εντυπωσιακές οριζόντιες γραμμές που προσδίδουν στο Focus ST-Line μια πιο φαρδιά και πιο δυναμική παρουσία, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του. Οι εκδόσεις ST-Line φέρουν, επίσης, πλαϊνές ποδιές, πίσω διαχύτη, διπλή απόληξη και μία διακριτική πίσω αεροτομή.

Αναλυτικότερα, η έκδοση ST-Line του νέου Ford Focus είναι εφοδιασμένη με τα εξής:  ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, Λειτουργικό Σύστημα SYNC 4 με οθόνη αφής 13.2″, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω, έως ABS, ESC, Hill Launch Assist, έλεγχο πρόσφυσης (Traction Control), 6 στο σύνολο αερόσακους κ.α.

Σε ό,τι αφορά την καρδιά του Focus ST-Line, ο πολύ-φορεμένος 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost Hybrid της Ford του νέου Focus διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt και συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (κατανάλωση από 5,3 l/100 km και εκπομπές CO2 από 118 g/km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP)  με μέγιστη απόδοση 125 ίππων.

Από τη θέση του οδηγού

Εντός του Focus ο οδηγός του θα εκτιμήσει την πολύ καλή θέση οδήγησης, δεν θα χαθεί σε άσκοπες κινήσεις ψάχνοντας τις λειτουργίες του οχήματος, καθώς όλες οι πληροφορίες που θα χρειαστεί απεικονίζονται τόσο στη νέα έγχρωμη οθόνη αφής η οποία είναι 13,2 ιντσών και εξαιρετικής ευκρίνειας, όσο και στο μερικώς ψηφιακό πίνακα που έχει αναλογικά όργανα.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει για το νέο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 4. Το τελευταίο χρησιμοποιεί έναν προηγμένο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης, ο οποίος μαθαίνει από τη συμπεριφορά των οδηγών και παρέχει πιο ακριβείς υποδείξεις και αποτελέσματα αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου.

Η ποιότητα των υλικών και φαίνεται και είναι υψηλής ποιότητας, άλλωστε δεν πρόκειται για ένα φτηνό αυτοκίνητο, ενώ η ευρυχωρία του θα χαρίσει άνετες μετακινήσεις σε 4 ενήλικες. Μην ξεγελιέστε ότι τα SUV είναι πιο ευρύχωρα.

Αν μπείτε σε ένα Yaris Cross (ή ακόμη και στην ευθέως ανταγωνιστική Corolla) θα καταλάβετε ότι η απόσταση από το έδαφος δεν χαρίζει ευρυχωρία. Σε αντίθεση με το Focus που προσφέρει μεταξόνιο 2.700 mm, με ό,τι αυτό συνεπάγεται με τους εσωτερικούς χώρους και χώρο αποσκευών στα 392 και 1.354 lt.

Στον δρόμο

Με πρόσφατη την οδηγική μνήμη από μια  Mercedes A 250e, ένα Toyota Corolla Hybrid με κόστος πάνω από 30.000 ευρώ έκαστο, η συνύπαρξη με το Focus ST-Line ήταν μια πρόκληση για το πως στέκεται απέναντι σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Όχι, δεν θα επιχειρήσουμε απευθείας σύγκριση με τα παραπάνω, γιατί πολύ απλά δεν συγκρίνονται μεταξύ τους, τόσο σε τιμή, όσο και στη φιλοσοφία της ύπαρξης τους.

Σε κάθε περίπτωση, το Focus ST-Line εντυπωσιάζει με τον τρόπο που κινείται. Βιδωμένο στην άσφαλτο, με εξαιρετική κύλιση και ένα τιμόνι που μεταφέρει με ακρίβεια την απαιτούμενη πληροφόρηση, το Focus ST-Line είναι ένα ευχάριστο hatch που χαρίζει χαμόγελα σε όποιον βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του. Η απουσία αεροδυναμικών θορύβων, η άνεση της ανάρτησης είναι στοιχεία που συμβάλλουν στην άνετη και ασφαλή μετακίνηση.

Ο κινητήρας των 125 ίππων ανεβάζει σβέλτα στροφές και προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h: 10,2 sec, τελική ταχύτητα 200 km/h). Κινούμενοι κυρίως εντός αστικού ιστού και επιλέγοντας προφίλ οδήγησης Eco δεν ξεπεράσαμε τα 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, επίδοση ιδιαίτερα καλή για την κατηγορία αλλά και την τσέπη του καταναλωτή. 

Στον ανοιχτό δρόμο ο οδηγός με άνεση μπορεί να κινηθεί με μια σχέση παραπάνω και να έχει τη ροπή που χρειάζεται για προσπεράσει χωρίς να αλλάξει σχέση. Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι υποδειγματική, οι ανωμαλίες απλά υπάρχουν στον δρόμο… αφού δεν γίνονται αισθητές στους επιβάτες και η συνολική του αίσθηση μόνο ως θετική λογίζεται.

Στον αυτοκινητόδρομο και πάντα με τις ταχύτητες που επιτρέπονται, το Focus εντυπωσιάζει για το πάτημα του και την αίσθηση εμπιστοσύνης που αποπνέει. Ο τρικύλινδρος κινητήρας, ναι έχει ένα τραχύ ήχο, αλλά αυτός δεν είναι ενοχλητικός, αρκετοί ίσως και να τον βρουν διασκεδαστικό. Το μοτέρ είναι σπιρτόζικο όσο χρειάζεται και κινεί σβέλτα το Focus, αλλά είναι αλήθεια ότι τέτοιο πλαίσιο ζητάει το κάτι παραπάνω σε δύναμη και ήχο. Ας έχει όμως…

Ως επίλογο θα κρατήσουμε στη μνήμη μας την αξία του Focus, που πάει κόντρα στο ρεύμα των SUV, καθώς  η Ford  έχει ανακοινώσει ότι θα σταματήσει του χρόνου την παραγωγή τού μοντέλου, όπως έπραξε ήδη με το Fiesta. Ναι, το  Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV 125PS στην έκδοση ST-Line δεν το λες και ευκαιρία, αλλά έτσι όπως έχουν τα πράγματα και με τα όσα προσφέρει μπορείς να το κατατάξεις στην κατηγορία των value-for-money), συνυπολογίζοντας και τον παράγοντα του fun-to-drive. Οπότε, και VFM, και FTD, και Focus :-)

Τεχνικά χαρακτηριστικάFord Focus 1.0L EcoBoost mHEV 125PSΚινητήραςΤρικύλινδρος 999 ccΙσχύςΙσχύς: 125 PS/6.000 rpm Pοπή170 Nm/1.400-4.500 rpm0-100, Τελική0-100 km/h: 10,2 sec, 200 kmΚατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής 5,3 lt/100 km / 7,2 lt/100 kmΕκπομπή CO2119 gr/kmΔιαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.382 / 1.825 / 1.471 mmΧώρος αποσκευών392-1.354 ltΤιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής26.313 ευρώ

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-14

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-15

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-19

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-21

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-24

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-26

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-27

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-28

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-29

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-30

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-32

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-33

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-38

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-40

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-41

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-45

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-48

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-49

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-53

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-54

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-59

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-62

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-63

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-64

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-2

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-4

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-5

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-7

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-8

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-9

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-11

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-12

Ford-Focus-1.0-EcoBoost-mHEV-125-PS-caroto-test-drive-2024-13

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

The post Ford Focus 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS [mini test] appeared first on caroto.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα