Aluna: Sentinel of the Shards | Review

Δεν είναι μυστικό ότι τα ισομετρικά, action-RPG ανήκουν σε μια δημοφιλή gaming κατηγορία. Πολλοί gamers, αλλά και νυν developers, έχουν αφιερώσει άπειρες ώρες στον βασιλιά της κατηγορίας, το Diablo και έτσι η εμφάνιση νέων παιχνιδιών που αντλούν έμπνευση από αυτό δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει. Το Aluna: Sentinel of the Shards είναι η πρώτη κυκλοφορία της εταιρίας Digiart Interactive και φιλοδοξεί να μας προσφέρει μια ανάλογη εμπειρία, σε ένα

πρωτότυπο περιβάλλον, αυτό του 16ου αιώνα και της Νότιας Αμερικής των Ίνκας και των conquistadores.

Tο παιχνίδι καταρχάς μάς προσφέρει μια αρκετά πλούσια ιστορία. Ο ήρωας που θα αναλάβουμε να χειριστούμε είναι μια νεαρή γυναίκα, η Aluna. H Aluna είναι μια ημίθεος, παιδί της Θεάς της Γης, Pachamama, και ενός άνδρα από την Ισπανία που ταξίδεψε στον Νέο Κόσμο. Οι δυνάμεις του Κακού επιτέθηκαν στην Aluna όταν ήταν παιδί, και η Pachamama θυσιάστηκε για να τη σώσει, με συνέπεια το μαγικό της φυλακτό να σπάσει σε κομμάτια.

Ένα από αυτά τα κομμάτια είναι στην κατοχή της Aluna και χάρη σε αυτό η δύναμη και γενικά η πολεμική της ικανότητα είναι αυξημένες. Όταν όμως ένα αρχαίο κακό απειλεί τον κόσμο και αναζητά τα εναπομείναντα κομμάτια, η Aluna αναλαμβάνει δράση. Το παιχνίδι δεν περιλαμβάνει side quests, αλλά όλα τα main quests πατάνε επάνω σε μια βασική, αλλά όχι απογοητευτική, αφήγηση που προωθεί σιγά σιγά την ιστορία της πρωταγωνίστριας.

Η ιστορία – που παρεμπιπτόντως βασίζεται σε κόμικ – δεν διεκδικεί βραβεία ποιότητας αλλά κάνει τη δουλειά της, ενώ οι κόμικ καταβολές της μαρτυρούνται και από τα καλοσχεδιασμένα κόμικ πάνελ που παίζουν τον ρόλο των cut scenes. Oι δημιουργοί υπόσχονται ότι το παιχνίδι θα μας φέρει σε επαφή με τον πολιτισμό και την μυθολογία των Ίνκας, αλλά η αλήθεια είναι πως, πέρα από την αναμφισβήτητα ωραία ατμόσφαιρα του τίτλου και την εμφάνιση κάποιων θεών και τεράτων, ο παίκτης δε θα γίνει και πολύ σοφότερος όσον αφορά αυτόν τον λαό. Ίσως ένα codex βοηθούσε περισσότερο σε αυτόν τον τομέα.

To gameplay φανερώνει τις επιρροές του από τα πρώτα δευτερόλεπτα. Έτσι, κινούμαστε σε ένα ισομετρικό περιβάλλον και έχουμε στη διάθεσή μας μια απλή και μια δυνατή επίθεση. Η απλή επίθεση είναι ο μόνος τρόπος για να αναπληρώσουμε το energy μας, που είναι απαραίτητο για τη χρήση όλων των άλλων skills μας. Δυστυχώς δεν υπάρχει character creation και έχουμε διαθέσιμο ένα μόνο class, ενώ και το level up γίνεται αυτόματα και το μόνο που διαλέγουμε είναι ποιο skill θα επιλέξουμε να μάθουμε σε κάθε level.

Υπάρχουν τρία skill trees, ένα που δίνει έμφαση στο melee combat, ένα στο ranged και ένα στο magic. Έτσι, η όποια παραμετροποίηση του χαρακτήρα μας στηρίζεται κυρίως στο μονοπάτι που θα επιλέξουμε και στο πώς επιθυμούμε να παίξουμε. Αυτό θα έχει επίπτωση και στα αντικείμενα με τα οποία θα εξοπλίσουμε την Aluna, καθώς θα πρέπει να ενισχύουν τον τρόπο στον οποίο επιλέξαμε να ρίξουμε το βάρος της ανάπτυξής μας.

Τα περιβάλλοντα έχουν καλό μέγεθος αλλά είναι ως προς το πλείστον γραμμικά, με πολύ μικρές διαφοροποιήσεις στην πορεία μας, που οδηγούν συνήθως σε ένα σεντούκι. Ανοίγοντας τα σεντούκια ο τίτλος σώζει και την πρόοδό μας.

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του τίτλου είναι η αυξημένη δυσκολία του. Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα, τα story, easy, normal και hard. Εμείς επιλέξαμε το normal, αλλά στην πορεία διαπιστώσαμε ότι η πρόκληση είναι πραγματικά μεγάλη και σκοτωθήκαμε μπορεί και τριπλάσιο αριθμό φορών. Η καλή διαχείριση των skills και κυρίως του εξοπλισμού μας είναι θεμελιώδους σημασίας και σίγουρα μεγαλύτερης από το πρώτο run του Diablo 3 για παράδειγμα.

Ευτυχώς τα skills γίνονται πανεύκολα respec και έτσι μπορούμε να τα αλλάξουμε αν δούμε ότι ένα συγκεκριμένο δεν μας βοηθάει πολύ, ενώ θα βρούμε τον κατάλληλο εξοπλισμό είτε στα σεντούκια που προαναφέραμε είτε σε εμπόρους. Το loot είναι πάντα κοντά στο επίπεδο της ηρωίδας, ενώ περίεργο είναι πως τα απλά mobs συνήθως δε ρίχνουν loot και αυτό περιορίζεται στους elite εχθρούς. Ακόμα πιο περίεργο είναι ότι υπάρχουν και bosses που δεν ρίχνουν αντικείμενα!

Οι εχθροί έχουν μια σχετική σχεδιαστική ποικιλία, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για reskin των ίδιων αντιπάλων. Άλλωστε, χρησιμοποιούν και τα ίδια skills με την πρωταγωνίστρια. Τα δε bosses είναι όλα αρκετά δύσκολα, θέλουν στρατηγική, ίσως λίγη τύχη, και ειδικά τα τρία τελευταία θα δοκιμάσουν τις αντοχές όλων των παικτών καθώς μπορούν να μας σκοτώσουν με δύο χτυπήματα. Δεν είναι τυχαίο πως ενώ σε όλο το παιχνίδι είχαμε επικεντρωθεί σε εξοπλισμό που ανέβαζε το melee damage μας, σε αυτά αλλάξαμε τακτική και ανεβάσαμε κατά πολύ το defence μας, ρίχνοντας παράλληλα το damage μας, για να έχουμε μια ελπίδα εναντίον τους.

Γενικά, το loot κρίνεται ικανοποιητικό σε πλήθος, είναι και αυτό επηρεασμένο από αληθινά ιστορικά όπλα και όπως είπαμε η καίρια σημασία του στο gameplay ανεβάζει κατακόρυφα την αξία του. Όσον αφορά στη διάρκεια, είδαμε τους τίτλους τέλους μετά από περίπου 8 ώρες.

Το εικαστικό του τίτλου μάς άφησε πολύ ικανοποιημένους. Ο κόσμος και οι χαρακτήρες είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι, και όπως είπαμε αναδύουν επιτυχημένα την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της Νότιας Αμερικής. Τα περιβάλλοντα έχουν καλή ποικιλία και δεν κουράζουν. Δυστυχώς, όμως, το πλούσιο οπτικό αποτέλεσμα έχει δυσμενή επίπτωση στον υπόλοιπο τεχνικό τομέα και το framerate υποφέρει από πολλά σκαμπανεβάσματα, τουλάχιστον στην έκδοση για το Switch που παίξαμε. Ίσως στις υπόλοιπες πλατφόρμες τα πράγματα να είναι καλύτερα.

Κρίνουμε τα loading times ως μεγαλύτερα από όσο θα θέλαμε, ενώ δεν έλειψαν και τα crashes στο μενού της κονσόλας. Ένα crash ειδικά συνέβη μόλις βγάλαμε ένα εξαιρετικά δύσκολο boss και μας στοίχισε ακριβά στην ψυχική μας ηρεμία. Ο ήχος περιλαμβάνει κάποια μελωδικά κομμάτια, σίγουρα όχι κάτι αξιοσημείωτο αλλά ταιριαστά με το ύφος και την εποχή. Αυτό που ξεχωρίζει είναι το πάρα πολύ καλό voice over της πρωταγωνίστριας, την οποία ερμηνεύει η ηθοποιός Paula Garces.

Ως η πρώτη προσπάθεια του στούντιο, το Aluna: Sentinel of the Shards κρίνεται φιλόδοξο και ικανοποιητικό. Σίγουρα δεν φτάνει στα επίπεδα παιχνιδιών όπως το Diablo 3 ή το Path of Exile, αλλά οι φίλοι της κατηγορίας μπορούν να απολαύσουν μια απαιτητική και σύντομη εμπειρία προτού επιστρέψουν σε κάποιον μεγαλύτερο σε διάρκεια, προοπτική και budget τίτλο.

Το Aluna: Sentinel of the Shards κυκλοφορεί για Switch και PC από τις 26/5/21. Το review βασίστηκε σε review code που λάβαμε από την Digiart Interactive.

The post Aluna: Sentinel of the Shards | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα