«Πόλεμος» για την παράσταση της Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο: Τα σχόλια Ακρίτα, Τατσόπουλου – Χαμός στο Twitter

Διαδικτυακός «πόλεμος» ξέσπασε για την παράσταση «Σφήκες» του Αριστοφάνη, σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, που ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου.

Η αιρετική σκηνοθέτις και ηθοποιός, επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας στο σήμερα, προκειμένου, όπως η ίδια σημειώνει να φωτίσει με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την

άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας:

«…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…».

Τα σχόλια της Ελενας Ακρίτα και του Πέτρου Τατσόπουλου:

Με μία ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, η συγγραφέας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ελενα Ακρίτα, τονίζει μεταξύ άλλων πως “η Επίδαυρος θα υπάρχει και μετά από τη Λένα Κιτσοπούλου”.

Ολόκληρη η ανάρτησή της:

Δε βλέπω Κιτσοπουλου, δεν την αντέχω. Δυο παραστάσεις της έχω δει, μού φτάνουν και μού περισσεύουν.

Όμως η Επιδαυρος θα υπάρχει και μετά απ’ αυτή.

Όπως υπήρξε και πριν.

Τότε που επί δεκαετίες, λιωναμε τις σπαντριγιες μας για να δούμε την κάθε βαρετή, στομφώδη, χυδαία, μεγαλόστομη αηδία που ανέβαζαν οι κλίκες βολεμένων δημιουργών, θιασαρχών, ημετερων, μεταφραστών-κριτικών, παραγωγών ό,τι να ‘ναι, βαριεστημένων κορυφαίων του Χορού, ηθοποιών-δημοσίων υπαλλήλων του Εθνικού και τηλεαστερων με πρόσφατο σουξέ στη φαρέτρα τους.

Και κάτι νούμερα (ξεχασμένα σήμερα πια) που νόμιζαν ότι τη σκηνοθεσία τούς την υπαγόρευε ο Αισχύλος στ’ αυτί.

Ηταν η Επίδαυρος των ολίγων και εκλεκτών #not που διαχρονικά λυμαίνονταν το Αρχαίο Θέατρο σαν να ήταν το αμπέλι του παππού τους.

Κι επιβίωσε.

Τους έγραψε όλους κι επιβίωσε.

Ως θεατές έχουμε βαρεθεί, έχουμε σιχαθεί, έχουμε εξαγριωθεί, έχουμε δει ξεπέτες, έχουμε φύγει τρέχοντας από παραστάσεις όπου οι αρχαίοι συγγραφείς κατακρεουργούντο με τις πλέον σαδιστικές μεθόδους.

Όμως η Επιδαυρος είναι πάντα εκεί.

Και θα είναι πάντα εκεί.

Και πριν την Κιτσοπούλου και μετά την κάθε Κιτσοπουλου. Συνεπως….

Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι.

Και ήρεμα λίγο, εχουμς και καύσωνα….

Ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος, σε ανάρτησή του, σχολιάζει με αιχμηρό τρόπο την παράσταση “Σφήκες” της Λένας Κιτσοπούλου.

Η παράσταση ήταν και η αιτία για να ξεσπάσει ένας πρωτοφανής “πόλεμος ποιότητας” στα social media, για την “Επίδαυρο που μας αξίζει” ή “δεν μας αξίζει”.

Μία κριτική, η οποία δημοσιεύθηκε το Σάββατο στην ιστοσελίδα fragile mag, ήταν αρκετή για να πάρουν φωτιά τα πληκτρολόγια και να αναδειχτεί το όνομα της Κιτσοπούλου σε πρώτο trend του Twitter.

Η κριτική έκανε μεταξύ άλλων λόγο για μια «απάτη», για «ωμό και χυδαίο φανατισμό», για «ένα σχιζοφρενικό, στερεμένο και ιδεοληπτικό παραλήρημα» που «στο όνομα της «ανατροπής», του «ριζοσπαστισμού» και της «επανάστασης» αποπνέει τη δυσωδία της οπισθοδρόμησης, του συντηρητισμού, του εκχυδαϊσμού, βρωμάει φασιστίλα στις απαρχές της» και στρεφόταν κατά των διοικήσεων του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ που επέτρεψαν τον «διασυρμό ολόκληρου του ελληνικού θεάτρου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου».

Απόλυτο διασυρμό του θεάτρου είναι σχεδόν αδύνατο να κάνει μία παράσταση, μία καλλιτεχνική πράξη. Όσο κακή και αν φαίνεται σε κάποιους/-ες. Απόλυτο διασυρμό του θεάτρου αποτελεί το κάθε είδους κουλτουρόμετρο και η λογοκρισία στον τρόπο προσέγγισης ενός καλλιτεχνικού έργου

— Aspa Theochari (@Semiramide35) July 16, 2023

Ωμές, σκληρές, με κεντρί που χτυπάει δυνατά, ένας καθρέπτης που μας δείχνει την πραγματικότητα μας. «Αίσχος» οι μεν, «να φύγετε» οι δε κι ένας αλλόκοτος υπέροχος διάλογος ανάμεσα σε θεατές και ορχήστρα, δείχνει Ποσο δυνατό είναι το τσούξιμο ! Σφήκες με κεντρί μαχαιριά! pic.twitter.com/Q97r0NhwMh

— Georgios Daskalos (@gDaskalos) July 16, 2023

Σφήκες του Αριστοφάνη από #Κιτσοπούλου. Μακραν η χειρότερη παρασταση του Φεστιβάλ. Ένας σχεδόν παραληρηματικός μονόλογος ο οποίος είχε ως μοναδικό σκοπό να εκθειάσει το Εγω της σκηνοθέτριας με στίχους που μόνο η τραπ μουσική θα ζήλευε.
Κρίμα για το αρχαίο θέατρο. Ειλικρινά. pic.twitter.com/WRh1sQWre4

Eleni Routsi (@eleni_routsi) July 16, 2023

Απάτη – φόλα – κοροϊδία, η παράσταση #Σφήκες της #Κιτσοπούλου. Καμιά σχέση με Αριστοφάνη και θέατρο γενικότερα. Καμία θέση σε Επίδαυρο. Οι ηθοποιοί εμφανώς επηρεασμένοι από το κοινό που αποχωρούσε κατά δεκάδες δεν πίστευαν αυτό που παρουσίαζαν. pic.twitter.com/dXpSa0lBb4

Eva Kalavri (@EvaKalavri) July 16, 2023

Keywords
Τυχαία Θέματα