New Pokemon Snap | Review

Η ανακοίνωση και μόνο του New Pokemon Snap έφερε αρκετές σκέψεις στην κοινότητα. Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο παιχνίδι της σειράς, πριν από 22 περίπου χρόνια στο Nintendo 64, υπήρχε μια στοιχειώδης λογική που δικαιολογούσε την κυκλοφορία του. Η σειρά Pokémon ήταν ακόμα σε πρώιμο εξελικτικό στάδιο, και η πρώτη γενιά παιχνιδιών μόλις είχε αρχίσει να κατακτά την αγορά της Δύσης. Ως εκ τούτου, δεν υπήρχαν αρκετά spinoffs που να επεκτείνουν σημαντικά την εμπειρία που μπορούσε

δυνητικά να προσφέρει η σειρά, με αποτέλεσμα κάθε νέος τίτλος της σειράς να γίνεται δεκτός με προσδοκία και αναμονή.

Το πρώτο παιχνίδι Pokémon Snap άφησε τη δική του εποχή στο Nintendo 64, καθώς άλλαζε μεν τη συνταγή του gameplay, αλλά έφερνε νέες οπτικές εμπειρίες στους παίκτες. Τόσο στην Ιαπωνία, όσο και στην αγορά των ΗΠΑ, οι κάτοχοι του πρώτου Pokémon Snap είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα πλασματάκια τσέπης στην τρισδιάστατη μορφή τους και στο φυσικό τους περιβάλλον – ακόμα και αν δεν χρειαζόταν να τα παγιδεύσουν σε μια Pokeball, αλλά στο φωτογραφικό φιλμ.

Έχουν περάσει όμως περισσότερες από δύο δεκαετίες από εκείνη τη μαγική, πρώτη φορά γνωριμίας με όλα όσα μπορούσε να προσφέρει το Pokémon Snap. Και μαζί με αυτές τις δεκαετίες, έχουν περάσει και από τις οθόνες μας αρκετές εμπειρίες παιχνιδιού, τόσο στην κυρίως σειρά, όσο και στα spin-offs. Έτσι, η ανακοίνωση του New Pokémon Snap για το Nintendo Switch σίγουρα δεν έφερε το (συνήθως) αναμενόμενο hype για το παιχνίδι. Καλώς ή κακώς, όλοι οι παίκτες ήταν υποψιασμένοι για το τι μπορούν να περιμένουν από το νέο μέλος της σειράς Snap. Και αυτή η υποψία επιβεβαιώνεται, εν τέλει, πανηγυρικά. Το New Pokémon Snap είναι ένα οπτικό οφθαλμόλουτρο του κόσμου των Pokemon, αλλά έρχεται πακέτο με όλους τους περιορισμούς που αναγκαστικά συνοδεύουν τη συγκεκριμένη σειρά.

Στο New Pokémon Snap ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός άπειρου μεν, ταλαντούχου φωτογράφου δε, ο οποίος καταφτάνει στην περιοχή Lental για λογαριασμό του Καθηγητή Mirror και της βοηθού του, Rita. Ο καθηγητής της Lental ερευνά τα Pokemon στο φυσικό τους περιβάλλον μέσω καλά τραβηγμένων φωτογραφιών. Ωστόσο, το επίκεντρο των ερευνών του δεν έχει να κάνει με το αν ένα Grookey θα φάει ή όχι το μήλο που θα βρει πεσμένο στο έδαφος, ή αν ένα Machamp θα αξιωθεί να μας δώσει προσοχή, κάνοντας ένα διάλειμμα από την επίδειξη των τρικέφαλών του.

Αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει είναι η εξήγηση ενός περίεργου οπτικού φαινομένου, του Illumina Effect. Πολλά χρόνια πριν, ένας εξερευνητής είχε καταγράψει το φαινόμενο και το πώς αυτό είναι υπεύθυνο για τον λαμπερό φωτισμό της χλωρίδας και της πανίδας των νησιών της Lental μέσα στη σκοτεινή νύχτα, χωρίς όμως να μπορεί να εξηγήσει το λόγο για τον οποίο δημιουργείται αυτό το φως. Έτσι, καθώς αναλαμβάνουμε να τραβήξουμε όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες για να μελετήσουμε τα 200 και πλέον είδη Pokemon που ενδημούν στην Lental (περίπου το ένα πέμπτο, δηλαδή, από τα συνολικά διαθέσιμα δυστυχώς), θα κληθούμε επίσης να ερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει χώρα το συγκεκριμένο φαινόμενο, αλλά και το πώς ακριβώς επηρεάζονται τα διάφορα Pokemon της περιοχής.

Για να φτάσουμε, βέβαια, σε αυτό το σημείο, απαιτείται πρώτα να έχουμε ασχοληθεί διεξοδικά με τα τρία διαφορετικά επίπεδα εξερεύνησης κάθε περιοχής ξεχωριστά. Κάθε επίπεδο εξερεύνησης ξεκλειδώνεται όταν έχει συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός πόντων εμπειρίας. Το πώς αποκτούμε τους βαθμούς εμπειρίας σχετίζεται άμεσα με τον gameplay πυρήνα του τίτλου – τραβώντας, δηλαδή, φωτογραφίες.

Καθώς ξεκινάει η μετακίνησή μας σε κάθε περιοχή, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να τραβήξουμε φωτογραφίες των Pokemon που θα βρούμε στο πέρασμά μας. Κάθε φωτογραφία που θα τραβήξουμε, μας ανταμοίβει με πόντους εμπειρίας, ενώ παράλληλα συμπληρώνουμε το Photodex – το άλμπουμ, δηλαδή, με τις φωτογραφίες κάθε Pokemon που έχουμε τραβήξει, κατανεμημένες σε επίπεδο σπανιότητας και αξίας. Μια φωτογραφία επιπέδου 1 είναι σαφέστατα χαμηλότερης αξίας σε σχέση με μια φωτογραφία επιπέδου 4.

Ακόμα και έτσι, όμως, φωτογραφίες επιπέδων που έχουμε ήδη καταχωρήσει στο Photodex, μπορούν να αποδειχθούν μεγαλύτερης αξίας αν πληρούν ορισμένα κριτήρια, όπως η απόσταση και η γωνία λήψης, η καθαρότητα του περιβάλλοντος, τα χρώματα, η παρουσία άλλων Pokemon, η εκτέλεση συγκεκριμένων κινήσεων από τα Pokemon και πολλά ακόμα άλλα.

Αυτό, όμως, οδηγεί την ίδια στιγμή σε ένα άλλο, ακανθώδες ζήτημα για τον τίτλο. Αναφερόμαστε, φυσικά, στο συνεχές trial and error που απαιτεί η διαδικασία συλλογής πόντων εμπειρίας. Άπειρες είναι οι φορές που νομίζουμε ότι έχουμε τραβήξει την τέλεια φωτογραφία, αυτήν που θα μπει με ευκολία στο άδειο κουτί του Photodex και θα το συμπληρώσει, αυτήν που θα μας δώσει κάμποσες χιλιάδες πόντων εμπειρίας και θα μας βοηθήσει να αλλάξουμε επίπεδο. Και κάπως έτσι έρχεται το παιχνίδι να μας προσγειώσει αρκετά απότομα, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε τι ήταν αυτό που δεν κάναμε σωστά.

Αυτόματα, λοιπόν, μπαίνουμε στη διαδικασία να επισκεφθούμε ξανά το επίπεδο, να δοκιμάσουμε να απαθανατίσουμε τα Pokémon σε όλες τις δυνατόν διαθέσιμες πόζες και στάσεις που μπορούμε να πετύχουμε κατά τη διάρκεια της βόλτας μας, πειραματιζόμενοι με όλα τα εργαλεία που σταδιακά ξεκλειδώνονται στο παιχνίδι, μέχρι τελικά να τα καταφέρουμε. Και σε αυτό το σημείο ερχόμαστε να προσθέσουμε μια επιπλέον πρόκληση που μας προσφέρει το παιχνίδι, καλώντας μας να απαθανατίσουμε συγκεκριμένα Pokemon σε πολύ συγκεκριμένες πόζες και στάσεις, απαντώντας έτσι σε συγκεκριμένα in-game requests που μας δίνει η βοηθός του καθηγητή.

Από τη μια οι προκλήσεις αυτές ωφελούν, καθώς μας δίνουν μια ιδέα ως προς το πού ακριβώς πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας για την τέλεια φωτογραφία. Σπάνια, ωστόσο, θα είναι εφικτό την πρώτη φορά, αναγκάζοντάς μας και πάλι να επαναλάβουμε τη διαδικασία – κάτι που, φυσικά, θα πάρει αρκετή ώρα και αρκετές επισκέψεις στο ίδιο ακριβώς επίπεδο.

Έτσι, εκ του αποτελέσματος, το trial and error οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εκνευριστική επανάληψη και στον εξαναγκασμό να δούμε το ίδιο επίπεδο ξανά και ξανά. Καλό είναι οι παίκτες να μην ξεχνάνε πως το New Pokémon Snap δεν προσφέρει την επιλογή ελεύθερης εξερεύνησης ενός επιπέδου. Το όχημά μας, το NEO-ONE, κινείται επάνω σε μια συγκεκριμένη τροχιά, σε μια προκαθορισμένη διαδρομή. Ακόμα και αν αργότερα μας δίνεται η δυνατότητα να επιταχύνουμε την κίνηση του οχήματός μας, το γεγονός ότι σχεδόν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε στην επόμενη στροφή και το επόμενο δευτερόλεπτο μετά από μερικούς επαναληπτικούς γύρους, αυτομάτως μας στερεί την χαρά της ανακάλυψης.

Οι έχοντες μια σχετική εμπειρία με τη φωτογραφία και την απαραίτητη, φυσικά, υπομονή, δεν θα αντιμετωπίσουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Αυτή, όμως, η υπομονή, δεν είναι κάτι που διαθέτουν όλοι οι παίκτες. Πολύ σύντομα κάποιοι θα εγκαταλείψουν την όλη προσπάθεια, ενώ οι παίκτες που θα θελήσουν απλώς να τελειώσουν το παιχνίδι, θα κάνουν ό,τι απαιτεί το φυσιολογικό progression και θα απεγκαταστήσουν το παιχνίδι με το που δουν τους τίτλους τέλους.

Άρα τελικά, υπάρχουν θετικά σημεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως αντίβαρο στην κουραστική gameplay συνταγή του New Pokémon Snap; Τόσο μερίδα των παικτών, όσο και η ίδια η Nintendo, κάνουν αναφορά σε έναν τίτλο που στόχος του είναι να χαλαρώσει τους παίκτες, ακόμα και να τον απολαύσουν με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους. Σε αυτό δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης. Μετά από μια κουραστική μέρα, μερικές διαδρομές στα διαφορετικά νησιά της Lental μπορούν να πετύχουν το ίδιο αποτέλεσμα, όσο και μια επίσκεψη στο νησί μας στο Animal Crossing: New Horizons.

Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, από οπτικοακουστικής άποψης το παιχνίδι είναι εξαιρετικό. Πεντακάθαρα χρώματα και γραφικά, σταθερός ρυθμός ανανέωσης της οθόνης και όμορφες μελωδίες συντροφεύουν τις περιπλανήσεις μας στην Lental. Η πραγματική αξία του τίτλου, ωστόσο, αφορά στην απεικόνιση των ίδιων των Pokemon. Τα 3D μοντέλα που χρησιμοποιούνται είναι πανέμορφα, απεικονίζοντάς τα όπως ακριβώς θα έπρεπε να το κάνουν ίσως και τα κεντρικά παιχνίδια της σειράς.

Οι in-game κραυγές που έχουμε γνωρίσει στα core παιχνίδια δίνουν τη θέση τους σε πολύ πιο καθαρές, πιο «φυσιολογικές» κραυγές, που πιθανότατα θα ακούγαμε σε ένα πραγματικό ταξίδι στον κόσμο τους. Ακόμα και το στοιχειώδες voice acting που περιλαμβάνει ο τίτλος είναι καλοδεχούμενο, σε σχέση με την απόλυτη βουβαμάρα τόσο των κυρίων, όσο και των spin-off τίτλων.

Το πιο ενδιαφέρον είναι ο τρόπος με τον οποίο κινούνται στο περιβάλλον. Τα animations που χρησιμοποιούνται μας εντυπωσιάζουν πραγματικά και μας δίνουν την αίσθηση του ότι πράγματι βρισκόμαστε μέσα στο θάλαμο του NEO-ONE. Ένα Magikarp που πηδάει ψηλά και δεν πλατσουρίζει, ένα Wingull που βουτάει στη θάλασσα για να πιάσει ένα Finneon, ακόμα και δύο Clawitzer που μάχονται μεταξύ τους για την κυριότητα της περιοχής, είναι μερικές από τις δεκάδες εικόνες της καθημερινότητας των πλασμάτων που θα αναπαραχθούν στην οθόνη μας. Αρκετές μέρες μετά το πρώτο μας ταξίδι καταφέραμε και αντικρίσαμε νέες εικόνες από Pokemon που είχαμε ήδη φωτογραφίσει, με το παιχνίδι να μας εκπλήσσει ευχάριστα για ακόμα μια φορά.

Όμως, όλη αυτή η οπτικοακουστική μαγεία μπορεί πολύ εύκολα να διαλυθεί σαν ψευδαίσθηση και να σκορπιστεί στον άνεμο, αν αναλογιστούμε ότι επί της ουσίας παρακολουθούμε ένα scripted τμήμα του παιχνιδιού, ένα κομμάτι συγκεκριμένης διάρκειας και με συγκεκριμένα γεγονότα που εκτυλίσσονται στην οθόνη μας.

Η τεχνογνωσία της Bandai Namco προσφέρει ένα άρτιο οπτικό αποτέλεσμα μεν, αλλά που δύσκολα μπορούμε να αξιοποιηθούμε και να απολαύσουμε περισσότερο από το να παρατηρούμε το περιβάλλον και να τραβάμε απλώς φωτογραφίες. Το New Pokémon Snap έρχεται να υπενθυμίσει με τον πιο δυσάρεστο τρόπο ότι δεν έχουμε να κάνουμε ούτε με κάποιο ντοκιμαντέρ από τον κόσμο των Pokemon, ούτε ένα ανοικτό παιχνίδι εξερεύνησης. Έχουμε απλώς να κάνουμε με ένα παιχνίδι προσεκτικής παρατήρησης, υψηλής ακρίβειας και αντανακλαστικών… αλλά και υψηλής επανάληψης.

Δεν θα είναι και λίγες οι φορές που, επηρεασμένοι από τις όμορφες sequences, θα έχουμε την ενοχλητική αυτή αίσθηση ότι κάτι ενδεχομένως έχουμε αφήσει πίσω, κάτι ανεξερεύνητο, κάτι με το οποίο παραλείψαμε να ασχοληθούμε. Και έτσι, θα ξεκινήσουμε ξανά να εξερευνούμε…και η ψευδαίσθηση της ομορφιάς που έχουν τόσο η χλωρίδα, όσο και η πανίδα, της Lental, θα πάνε περίπατο, δίνοντας τη θέση τους στην αναπόφευκτη κόπωση.

Αν αναλογιστούμε, δε, ότι ο μικρός αριθμός Pokemon που είναι διαθέσιμος στο παιχνίδι μάς αναγκάζει να τα βλέπουμε επαναλαμβανόμενα όσο προχωράμε στα επίπεδα, τότε μπαίνουμε αμέσως στη διαδικασία να αναλογιστούμε πώς θα ήταν η συνολική εμπειρία μας αν είχαμε να κάνουμε με μοναδικά Pokemon σε κάθε επίπεδο. Pokemon δηλαδή που θα αντιδρούσαν διαφορετικά σε διαφορετικά περιβάλλοντα, αλλά και που θα προσέφεραν πρόσθετες αλληλεπιδράσεις με τα κατά τόπους ενδημικά πλάσματα.

Επομένως, η καλύτερη πρόταση που μπορούμε να κάνουμε στους παίκτες για το New Pokemon Snap είναι η προσεκτική εξέταση όλων των παραμέτρων του, πριν αποφασίσουν να προβούν σε αγορά. Οι παίκτες που απόλαυσαν τον πρώτο τίτλο της σειράς στο Νintendo 64 θα βρουν παραπάνω από έναν λόγους για να επενδύσουν ξανά στο New Pokémon Snap, καθώς η συνταγή του παραμένει, σχεδόν, ανόθευτη.

Οι φίλοι της σειράς Pokemon θα απολαύσουν, μέχρι ένα σημείο, τις περιπλανήσεις τους στα επίπεδα – τουλάχιστον μέχρι να έχουν φτάσει στο κομβικό σημείο που το παιχνίδι θα τους επιτρέπει να προχωράνε παρακάτω. Όμως, εκτός και αν είναι πράγματι φυσιοδίφες και φωτογράφοι της άγριας ζωής, μια κατηγορία δηλαδή που δεν θα έβρισκε ιδιαίτερα προβλήματα με τον τίτλο, δύσκολα θα μπορούν οι περισσότεροι παίκτες να εντοπίσουν πολλούς λόγους ενασχόλησης από ένα σημείο και μετά – ακόμα και αν αναζητούν έναν απλό, χαλαρωτικό τίτλο για να περάσουν μερικές ώρες ευχάριστα και οικογενειακά. Αν πληρούν αυτά τα κριτήρια, το εισιτήριο για τη Lental είναι έτοιμο και ο φακός τους περιμένει.

Το New Pokemon Snap κυκλοφορεί από τις 30/4/21 για το Switch. To review βασίστηκε σε review code που λάβαμε από τη CD Media.

The post New Pokemon Snap | Review appeared first on GameOver.

Keywords
pokemon, pokemon, το φως, nintendo, ιαπωνια, ηπα, φιλμ, switch, οφθαλμόλουτρο, mirror, effect, φως, συγκεκριμένο, voice, namco, media, gameover, κινηση στους δρομους, αξια, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, εκλογες ηπα, ξανα, γωνια, εικονες, εργαλεια, ηπα, θαλασσα, θεμα, μηλο, νησι, νησια, ντοκιμαντερ, οθονες, παιχνιδια, ρυθμος, φωτογραφιες, φωτογραφια, φως, χρωματα, ωρα, game, αγορα, γεγονοτα, γεγονος, γινεται, δυνατοτητα, δικη, δωσει, εδαφος, ευκαιρια, ευκολα, εποχη, επρεπε, ερευνα, ερχεται, ετοιμο, ζωης, ιδεα, ιδια, ιδιο, υπηρχαν, υπομονη, φιλμ, κινηση, κοπωση, λογο, μαγεια, μοντελα, μορφη, νυχτα, οθονη, οχημα, περιβαλλον, προβληματα, ρολο, σιγουρα, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συντομα, σειρα, σκεψεις, συνταγη, τμημα, το φως, τρια, τιτλος, φυσικα, φυσικο, φορα, χλωριδα, χαρα, ωρες, effect, ειδη, ερχομαστε, φακος, φιλοι, gameover, χωρα, ιδιαιτερα, switch, κομματι, media, μια φορα, mirror, namco, neo, nintendo, οφθαλμόλουτρο, πακετο, παιχνιδι, ποζες, ταξιδι, θετικα, βοηθος, voice
Τυχαία Θέματα