Honda ZR-V e:HEV 184 PS [test drive]

17:58 19/4/2024 - Πηγή: Caroto
«Όλοι οι καλοί χωράνε» λέει ο σοφός ελληνικός λαός, και οι φίλοι μας οι Ιάπωνες φαίνεται να συμφωνούν με το δημοφιλές ρητό. Στην περίπτωση του ZR-V βέβαια, έπρεπε να προηγηθούν κάποιες μελετημένες κινήσεις έτσι ώστε να χωρέσει το νέο SUV στην γκάμα της Honda.

Μέχρι τώρα τα πράγματα ήταν πολύ απλά όσον αφορά τον SUV στόλο της ιαπωνικής εταιρείας. Είχαμε το μικρότερο HR-V που ήταν ένα crossover εργαλείο για την πόλη, και το μεγαλύτερο CR-V που

δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.

Η εμπορική στροφή ωστόσο προς τα SUV δεν θα μπορούσε να αφήσει τους έξυπνους Ιάπωνες με μονάχα δύο προτάσεις στο τραπέζι. Ειδικά από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει έτοιμη η συνταγή «e: HEV» για το κορυφαίο -πιθανότατα- υβριδικό σύστημα της αγοράς.

Τι έκαναν λοιπόν; Μεγάλωσαν αισθητά το νέο CR-V, διατήρησαν τις compact διαστάσεις του HR-V και άνοιξαν το δρόμο για τον ερχομό ενός νέου μοντέλου. Ενός SUV που πετυχαίνει διάνα τον παλμό της αγοράς και εκφράζει αυτό ακριβώς που αναζητά ο μέσος οικογενειάρχης. Ένα μεσαίο crossover κοντά στα 4,5 μέτρα (4,568 μέτρα για την ακρίβεια), με αστικό χαρακτήρα και ενδιαφέρουσα εμφάνιση.

Για το τελευταίο, η προσωπική μας άποψη είναι πως το ZR-V είναι το πιο καλαίσθητο και σπορ από τα τρία SUV της γκάμας. Είτε λόγω της φρεσκάδας του, είτε γιατί το CR-V κλείνει το μάτι και στην αμερικάνικη αγορά, είτε γιατί πολύ απλά ξεχωρίζει με τις όμορφες γραμμές του, την κυψελωτή μαύρη μάσκα στο εμπρός μέρος και τις καμπύλες στο πίσω τμήμα.

Όλα αυτά μαζί με τα όμορφα LED δίνουν έναν… ιταλικό τόνο στο συνολικό αποτέλεσμα, παρόλο που οι σχεδιαστές του εξωτερικού μέρους αλλά και του εσωτερικού είναι Ιάπωνες και όχι κάποιος φημισμένος Ευρωπαίος όπως θα περίμενε κανείς από το αποτέλεσμα. 

Το ZR-V λοιπόν βασίζεται στην 11η γενιά του Civic και ως εκ τούτου δεν μπορεί παρά να έχει αρκετά κοινά και στην εσωτερική σχεδίαση. Εξαιρετική ποιότητα υλικών, κορυφαία εργονομία και πρακτικότητα, ενώ -όπως περιμένει κανείς από ένα Honda- η συναρμογή σου δίνει την αίσθηση του «αήττητου» στο πέρασμα του χρόνου.

Η οθόνη του infotainment συνοδεύεται από μπόλικους φυσικούς διακόπτες, περιστροφικούς ή όχι, με τις λειτουργίες να είναι άμεσες και εύκολα προσβάσιμες. Η οριζόντια ενιαία φάσα από μικρές κυψέλες σπάει τη μονοτονία και μαζί με τις χρωμιομένες λεπτομέρειες συνθέτουν ένα premium αποτέλεσμα με σπορ υπογραφή.

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-17

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-21

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-18

Η κονσόλα που χωρίζει τον οδηγό και το συνοδηγό αφενός φιλοξενεί τα πλήκτρα του επιλογέα ταχυτήτων (αυτό ίσως χρειάζεται μία μικρή εξοικείωση), αφετέρου αφήνει ένα κενό στο κάτω μέρος για να τοποθετήσεις επιπλέον κάποια αντικείμενα.

Θήκες υπάρχουν και λίγο πιο πίσω και μάλιστα είναι σε τέτοιο σημείο τοποθετημένες, που μπορούν να φανούν χρήσιμες τόσο στους εμπρός, όσο και στους πίσω επιβάτες. Εκείνοι αντίστοιχα δεν θα παραπονεθούν, είτε για τους χώρους, είτε για την άνεση τους, παρόλο που το πίσω μέρος μοιάζει να έχει κουπέ σχεδιασμό και να χαμηλώνει προς το τελείωμα του αμαξώματος.

Το μεσαίο SUV της Honda δείχνει καλά διαβασμένο ως προς τις ανάγκες των επιβατών και για αυτό άλλωστε τα πάντα είναι σχεδιασμένα ώστε να λύνονται τα ζητήματα πρακτικής φύσεως.

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-9

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-5

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-1

Ο χώρος αποσκευών των 390 λίτρων σου δίνει την αίσθηση πως είναι ικανός να χωρέσει πολλά επιπλέον αντικείμενα από τα αναγραφόμενα λίτρα, εξαιτίας του βάθους και του φάρδους που επιτρέπουν ακανόνιστες αποσκευές και δύσμορφα αντικείμενα.

Εκτός λοιπόν από τους χώρους, την ποιότητα του εσωτερικού και την εργονομία που βρίσκονται σε τοπ επίπεδο για την κατηγορία, υπάρχει ακόμη ένας άσσος στο μανίκι του ZR-V, και μάλιστα είναι και αυτός γνώριμος.

Το υβριδικό σύστημα e:HEV, είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς των ανθρώπων της Honda και το συναντάμε στη νεότερη γκάμα στην πιο εξελιγμένη του εκδοχή. Ένας δίλιτρος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 143 ίππους και 180 Nm ροπή, και συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία χωρητικότητας 1,05 kWh.

To πολύπλοκο σύστημα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχει ως αποτέλεσμα το ZR-V να κινείται κυρίως ως ηλεκτρικό, αφού ο βενζινοκινητήρας μέχρι τα 80 χλμ./ώρα (ή όταν δεν έχει εντοπίσει μεγάλο φορτίο) τροφοδοτεί την μπαταρία δουλεύοντας στο ρελαντί.

Εφόσον χρειαστεί στη συνέχεια ο ίδιος ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει απευθείας δράση μαζί με τον πιο ισχυρό από τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Συνολικά το ZR-V με αυτό τον τρόπο αποδίδει 184 ίππους και 315 Nm ροπή, με την κατανάλωση να θέλει μεγάλη προσπάθεια και αγριότητα για να ξεπεράσει τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Μάλιστα, παρόλο που το ίδιο ακριβώς σύνολο συναντά κανείς και στο CR-V, στην περίπτωση του μικρότερού και ελαφρύτερου (1.589 κιλά) ZR-V το αποτέλεσμα είναι αισθητά πιο σβέλτο, με το ιαπωνικό C-SUV να φθάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,8 δευτερόλεπτα. Παρόλο δηλαδή που δεν είναι στη φιλοσοφία του να εκφράζει την εκρηκτικότητα, το μεσαίο SUV είναι εκεί όταν χρειαστεί για να κάνει το κάτι παραπάνω στην άσφαλτο.

Σε αυτό αρωγός είναι και το πακέτο πλαίσιο/ανάρτηση/τιμόνι, με το πρώτο να έχει αρκετές περγαμηνές καθώς προέρχεται από το νέο Civic, το σύστημα ανάρτησης (MacPherson – πολλαπλοί σύνδεσμοι) να έχει ελαφρύ προσανατολισμό ως προς την άνεση και το σύστημα διεύθυνσης να παρέχει σωστή πληροφόρηση και ακρίβεια.

Σε γενικές γραμμές δεν είναι το μοντέλο που θα σκαλίσεις κάθε τρεις και λιγάκι το πλήκτρο με τις οδηγικές ρυθμίσεις (sport/ eco/ normal/ snow), απλώς απολαμβάνεις την άνεση, τον εύκολο τρόπο που θα ελιχθείς μέσα και έξω από την πόλη και φυσικά την κορυφαία οικονομία καυσίμου.

Το e-CVT του ZR-V δε θυμίζει σε τίποτα τα παραδοσιακά CVT με την ενοχλητική λειτουργία. Η Honda το ονομάζει Linear Shift Control, είναι μονής σχέσης και προσομοιώνει τη λειτουργία ενός αυτόματου κιβωτίου με «μικρό-κομπιάσματα». Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κιβώτιο, κάτι που κάνει πολύ πιο ευχάριστη την οδήγηση σε μεγάλες ανηφόρες ή σε απότομο βύθισμα του γκαζιού. 

Αν κάτι μας έλειψε στην εξόρμηση μας κατά την περίοδο δοκιμής, αυτό ήταν το σύστημα τετρακίνησης, καθώς ένα τόσο all around μοντέλο θα ολοκλήρωνε την παρουσία του στο χώμα με συμμετοχή και του πίσω άξονα.

Και πάλι όμως η αυξημένη απόσταση του από το έδαφος (18 εκατοστά με τον οδηγό μέσα) εξασφαλίζει τουλάχιστον κάποια… αναίμακτα περάσματα. Αφήστε δε, που για τις πιο σκληρές δουλείες υπάρχει το μεγαλύτερο και τετρακίνητο CR-V.   

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως το ZR-V όχι μόνο είναι ευπρόσδεκτο στην αγορά, αλλά το κενό στην πλούσια γκάμα της Honda ήταν απαραίτητο να καλυφθεί. Αυτό λοιπόν έγινε με τον καλύτερο τρόπο, αφού η έλευση ενός φρέσκου μοντέλου με αέρα και αυτοπεποίθηση, ανακατεύει την τράπουλα στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV.

Φέρει όλη τη γνώση της ιαπωνικής εταιρείας με κορυφαίο υβριδικό σύστημα (συνεπώς οικονομία/ επιδόσεις/ αυτονομία) και την έφεση της σε θέματα άνεσης και ασφάλειας (Honda Sensing 360).

Θα το θέλαμε με την επιλογή συστήματος τετρακίνησης, έστω και σε μία ακριβότερη έκδοση (ξεκινά από 44.700 ευρώ), και αυτό μόνο και μόνο γιατί σου δίνει την αίσθηση ότι είναι τόσο ολοκληρωμένο που δεν του λείπει το παραμικρό. Αυτός είναι και ο λόγος όμως που το ZR-V προτιμά τον αστικό χαρακτήρα, με το μεγαλύτερο CR-V να είναι το μόνο… σκληροτράχηλο SUV της γκάμας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda CR-V e:HEV AWD 184 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικάΚΙΝΗΤΗΡΑΣΚυβισμός1.993 ccΔιάμετρος x διαδρομή81,0 x 96,7 mmΔιάταξη/κύλινδροιεμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδροςΙσχύς109 kW (148 PS) / 6.200 rpmΡοπή189 Nm (19,2 kgm) / 4.500 rpmΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός σε λειτουργία κύκλου AtkinsonΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΗλεκτροκινητήραςΙσχύς: 135 kW, Ροπή: 315 NmΜπαταρίεςΙόντων Λιθίου 1,05 kWhΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗΜέγιστη ισχύς184 PS (η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα)ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ0-100 km/h7,9 secΤελική ταχύτητα173 km/hΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΜέση δοκιμής6,8 lt/100 kmΤυποποιημένη μικτή (WLTP)5,7 lt/100 kmΡεζερβουάρ57 ltΑυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής)838 kmΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝΠροδιαγραφήEuro 6Εκπομπή CO2130 g/kmΜΕΤΑΔΟΣΗΚίνησηΣτους εμπρός τροχούςΚιβώτιοΑυτόματο, e-CVTΑΝΑΡΤΗΣΗΕμπρός/πίσωΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοιΦΡΕΝΑΕμπρός/πίσωΑεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοιΤΡΟΧΟΙΤύπος ελαστικών, διάστασηDunlop Sport Maxx 050, 225/55 R18ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣΔιάταξη/υποβοήθησηΚρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθησηΑΜΑΞΩΜΑΜήκος x πλάτος x ύψος4.568 x 1.840 x 1.620 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Απόσταση από το έδαφος

1.595/1.615 mm
180 mm

Μεταξόνιο2.657 mmΧώρος αποσκευών390-1.643 ltΑπόβαρο1.589 kgΤιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 44.700€

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-9

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-12

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-13

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-14

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-16

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-17

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-18

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-19

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-20

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-21

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-22

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-23

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-24

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-26

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-27

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-36

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-37

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-38

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-47

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-55

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-56

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-63

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-67

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-96

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-99

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-112

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-114

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-116

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-129

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-137

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-1

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-2

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-5

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-6

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-7

Honda-ZR-V-caroto-test-drive-2024-8

The post Honda ZR-V e:HEV 184 PS [test drive] appeared first on caroto.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα