Instant Analysis: 5 points about the teacher KRS-One

07:35 2/7/2013 - Πηγή: Mixtape

Tην Πέμπτη 4 Ιουλίου εμφανίζεται στο Bios o KRS-One, ένας από τους σημαντικότερους hip-hop καλλιτέχνες όλων των εποχών. Αφορμή λοιπόν να παρουσιαστούν ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία από την καριέρα του που τον κάνουν να ξεχωρίζει. Έμφαση δίνεται στην περίοδο της ακμής του, και ιδίως στα τρία σημαντικότερα άλμπουμ του, ήτοι τα δύο πρώτα που ηχογράφησε υπό το όχημα των Boogie Down Productions, τα Criminal Μinded και By All Means Necessary του ‘87 και του ‘88 αντίστοιχα, και το

Return of the Boom Bap (που ηχογραφήθηκε ως solo album το 1993).

1) Krs-one Attacks!
Ο Krs-One είναι από τους, λίγους ομολογουμένως, ράπερ οι οποίοι είναι συναρπαστικοί στις live εμφανίσεις τους ενώ δίνει πολύ μεγάλη σημασία και στη συμμετοχή του dj σε αυτές. Με αφορμή το δεύτερο στοιχείο ξεκινάμε με το εναρκτήριο κομμάτι του Return of the Boom Bap το οποίο είναι ένα καταπληκτικό instrumental παραγωγής του DJ Premier στο οποίο ενσωματώνονται αποσπάσματα από φωνητικά του KRS-ONE.

Click here to view the embedded video.

2) Sound Of Da Police
Πιθανότατα το δημοφιλέστερο κομμάτι του Krs-One στη χώρα μας, πάλι από το Return of the Boom Bap. Εξαιρετικό beat παραγωγής του Showbiz (των “Diggin’ in the Crates”), flow με αφθονα reggae στοιχεία (“σήμα κατατεθέν” του KRS-One) και περιεχόμενο άμεσα καταγγελτικό των ρατσιστικών πρακτικών που συχνά επικρατούν στην αμερικανική αστυνομία. Διόλου τυχαία λοιπόν η χρήση των χαρακτηριστικών φωνητικών του hook στην εξαιρετική “Πολισμανία” των «δικών» μας Βαβυλώνα.

Click here to view the embedded video.

3) KRS-One & reggae/the hardcore stuff!
Έχοντας κάνει μία νύξη στα reggae (και πιο συγκεκριμένα: dancehall) στοιχεία του ήχου του KRS, μπορεί να γίνει λόγος για τα πρωτοποριακά για την εποχή τους κομμάτια του πρώτου LP Criminal Minded, όπως το ‘Remix for the P is free‘ στο οποίο σαμπλάρεται το υπέροχο ‘Zungguzungguguzungguzeng‘ του Yellowman, το ’9mm goes Bang’ και το ‘The bridge is over’. Τα δύο τελευταία κομμάτια είναι ξεχωριστά και για όλους λόγους: το πρώτο θεωρείται ως ένας από τους θεμέλιους λίθους του gangsta rap (πράγματι: η «τραγουδιστή» εκφορά των στίχων το κάνουν πολύ σκληρότερο απ’ ότι δήθεν πιο ακραίες gangsta rap περιγραφές) ενώ το τελευταίο συνιστά το ουσιαστικό κλείσιμο της διαμάχης (“beef” στην hip-hop ιδιόλεκτο) μεταξύ των Boogie Down Productions που εκπροσωπούσαν το νότιο Bronx και των MC Shan και Marley Marl που εκπροσωπούσαν το Queensbridge. Οι τελευταίοι, κατά κοινή παραδοχή, έχασαν στη συγκεκριμένη διαμάχη αλλά όχι όμως και τη θέση τους στην ιστορία του hip-hop.

‘The Bridge Is Over’

Click here to view the embedded video.

’9mm Goes Bang’

Click here to view the embedded video.

4) KRS-ONE and consciousness
Στην εξέλιξη της καριέρας του, ο KRS-One κατέβαλε προσπάθειες ώστε η μουσική του να περνάει πιο θετικά μηνύματα, πρόσεθεσε στοιχεία πολιτικοποίησης σε αυτήν και έδωσε στον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του “Δασκάλου”. Ενδεικτικά κομμάτια προς αυτή την κατεύθυνση είναι το καταπληκτικό (με πρωτοποριακό για την εποχή του βίντεο κλιπ) ‘My Philosophy’ (ηχογραφήθηκε με το όχημα των BDP), το “afrocentric” αλλά και κάπως υπερβολικό ‘You must learn‘ (επίσης BDP) αλλά και το σημαντικό ‘Free Mumia‘ με αναφορά βέβαια στον περίφημο Mumia Abu Jamal. Ακόμη ενεπλάκη ενεργά σε συλλογικές μουσικές προσπάθειες με αντικείμενο τον κατευνασμό της βίας μεταξύ των αφρο-αμερικανικών κοινοτήτων με σημαντικότερο κομμάτι το ‘Self Destruction’ του Stop The Violence Movement.

‘My philosophy’

Click here to view the embedded video.

Stop The Violence Movement – ‘Self Destruction’

Click here to view the embedded video.

5) Down with us!
Παρ’ ότι το hip-hop στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην χρήση ήδη υπάρχουσας μουσικής (samples), η διασκευή (όχι τα remixή η χρήση «ξένων» beats σε mixtapes) hip-hop κομματιών από άλλους καλλιτέχνες είναι συγκριτικά σπάνια. Όποτε συμβαίνει όμως θεωρείται πολύ τιμητική. Μία τέτοια περίπτωση είναι η παρούσα όπου τα τρία σημαντικότερα ίσως πρόσωπα του hip-hop του Texas, Scarface και οι Bun B και Pimp C των UGK, διασκεύασαν το περίφημο ‘I’m Still #1′ (By Any Means Necessary, 1988) ως ’Down wit’ us” στο υποτιμημένο The Last of a Dying Breed (2000) του Scarface. Σημείωση: διασκευή του ’I'm Still #1′ έχουν κάνει και οι Cypress Hill, όχι όμως τόσο ενδιαφέρουσα.

Scarface - ‘Down With Us’ (feat.UGK)

Click here to view the embedded video.

Ο KRS-One εμφανίζεται την Πέμπτη 4 Ιουλίου (οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30) στο Bios (Πειραιώς 81). Την συναυλία ανοίγουν τα 6aria. Τα εισιτήρια κοστίζουν 15 ευρώ (τα πρώτα 50, αποκλειστικά μέσω Bios), 18 ευρώ (τα πρώτα 200 μέσω Viva.gr και καταστήματων Παπασωτηρίου) ενώ στο ταμείο την ημέρα της συναυλίας 20 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες για την συναυλία μπορείτε να βρείτε στο site του Bios και στο Facebook event.

Keywords
Τυχαία Θέματα