Ελληνικοί αγώνες: Ράλλυ Ακρόπολις-WRC

Γεγονός που ξεπερνάει τα ελληνικά σύνορα, ενώνει μια ευαίσθητη κοινότητα και επιβεβαιώνει τη δυναμική του Έλληνα σε ανταγωνιστικό περιβάλλον. Έκφραση του ελληνικού motorsport χωρίς ημερομηνία λήξης, και σήμερα συζητάμε για το Ράλλυ Ακρόπολις, για δύο λόγους· για την 65χρονη ιστορία του, έργο της ΕΛΠΑ, και για την πιθανή επιστροφή του στο WRC, έργο της αρμόδιας Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Πρόκειται για την άψογη εξέλιξη της πρότασης του τότε ΔΣ της ΟΜΑΕ, να εμπλακεί

η πολιτεία. Το 2019, με την πρόταση της Ομοσπονδίας να διαχωρίζει την εκτέλεση (ΟΜΑΕ) από την οικονομική διαχείριση (Επιτροπή της ΓΓ).

Δυστυχώς, σήμερα -και καθόλου τυχαία- χωρίζει άβυσσος το Υπουργείο με την ΟΜΑΕ, τη μάνα του λόχου, σε έναν ευαίσθητο χώρο που χρηματοδοτούν οι αγωνιζόμενοι. Χώρος με συναίσθημα, που με αιρετή διοίκηση θα βρει τα πατήματά του, ενώ δεν του ταιριάζει το πολιτικό παιχνίδι. Ακόμα και με ισχυρό άλλοθι, όπως το «Ράλλυ Ακρόπολις - WRC».

Ιστορία του, αμαρτίες μας...

Η ιστορία του αγώνα είναι γνωστή. Με αφετηρία τη δεκαετία του ’50, ως έκφραση φίλων, μελών της ΕΛΠΑ, με οικονομική άνεση και μεράκι για το αυτοκίνητο. Γιόρτασε μάλιστα τα 50 του χρόνια το 2003, με τη λάμψη που του αξίζει.

Ευρύτερα, η διαδρομή του αντέχει σε διαφορετικές ερμηνείες, με κοινό παρονομαστή την τέλεια οργάνωση και την ανταπόκριση στην ελληνική κοινωνία, και όχι μόνο. Είναι γεγονός ότι η αντίστροφη μέτρηση για την κατάρρευση της ΕΛΠΑ αρχικά δεν επηρέασε την εξέλιξή του. Το 2009 ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ, κ. Βασίλης Δεσποτόπουλος, πιέστηκε από τη FIAώστε να προκύψει και στρατηγική προώθησης-επικοινωνίας, ενώ αφουγκράστηκε νωρίς τις δραματικές εξελίξεις στα του οίκου του. Για την οργάνωση-προώθηση του αγώνα, εμπιστεύτηκε την εταιρεία Celeritas του κ. Παύλου Αθανασούλα, που συνεργάστηκε με την κ. Ανίτα Πασαλή, την εμβληματική Αλυτάρχη του αγώνα, με δυσκολία προσαρμογής στην ελληνική πραγματικότητα, που όμως δε μετριάζει την παγκοσμίου επιπέδου διαδρομή της. Αποδεδειγμένα expert και στην επιλογή εξαιρετικών συνεργατών, συνήθως σε επαγγελματική εμπλοκή, όπως και η ίδια - ό,τι ταιριάζει σε ένα τέτοιο εγχείρημα.

Το Ράλλυ Ακρόπολις άντεξε στις πιέσεις, παρέμεινε στην κορυφή, κέρδισε τον δικό του Δήμαρχο (Λουτρακίου), αλλά προδόθηκε από κυβερνητικές και «περιφερειακές» υποσχέσεις. Το οικονομικό κόστος επιβάρυνε τον κ. Παύλο Αθανασούλα, αλλά και παράπλευρα, με την Ομοσπονδία να πληρώνει ένα βαρύ κομμάτι από το μάρμαρο σε σχέση με το μέγεθός της.

Στο μεταξύ, η κρίση άφησε τα σημάδια της και ο αγώνας, από το 2014 μέχρι το 2018, υποβαθμίστηκε στο ERC. Επιλογή-μονόδρομος, που μόνο συναισθηματικά κρίνεται άστοχη.

Εύστοχες οι κινήσεις της ΟΜΑΕ, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της, την ώρα που ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets έβαλε το στίγμα του. Έργο του η δυνατότητα οργάνωσης, καταθέτοντας χρήματα και ψυχή.

Να είμαστε δίκαιοι. Η ΟΜΑΕ πλήρωσε το περιβόητο παράβολο και ο «Μάριο», στη μετά Celeritas εποχή, τους πάντες όλους, ό,τι επιτρέπει «διά να ομιλούμε» σε διεθνές επίπεδο...

Ατού...

Η Ελλάδα, το συγκλονιστικό περιβάλλον με χαρακτήρα και, βέβαια, η οργάνωση. Μοναδική δραστηριότητα αθλητισμού όπου η οργάνωση ισορροπεί με τους πρωταγωνιστές. Παρόντες και οι Έλληνες αγωνιζόμενοι με σημαντικές επιδόσεις, από τον «Σιρόκο» μέχρι τον Λάμπρο Αθανασούλα, και άλλους υψηλού επιπέδου. Από τους ήρωές μας, Γ. Μοσχού και «Ιαβέρη».

Στο ρετιρέ του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, πρωταγωνιστές είναι οι φιλοξενούμενοι επαγγελματίες, ως εργοστασιακές -και όχι μόνο- συμμετοχές. Σε ισορροπία με τους ανθρώπους της οργάνωσης, που επικοινωνούν τη δυναμική του Έλληνα σε μια άσκηση με συναίσθημα, που απαιτεί συνέπεια και εθνική προσέγγιση. Πρόκειται για καλά ρυθμισμένη μηχανή, που εκσυγχρονίζεται και ξεπερνάει μεμονωμένες περιπτώσεις που συναντάμε σε άλλους θεσμούς, με θεωρητικά ευρύτερο ενδιαφέρον.

Υπεράνω όλων το Ράλλυ Ακρόπολις. Θα το ξεπερνούσαν μόνο οι μόνιμοι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Ελλάδα. Χωρίς αμφιβολία, η κυβέρνηση, στηρίζοντας την επιστροφή του αγώνα, επαναφέρει σε ενέργεια τον έφεδρο πρέσβη της χώρας. Σημαντικό ότι πρόκειται για στήριξη χωρίς ρίσκο σε σχέση με την εντιμότητα που χαρακτηρίζει τον Έλληνα ειδικό. Συνδυασμός εντιμότητας και γνώσης, με τη στρατηγική επικοινωνία να ξεπερνάει τα χρονόμετρα και τα θεαματικά περάσματα.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι οι fans θα απολαύσουν τους WRC που τους έλειψαν, όπως και τους Έλληνες πρωταθλητές. Με το ΡΑ στο WRC, η αντανάκλαση θα επηρεάσει θετικά και τους ελληνικούς αγώνες, από όπου δε λείπει το ταλέντο.

Από την πλευρά τους, οι λιγότερο ειδικοί θα διαχειριστούν το γεγονός ψύχραιμα και από τη στρατηγική του οπτική, συνδεδεμένη με το «savoir faire» του Έλληνα σε top επίπεδο.

Το χρειαζόμαστε όλο αυτό που σκοτώνει τη μιζέρια, δίνοντας την προοπτική της εξέλιξης. Σημείο αναφοράς για την κοινωνία μας, δημιουργεί προϋποθέσεις ώστε οι αγώνες αυτοκινήτου να συνδυαστούν και με την οδική ασφάλεια._ Σ. Χ.

]]>
Keywords
Τυχαία Θέματα