Φθορές αποκάλυψε η εξέταση του κλεμμένου Πικάσο

Μολονότι η υπόθεση των δύο κλεμμένων έργων της Εθνικής Πινακοθήκης (ΕΠΜΑΣ) έκλεισε για τη Δικαιοσύνη με τη δίκη που πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου 20 ημέρες, ένα σημαντικό ζήτημα παραμένει ανοιχτό.

Και αυτό έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με το πολύτιμο για τους Ελληνες «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσo.

Το έργο, πορτρέτο της φωτογράφου και συντρόφου του Πικάσο, Ντόρα Μάαρ, που εκτίθεται πλέον ανάμεσα σε άλλα σημαντικά έργα της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης στην Πινακοθήκη, έχει βεβαίως συντηρηθεί και αποκατασταθεί.

Όμως, η δεκαετής ταλαιπωρία του από τον κλέφτη

έχει επιφέρει στη προσωπογραφία ανεπανόρθωτες φθορές.

«Τα δύο έργα που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη έχουν υποστεί δομικές αλλαγές, οι οποίες δεν είναι ορατές στο μάτι του θεατή. Συγκεκριμένα για το “Γυναικείο κεφάλι” του Πάμπλο Πικάσο, διαπιστώθηκε ότι διαταράχθηκε σε μεγάλο βαθμό η συνοχή των στρωμάτων, δηλαδή η επαφή των χρωματικών στρωμάτων με τον φορέα (ύφασμα), γεγονός που καθιστά το έργο ευπαθές και ασταθές, όπως κατατέθηκε άλλωστε κατά την εξέτασή μου στη δημόσια συνεδρίαση του ποινικού δικαστηρίου, της 20ής Ιανουαρίου 2023», λέει στην «Καθημερινή» η κ. Εφη Αγαθονίκου, διευθύντρια συλλογών της Εθνικής Πινακοθήκης.

Keywords
Τυχαία Θέματα