H Maserati γιορτάζει τα 50 χρόνια της Bora

Ήταν 11 Μαρτίου του 1971 όταν η Maserati παρουσίασε την Bora, το πρώτο κεντρομήχανο σπορ μοντέλο της, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο παρήχθη σε μόλις 564 αντίτυπα έως και το 1978.

Ακολουθώντας την τάση που είχε ήδη φέρει μία μίνι επανάσταση στα αγωνιστικά δρώμενα στο Π.Π. της Formula 1 τα προηγούμενα χρόνια, ο Maserati ζήτησε από τον Giorgetto Giugiaro να σχεδιάσει ένα σπορ αυτοκίνητο με τον κινητήρα εγκατεστημένο πίσω και στο κέντρο του αμαξώματος, το οποίο

να προσέφερε κορυφαίες για την εποχή επιδόσεις αλλά και πρωτοποριακό σχεδιασμό.

Ο κινητήρας της νέας Maserati Bora ήταν ο δοκιμασμένος V8 των 4.700 κ.εκ. της ιταλικής εταιρείας, ο οποίος απέδιδε ισχύ  310 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., όντας τοποθετημένος κατά μήκος του αμαξώματος σ’ ένα υποπλαίσιο που ήταν εγκατεστημένο στο monocoque του αυτοκινήτου.

Η Maserati Bora είχε τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 280 χλμ./ώρα και ξεχώριζε, οπτικά και τεχνικά, για τους αναδιπλούμενους προβολείς της - επιλογή που είχε ως στόχο τη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων - τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, για πρώτη φορά σε μία Maserati, τα δισκόφρενα περιμετρικά του αμαξώματος, τον συμπλέκτη ξηρού τύπου με μονό δίσκο, το 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και για τα τηλεσκοπικά αμορτισέρ.

Ενώ ο μηχανολογικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου έφερε το όνομα του Giulio Alfieri, η αεροδυναμική εξέλιξη και το ντιζάιν της Bora αποτέλεσαν προϊόν του Giorgetto Giugiaro, ο οποίος δημιούργησε ένα 2θέσιο κουπέ με απλές, κομψές γραμμές, που χάριζε στο αυτοκίνητο μια απόλυτα ισορροπημένη εμφάνιση. Η συνολική προσέγγιση ήταν φουτουριστική, με ένα χαμηλό, λεπτό και σχεδόν κωνικό μπροστινό μέρος να «κόβει» τον αέρα – σήμα κατατεθέν εδώ ήταν η μπροστινή μάσκα που περιλάμβανε δύο ορθογώνιους αεραγωγούς και τη διάσημη τρίαινα στο κέντρο.

]]>
Keywords
Τυχαία Θέματα