Monster Hunter: World

Η νέα εποχή κυνηγιού ξεκίνησε!

Το συγκεκριμένο κείμενο θα μπορούσε να ξεκινήσει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Μια προσέγγιση θα ήταν να αναφέρουμε τη χρονολογική ροή της σειράς Monster Hunter, η οποία ωστόσο θα έμοιαζε με μορφή wiki, όπου θα αναφερόταν από ποια χρονολογία ξεκίνησε η ιαπωνική σειρά και ποιος ήταν ο τελευταίος τίτλος ο οποίος κυκλοφόρησε

σε home console, ώστε να αναπολήσουμε το παρελθόν. Μια άλλη προσέγγιση θα ήταν να αναφερθούμε στο μέγεθος των πωλήσεων και το πόσο δημοφιλής σειρά είναι η Monster Hunter στο ιαπωνικό κοινό και την προσπάθεια που καταβάλει η Capcom κάθε φορά να προσεγγίσει και το δυτικό κοινό με κάθε νέο τίτλο.

Ωστόσο, η προσέγγιση μας θα είναι διαφορετική από τα παραπάνω. Αυτό, εξάλλου, είναι λογικό, εφόσον η ίδια η Capcom έδωσε ήδη μια πρόγευση (τουλάχιστον για ένα μικρό τμήμα του gameplay) για το τι να περιμένει το δυτικό κοινό μέσω των beta εκδόσεων. Μια λογική ερώτηση που ενδεχομένως να δημιουργήθηκε με την ενασχόληση με το Monster Hunter World μέσω της beta, είναι "τι ακριβώς είναι το Monster Hunter;". Είναι μόνο αποστολές, στις οποίες παίρνουμε μέρος είτε μόνοι μας είτε με παρέα ώστε να κυνηγήσουμε ένα τέρας και να αποκτήσουμε το loot του; Μια απλή, σύντομη, επιφανειακή απάντηση για τη φύση των Monster Hunter θα ήταν η φράση "hunt, loot, craft και επανάληψη της διαδικασίας". Ωστόσο, εκτιμούμε ότι αυτή η απάντηση είναι εντελώς επιδερμική και δεν αναλύει το βάθος/ μέγεθος/ περιεχόμενο των μηχανισμών της δημοφιλούς αυτής σειράς.

Πριν ξεκινήσουμε να αναπτύσσουμε την εμπειρία που αποκομίσαμε από την ενασχόλησή μας με το Monster Hunter World, θεωρούμε πως καλό είναι να ξεκινήσουμε από τα πολύ βασικά. Όσοι είχατε ασχοληθεί στο παρελθόν με τη σειρά και δεν σας γοήτευσε η φύση της, όπως το να λαμβάνετε μέρος σε αποστολές και να ακολουθείτε τη grinding διαδικασία, η οποία είναι εύρεση υλικών για τη δημιουργία καλύτερου εξοπλισμού, δύσκολα θα βρείτε κάτι διαφορετικό εδώ. Επιπροσθέτως, επειδή το Monster Hunter World χρησιμοποιεί ως σημαντικό άξονα το online τμήμα του, καλό είναι να σημειωθεί πως αξιολογούμε την 1.02 έκδοση του τίτλου, που ταυτίζεται με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Και το λέμε αυτό διότι, από τη φύση των online τίτλων, θα γνωρίζετε πως σε κάθε νέα έκδοση ή μεγάλη ενημέρωση του εκάστοτε παιχνιδιού προστίθενται καινούργια πράγματα. Εξάλλου η ίδια η Capcom έχει ήδη ανακοινώσει πως την άνοιξη θα προστεθεί ένα γνώριμο τέρας, το οποίο θα συνοδεύεται με επιπρόσθετα quests.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι το επιπρόσθετο περιεχόμενο του World θα γίνει διαθέσιμο δωρεάν, όπως συνέβαινε και με την περίπτωση/ υποστήριξη του Monster Hunter 4. Τώρα, πάμε στο ίδιο το παιχνίδι. Με την εισαγωγή μας στο Monster Hunter World βρισκόμαστε στη γνώριμη θέση του να δημιουργήσουμε έναν κυνηγό (άντρα ή γυναίκα), μέσα από ένα μενού όπου παρέχονται πολλαπλές επιλογές ώστε να φέρουμε το χαρακτήρα που θα δημιουργήσουμε στα προσωπικά μας γούστα. Στη συνέχεια καλούμαστε να κάνουμε παρόμοια διαδικασία για το σύντροφο/ pet μας, το οποίο θα μας συνοδεύει στον κόσμο του MHW.

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσουν όσοι έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με τη σειρά, είναι πως στο World έχει δοθεί αρκετή έμφαση στο σενάριο -σε αντίθεση με προηγούμενους τίτλους. Η ιστορία του τίτλου αφηγείται το εξής: Μια φορά ανά δεκαετία οι γηραιοί δράκοι (elder dragons) μεταναστεύουν σε μια περιοχή που ονομάζεται Νέος Κόσμος. Αυτό το φαινόμενο τράβηξε το ενδιαφέρον του Guild, το οποίο δημιούργησε μια επιτροπή έρευνας ώστε να ανακαλύψει το λόγο που συμβαίνει η εν λόγω μετανάστευση. Οπότε, η επιτροπή αυτή, με τη σειρά της, καλεί διάφορους επίδοξους κυνηγούς με απώτερο στόχο τη δημιουργία στόλων που θα κατευθυνθούν στο νέο κόσμο.

Εμείς είμαστε μέλος του πέμπτου στόλου και καταδιώκουμε/ ακολουθούμε τα βήματα ενός γηραιού δράκου. Όπως αντιλαμβάνεστε το σενάριο δεν είναι κάτι ευφάνταστο, γεγονός μάλλον αναμενόμενο για τέτοιου είδους παιχνίδια. Το μονό που παρέχει είναι ο λόγος που βρίσκεται ο κυνηγός μας στη νέα αυτή περιοχή και δημιουργεί το κίνητρο, μέσω του οποίου θα ανακαλύψουμε και εξερευνήσουμε το νέο κόσμο. Μετά την αφήγηση του τμήματος της ιστορίας, βρισκόμαστε στη βάση δραστηριοτήτων της Astera, όπου συναντάμε το γνώριμο hub/ lobby. Εκεί έχουμε όλες τις γνώριμες λειτουργίες, όπως η επιλογή αγοράς προμηθειών, η ταβέρνα για φαγητό, ο σιδηρουργός -ο οποίος θα μας επιτρέψει να φτιάξουμε/ βελτιώσουμε τον εξοπλισμό μας- ενώ δεν απουσιάζει και ο δικός μας προσωπικός χώρος/ δωμάτιο, όπου μπορούμε να διαχειριστούμε τον εξοπλισμό μας μέσα από το μπαούλο/ χώρο αποθήκευσης.

Ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του παιχνιδιού, βέβαια, είναι και η συμμέτοχη στις αποστολές, ώστε να λάβουμε μέρος σε διάφορα κυνήγια. Η διαδικασία αυτή γίνεται είτε μέσω των πινάκων (boards) ή μέσω της συνοδοιπόρου του hunter μας, της handler. Τώρα, στο σημείο λήψης της αποστολής γίνονται άμεσα αντιληπτές διάφορες αλλαγές. Πλέον, η πρόοδος στα online και offline τμήματα είναι ενιαία αφού δεν έχουμε διαφορετική πρόοδο ή κατάταξη στο ένα από τα δύο τμήματα. Αυτό σημαίνει πως δεν χάνουμε ξεχωριστό χρόνο για το καθένα από τα δύο τμήματα, αφού η πρόοδος στο ξεκλείδωμα/ πρόσβαση των αποστολών είναι ίδια. Επίσης, καλό είναι να σημειωθεί πως δεν χάνεται και το τμήμα του single player με αυτή την αλλαγή, διότι υπάρχει η επιλογή να δημιουργήσουμε το δικό μας Session/ δωμάτιο μέσω της οθόνης εκκίνησης. Εκεί έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε πρόσβαση και σε άλλους παίκτες αν το επιθυμούμε, ενώ εκτός αυτού (αν και μπορεί να είναι αυτονόητο) καλό είναι να ειπωθεί πως αν δεν έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο, μπορούμε να παίξουμε κανονικά σε single player, offline mode.

Αντιθέτως, όποιος αναζητά να παίξει μόνο multiplayer, μπορεί να διαλέξει αντίστοιχες επιλογές μέσα από το ίδιο το παιχνίδι, ώστε να συνδεθεί με άλλους παίκτες. Το online κομμάτι του Monster Hunter World είναι ένας τομέας που έχει βελτιωθεί άρδην σε σχέση με το παρελθόν της σειράς. Εκτός από το voice chat που παρέχει μεταξύ των μελών της ομάδας, η πρόσβαση είναι πλέον αρκετά πιο εύκολη. Αυτό συμβαίνει διότι, μέσα από τις επιλογές του παιχνιδιού, έχουμε τη δυνατότητα να συνδεθούμε με διαφόρους τρόπους. Μια από τις επιλογές είναι να καλέσουμε παίκτες από την προσωπική λίστα φίλων και μια άλλη είναι να μπούμε σε διαδικασία matchmaking, η οποία θα μας τοποθετήσει σε ένα δωμάτιο με άλλους παίκτες.

Αν και το κάθε δωμάτιο/ lobby περιέχει μέχρι 16 άτομα, η φιλοσοφία των αποστολών δεν είναι κάτι που άλλαξε εφόσον μέχρι τέσσερα άτομα μπορούν να συμμετέχουν σε κάθε αποστολή. Εκτός αυτού, αν επιλέξουμε να μπούμε σε μια αποστολή μόνοι μας και δούμε πως χρειαζόμαστε βοήθεια, υπάρχει η επιλογή χρήσης φωτοβολίδας (SOS Flare), η οποία δίνει τη δυνατότητα σε άλλους παίκτες να μπουν στην αποστολή που συμμετέχουμε και να μας βοηθήσουν. Αυτή είναι μια ευχάριστη και εύχρηστη αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν, όπου αν ξεκινούσαμε την αποστολή μόνοι μας, οι υπόλοιποι παίκτες απλά περίμεναν στο lobby μέχρι να τελειώσουμε το κυνήγι για να συμμετάσχουν μαζί μας στην επόμενη αποστολή.

Μετά από πολλές ώρες παιχνιδιού μπορούμε να πούμε ότι το online τμήμα στο μεγαλύτερο τμήμα του Monster Hunter World δουλεύει εξαιρετικά. Το μόνο μας παράπονο με αυτό το τμήμα είναι οι αποστολές των Assigned (story) missions, όπου εκεί για να καλέσουμε κάποιον στο παιχνίδι απαιτεί μια προεργασία. Για να συμμετέχει κάποιος σε αυτές τις αποστολές, πρέπει ο παίκτης να έχει παρακολουθήσει τα γεγονότα (story cutscenes) -τα οποία δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αφού απλά αποδίδουν/ παρουσιάζουν ένα τέρας να βρυχάται- και ξεκινά η μάχη. Εκεί, για να καλέσει ο παίκτης τους φίλους του έχει δυο επιλογές. Η πρώτη είναι να εγκαταλείψει την αποστολή και να γυρίσει στη βάση, ώστε να εισέλθει από την αρχή με το γκρουπ που επιθυμεί. Η δεύτερη επιλογή είναι να ρίξει φωτοβολίδα, ώστε μέσω του σήματος κινδύνου να αποκτήσουν πρόσβαση στο mission οι παίκτες που περιμένουν στο lobby. Η δική μας εκτίμηση είναι πως καλύτερη λύση θα ήταν να μην υπάρχει τέτοιος περιορισμός, αφού παρόμοια παιχνίδια "ιαπωνικής καταγωγής", που χρησιμοποιούν το multiplayer (όπως το πρόσφατο Dragon Quest Heroes II ή το παλαιότερο God Eater) και έχουν cutscenes, δεν παρουσιάζουν τέτοια δυσλειτουργία.

Τώρα, αφού είδαμε τη δομή στο online τμήμα, πάμε στον πυρήνα του παιχνιδιού, που είναι οι ίδιες οι αποστολές αλλά και το gameplay. Πριν ξεκινήσουμε να περιγράφουμε τις αποστολές, έχουμε τη διαδικασία επιλογής όπλου. Το όπλο που θα επιλέξουμε στο Monster Hunter World καθορίζει ολοκληρωτικά την προσέγγιση που θα έχουμε απέναντι στους εχθρούς. Μεταξύ των δεκατεσσάρων όπλων του παιχνιδιού είναι αυτονόητο πως θα προκύψει διαφορετικό ύφος και gameplay, αφού αν, για παράδειγμα, επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε τόξο, το στυλ της μάχης αλλάζει δραματικά από το αν χρησιμοποιήσουμε δόρυ με ασπίδα. Το κάθε όπλο, όπως αντιλαμβάνεστε, εκτός από τη προσέγγιση και τις επιθετικές κινήσεις που διαθέτει, συνοδεύεται από μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, τα dual blades μπορεί να παρέχουν ευκινησία και να προσφέρουν γρήγορα διαδοχικά χτυπήματα, όμως χάνουν την αντοχή τους παρά πολύ γρήγορα, πράγμα που σημαίνει πως χρειάζονται τακτικά λείανση ώστε να ανανεώσουμε την αιχμηρότητά τους.

Μια άλλη περίπτωση είναι αυτή του Light Bowgun, το οποίο παρέχει την ασφάλεια χτυπήματος από απόσταση και παράλληλα δεν έχει κανένα πρόβλημα αντοχής λόγω της φύσης του. Η ιδιαιτερότητά του είναι ό,τι χρησιμοποίει πολλά διαφορετικά είδη βελών, τα οποία πρέπει να χρησιμοποιούνται σωστά και ανάλογα με την κάθε περίπτωση και με την ίδια τη ροή/ εξέλιξη της μάχης. Για αυτό το λόγο το παιχνίδι παρέχει την επιλογή της εξάσκησης (training grounds), ώστε να αποφασίσει ο παίκτης ποιο όπλο ταιριάζει καλύτερα στο στυλ του και ποιο θα είναι αυτό που τελικά θα επιλέξει. Το κάθε όπλο και πανοπλία μπορεί να αναβαθμιστεί μέσα από τη γνώριμη διαδικασία του σιδηρουργού (blacksmith), όπου βλέπουμε τα υλικά τα οποία χρειαζόμαστε για την εκάστοτε αναβάθμιση ή τη δημιουργία νέου και ισχυρότερου εξοπλισμού.

Εδώ συναντήσαμε μια ακόμη αλλαγή που έχει να κάνει με τη δημιουργία καινούργιων όπλων. Παλιότερα είχαμε μια λίστα, η οποία παρουσίαζε τα όπλα που μπορούσαμε να δημιουργήσουμε. Αντιθέτως, στο MHW έχουμε ένα δέντρο διακλάδωσης, το οποίο εξελίσσει το όπλο ή το υποβαθμίζει. Αυτή η επιλογή επιτρέπει με τη σειρά της μια ευελιξία, η οποία μας παρέχει την αλλαγή και την εξέλιξη του όπλου που επιθυμούμε. Επιπροσθέτως, οι πανοπλίες παρουσιάζονται σε μια λίστα, όπου απεικονίζεται ολόκληρο το σετ (και τα πέντε κομμάτια), στοιχείο πολύ πιο λειτουργικό σε σχέση με τις πέντε διαφορετικές καρτέλες που είχαμε παλαιότερα για το κάθε κομμάτι. Εφόσον αποφασίσουμε τι επιθυμούμε να δημιουργήσουμε, παρατηρούμε τα υλικά που χρειαζόμαστε από το αντίστοιχο τέρας και επιλεγούμε την αποστολή. Αυτή είναι μια γνώριμη διαδικασία για το franchise, ώστε να γνωρίζουμε τι πρέπει να στοχεύσουμε στο κάθε τέρας, διότι μπορεί να χρειαζόμαστε ένα συγκεκριμένο υλικό από αυτό, όπως ένα κομμάτι ουράς, κάποιο νύχι κ.ο.κ.

Στο τμήμα της αποστολής ο κάθε χάρτης/ περιοχή είναι πλέον ένας ενιαίος κόσμος, γεγονός που αφενός σημαίνει ότι αφήσαμε πίσω μας τις loading screens μεταξύ των περιοχών και αφετέρου ότι δεν έχουμε την επανεμφάνιση ίδιων περιοχών (reused assets), αντιθέτως, βρισκόμαστε σε εντελώς καινούργιες περιοχές. Εκτός αυτής της νέας τεχνικής αλλαγής, έχουν προστεθεί/ αλλάξει και επιπλέον χαρακτηριστικά, που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους νέους στη σειρά να έχουν πιο ομαλή είσοδο στον κόσμο των Monster Hunter. Πλέον, η εύρεση του τέρατος που κυνηγάμε δεν γίνεται με τυχαίο τρόπο, αφού εδώ υφίσταται η μέθοδος της ιχνηλασίας, δηλαδή ως πρώτο βήμα βρίσκουμε τα ίχνη του τέρατος που αναζητάμε, και όταν βρούμε αρκετά από αυτά τα ίχνη, τότε εμφανίζεται μια έντονη λάμψη/ γραμμή κατεύθυνσης πυγολαμπίδων, οι οποίες κατευθύνουν τον παίκτη προς την τοποθεσία του τέρατος.

Αυτή η διαδικασία ιχνηλασίας για τους παλαιότερους μπορεί να φάνει ως μια "casual" προσέγγιση, αφού, πρακτικά, το παιχνίδι μας καθοδηγεί στο στόχο. Όμως, όσο περνάει ο χρόνος μέσα στο ίδιο το παιχνίδι, αποδεικνύεται πως είναι μια χρήσιμη λειτουργία αφού αρκετοί εχθροί (και κυρίως ιπτάμενοι) έχουν την τάση να μετακινούνται πολύ, στοιχείο που έχει ως αποτέλεσμα να χάνουμε πολύτιμο χρόνο στη μετακίνηση μεταξύ των περιοχών. Άρα, χωρίς την εφαρμογή του εν λόγω συστήματος ιχνηλασίας θα χάναμε πολύ περισσότερο χρόνο στην τυχαία εύρεσή τους. Επίσης, η επιλογή να είναι οι περιοχές περισσότερο "ανοικτού τύπου", έχει ως αποτέλεσμα να μην πονοκεφαλιάζουμε με την κάμερα, όπως κάναμε σε προηγούμενους τίτλους, διότι εκεί είχαμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με τον όγκο των τεράτων σε συνδυασμό με πολύ κλειστούς χώρους.

Εκτός αυτού, οι ανοικτές περιοχές που υπάρχουν στο MHW επιτρέπουν να πραγματοποιηθεί η επίθεση μέσω της οποίας ο χαρακτήρας μας πιάνεται στο τέρας από ψηλά, όπως είχαμε δει στην περίπτωση του Monster Hunter 4. Μια ακόμη νέα προσθήκη αφορά στους διάφορους μανδύες που μας παρέχει το παιχνίδι ώστε να μη μας βλέπουν οι εχθροί, οι οποίοι λειτουργούν για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η εύρεση διαφορών υλών, όπως ορυκτά, φαγητά από ψάρεμα, έντομα και διάφορα άλλα, τα οποία χρησιμοποιούνται με τη σειρά τους για την κατασκευή διαφόρων αντικειμένων, όπως φίλτρα, παγίδες κ.α. Η προσέγγιση του τέρατος στο MHW μπορεί να έγινε πιο γρήγορη, ωστόσο, το περίεργο/ ιδιαίτερο landscape δεν απουσιάζει από τη σειρά, που σημαίνει πως χρειάζονται αρκετές ώρες εκμάθησης των νέων περιοχών. Παράλληλα, δεν απουσιάζουν και τα γνώριμα χαρακτηριστικά του χρονικού ορίου για καθε αποστολή, το όποιο εδώ ορίζεται στα 50 λεπτά, ενώ αν χάσουμε συνολικά τρεις φορές η αποστολή κρίνεται ως αποτυχής. Εκτός αυτού, αναλόγως του ποσά άτομα συμμετέχουν σε κάθε κυνήγι, πραγματοποιείται η γνώριμη ενδυνάμωση των εχθρών (scaling).

Τώρα, εφόσον ανακαλύψουμε το στόχο μας, ξεκινά η διαδικασία του κυνηγιού. Το κάθε τέρας διαθέτει ξεχωριστό ρεπερτόριο κινήσεων και για αυτό το λόγο υπάρχει η χαρακτηριστική επιλογή φαγητού, η οποία ενδυναμώνει το χαρακτήρα μας με επιπλέον πόντους υγείας και αντοχής σε ailments. Τα διαφορετικά μοτίβα επιθέσεων κάθε τέρατος είναι κάτι που ο κυνηγός μαθαίνει κατά τη διάρκεια της μάχης, ώστε να αποφύγει τη ζημιά και, κατ' επέκταση, τις παρενέργειες που μπορεί να του επιφέρει μια επίθεση. Για παράδειγμα, αν δεχτούμε επίθεση από πάγο, η αντοχή μας πέφτει πάρα πολύ γρήγορα, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να μείνουμε ευάλωτοι σε κάποιο χτύπημα του εχθρού. Ωστόσο, δεν απουσιάζουν και τα γνώριμα αντικείμενα ίασης τα οποία παρέχουν βοήθεια στις περισσότερες περιπτώσεις.

Έτσι, είναι σημαντικό να καταστρώνουμε στρατηγική και να επιλεγούμε την προσέγγιση μας, η οποία μπορεί να είναι να παρακολουθήσουμε το τέρας ώστε να βρούμε τον κατάλληλο χώρο για επίθεση. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως θα πάνε όλα βάσει σχεδίου, διότι το παιχνίδι βασίζεται εντόνως και στο στοιχείο της έκπληξης, το οποίο κρατά ψηλά το ενδιαφέρον του παίκτη. Για παράδειγμα, εκεί που αντιμετωπίζουμε έναν εχθρό, υπάρχει η πιθανότητα να βρεθεί στο χώρο ακόμη ένα μεγάλο τέρας και ξαφνικά να αρχίσουν να πολεμούν μεταξύ τους. Εκτός από αυτές τις συνθήκες, υπάρχει και η καταστροφή του περιβάλλοντος, η οποία μπορεί να επηρεάσει όλη τη μάχη -όπως το να σπάσει ένας όγκος ξύλων που λειτουργεί ως φράγμα, που θα έχει ως αποτέλεσμα να βρεθούμε σε δύσκολη θέση μέσα σε ορμητικά νερά- και που ενδεχομένως δεν θα περίμενε ο παίκτης. Ακόμη, ορισμένες φορές και το ίδιο το περιβάλλον μπορεί να λειτουργήσει εναντίον του εχθρού εφόσον αυτός μπορεί να πέσει σε κάποια παγίδα που θα έχει ως αποτέλεσμα να βρεθούμε σε πλεονεκτική θέση.

Όλα τα παραπάνω γεγονότα που προκύπτουν από τις καινούργιες περιοχές και τα καινούργια τέρατα -τα οποία ενδυναμώνονται με την πρόοδο/ αύξηση δυσκολίας και αποκτούν καινούργιο ρεπερτόριο κινήσεων, αφού έχουν καλύτερη προσέγγιση απέναντι μας- δημιουργούν εντυπωσιακές συνθήκες και αστάθμητούς παράγοντες, που έχουν ως συνολικό αποτέλεσμα να διατηρούν το ενδιαφέρον του παίκτη αμείωτο, αφού το κάθε κυνήγι μπορεί να ολοκληρωθεί/ εξελιχθεί με διαφορετικό τρόπο. Επίσης, καλό είναι να σημειωθεί πως στο multiplayer το παιχνίδι σημειώνει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον, αφού από τη μία απουσιάζει το pet -το οποίο παρέχει ορισμένες κινήσεις ίασης- και από την άλλη η προσέγγιση και συνεργασία για να νικήσουμε ή να παγιδεύσουμε ένα τέρας είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο.

Επιπροσθέτως, υπάρχουν και αρκετοί γνώριμοι εχθροί από το παρελθόν της σειράς, οι οποίοι έχουν δεχτεί την απαραίτητη ανανέωση στις ικανότητές τους. Το κάθε τέρας που αντιμετωπίζουμε είναι αρκετά ανθεκτικό και χρειάζονται διαφορετικές στρατηγικές προσέγγισης για την εξόντωσή του. Η αντιμετώπιση αυτών των έχθρων είναι αρκετά ιδιαίτερη και χρειάζεται να παρατηρήσουμε τα χτυπήματα που πραγματοποιούμε στο κάθε σημείο, ώστε να ανακαλύψουμε το τρωτό σημείο του, διότι αν χτυπήσουμε κάποιο σημείο που δεν μπορούμε να κάνουμε ζημιά, θα παρατηρήσουμε deflect στο όπλο. Έτσι, απαιτείται να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, ώστε να χτυπήσουμε τον εχθρό στα ευάλωτα σημεία του ή να τον πάρουμε στο κατόπι όταν πληγωθεί πολύ και προσπαθεί να ξεφύγει ώστε να τραφεί ή να ξεκουραστεί, με στόχο να αναπληρώσει ένα τμήμα της υγείας του.

Μετά το τέλος της αποστολής μπορούμε να συλλέξουμε τα μέλη (ουρές, νύχια και άλλα) που έχουμε αποκομίσει από το κυνήγι μας, ώστε με αυτό τον τρόπο να μπορέσουμε (εφόσον έχουμε συλλέξει τα κατάλληλα υλικά) να φτιάξουμε ή να αναβαθμίσουμε τον εξοπλισμό μας. Τέλος, δεν απουσιάζει και η επιλογή του να πιάσουμε το τέρας ζωντανό για την απόκτηση καλύτερων υλικών. Όσον αφορά στο τμήμα της πρόκλησης, όσοι έχουν εμπειρία με τη σειρά, στην αρχή σίγουρα θα νιώσουν ασυνήθιστα, διότι το MHW είναι αρκετά πιο εύκολο στα χαμηλής κατάταξης quests (low rank). Όμως, κατά τη διάρκεια της προόδου μας στο τμήμα της ιστορίας, αποκτάμε πρόσβαση στις υψηλές αποστολές κατάταξης, όπου εκεί το παιχνίδι αποκαλύπτει τη γνώριμη και με υψηλή πρόκληση φύση της σειράς.

Η κλιμακούμενη πρόκληση και η σωστή καμπύλη εκμάθησης είναι κάτι που επιδίωκε να δημιουργήσει η Capcom, εφόσον εδώ και καιρό είχε ως στόχο να προσεγγίσει το δυτικό κοινό. Η δική μας εκτίμηση είναι πως αυτό το πέτυχε μέσω του World, διότι εκτός του ότι το παιχνίδι διαθέτει καλή καμπύλη εκμάθησης των μηχανισμών, δεν έχει αυτή την άμεση δυσκολία που θα αποθαρρύνει απευθείας τους νεοεισερχομένους παίκτες. Και το σημαντικότερο σε αυτή τη νέα συνταγή είναι πως αυτή η αλλαγή δεν κοστίζει στη hardcore ταυτότητα των τίτλων, η οποία ξεκινά με την εμφάνιση των high rank quests. Με την εμφάνιση των συγκεκριμένων απόστολων, το παιχνίδι εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στους μηχανισμούς του, εφόσον απαραίτητη θα είναι πλέον η σωστή εξέταση του εξοπλισμού και η δημιουργία φυλακτών, ώστε να έχουμε αντίσταση στο ανάλογο στοιχείο (πάγος, φωτιά, ηλεκτρισμός, δηλητήριο κ.ο.κ), που θα βρεθούμε εκτεθειμένοι. Και αυτό σημαίνει με τη σειρά του, πως έχουμε να κάνουμε με μεγάλο πλήθος τεράτων/ υλικών/ πανοπλιών που θα γίνουν διαθέσιμα για την καλύτερη ενίσχυση του κυνηγού μας.

Από εκεί και περά το περιεχόμενο είναι ογκοδέστατο, γεγονός που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να φτάσει κάποιος ακόμα και σε τριψήφιο αριθμό ωρών ενασχόλησης με το παιχνίδι αφού υπάρχει πληθώρα επιμέρους απόστολων και δραστηριοτήτων, που επιτρέπουν στον κάθε επίδοξο κυνηγό να δει καινούργια πράγματα. Για παράδειγμα, υπάρχει το κέντρο έρευνας, το οποίο λειτουργεί με τους αντίστοιχους πόντους που αποκτάμε από την έρευνα/ ιχνηλασία των τεράτων. Αυτή η διαδικασία μας επιβραβεύει με τη γρήγορη ανακάλυψη των τεράτων, αλλά και την αποκάλυψη των τρωτών τους σημείων.

Eπίσης υπάρχουν τα bounties/ investigations, τα οποία εκτός του ότι ανταμείβουν με επιπλέον πόντους, παρέχουν και ενδιαφέρουσες δοκιμασίες με υψηλή πρόκληση όπως το να πιάσουμε ένα τέρας χωρίς να ηττηθούμε ούτε μια φορά. Άλλο παράδειγμα είναι πως μπορεί να υπάρχει περιορισμένη χρονική διάρκεια για ένα κυνήγι ή ένα ακόμη διαφορετικό μπορεί να είναι πως πρέπει να νικήσουμε πολλαπλούς στόχους μαζί. Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί πως ορισμένα από τα bounties, τα οποία απαιτούν κάποιες ύλες από τις περιοχές, μπορούν να πραγματοποιηθούν παράλληλα με τις αποστολές, ώστε να γλιτώσουμε πολύτιμο χρόνο. Επίσης, υπάρχει και η αρένα, στην οποία καλούμαστε να παίξουμε με προκαθορισμένο εξοπλισμό απέναντι σε συγκεκριμένους εχθρούς.

Tώρα, όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι, το Monster Hunter World "τρέχει" ικανοποιητικά και αποδίδει ένα καλό οπτικό αποτέλεσμα. Στο απλό PS4 υπάρχουν ορισμένες πτώσεις στο frame rate, ενώ στην Pro έκδοση, υπάρχουν επιλογές που καθορίζουν την ανάλυση ή το βέλτιστο frame rate, αναλόγως με τις προτιμήσεις του καθενός. Παρομοίως υπάρχουν και διαφορές επιλογές για τη γλώσσα του παιχνιδιού, (όπως αγγλικά, ιαπωνικά, γλώσσα του Monster Hunter και άλλες), οι οποίες αντιστοιχούν και αυτές με τη σειρά τους στις προτιμήσεις του κάθε παίκτη.

Eν κατακλείδι, το Monster Hunter World είναι ένα ευέλικτο, ογκώδες σε περιεχόμενο, καλοσχεδιασμένο και άρτιο τεχνικά παιχνίδι, το όποιο βρήκε τη χρυσή τομή για το δυτικό κοινό, εφόσον έχει φυσιολογική ροή δυσκολίας με σωστή καμπύλη εκμάθησης, η οποία διδάσκει στον παίκτη τους μηχανισμούς του χωρίς αυτό να κοστίζει στη hardcore ταυτότητα που δημιούργησε η σειρά αφού με την πρόοδό μας αποκτά τη γνώριμη, απαιτητική του φύση. Όποιος δεν γοητεύεται από τη grinding φύση που έχουν οι συγκεκριμένοι τίτλοι, δύσκολα θα βρει κάτι ενδιαφέρον εδώ, αλλά όλοι οι υπόλοιποι, και ειδικά έχοντας την κατάλληλη online παρέα, είναι βέβαιο πως θα χαθούν για δεκάδες ώρες στο νέο κόσμο του Monster Hunter.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.

pcps4xbox one
Keywords
monster, hunter, world, hunter, monster, world, εν λόγω, νέα, συγκεκριμένο, wiki, home, capcom, craft, online, pet, elder, dragons, κυνηγός, hub, lobby, offline, σημαίνει, single, player, session, voice, chat, sos, λύση, dragon, quest, heroes, god, στυλ, dual, light, σετ, franchise, υφίσταται, low, εμφάνιση, ps4, frame, pro, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Καλή Χρονιά, Πρώτη Μέρα της Άνοιξης, φωτια, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, βημα, δωρεαν, ιχνη, νυχια, ογκος, παιχνιδια, ψαρεμα, chat, heroes, ps4, quest, wiki, αυξηση, αξιζει, ανοιξη, αποκαλυψη, απλα, ασπιδα, αρδην, αφηγηση, βοηθεια, βρειτε, βρισκεται, φαγητο, φαγητα, γεγονοτα, γεγονος, γινει, γινεται, γινονται, γλωσσα, δεντρο, διαστημα, δυνατοτητα, δικη, δηλητηριο, δοθει, δομη, δρακοι, διαδικτυο, εγινε, ευκολο, υπαρχει, ειπωθει, εκτιμηση, ενημερωση, εν λόγω, εντομα, εμφάνιση, εξελιξη, εποχη, εχθροι, ζημια, ιδια, ιδιο, η δικη, υφίσταται, υφος, ιαπωνικη, κειμενο, κυνηγι, κυνηγός, λειτουργια, λύση, λογο, μικρο, μορφη, φιλτρα, ορυκτα, παμε, περιβαλλον, ροη, σεναριο, σετ, σιγουρα, συγκεκριμένο, συνεχεια, σειρα, συμμετοχή, συνταγη, στυλ, ταυτοτητα, ταση, ταβερνα, τμημα, τομη, τοξο, τιτλος, υψηλη, φυση, φορα, χρυση, χρυση τομη, χρονος, ωρες, ασφαλεια, βηματα, capcom, craft, dragon, dual, δωματιο, εφαρμογη, ειδη, εμφαση, franchise, frame, god, home, ιδιαιτερο, κομματι, light, lobby, pet, μεθοδος, μια φορα, offline, ογκο, παιχνιδι, player, pro, σημαίνει, single, online, υγειας, υλικα, υλικο, νυχι, ξεκινησε, voice
Τυχαία Θέματα