PJ Masks: Heroes of the Night | Review

Ένα review για παιδικό παιχνίδι (όπως είναι το PJ Masks: Heroes of the Night που εξετάζουμε εδώ), δεν αποτελεί μια συνηθισμένη κριτική, οπότε θα πρέπει να διέπεται και από ξεχωριστούς κανόνες. Βασικότερος εξ αυτών, είναι το ότι απευθύνεται στον γονέα, και όχι στο παιδί που θα είναι ο τελικός αποδέκτης του παιχνιδιού. Ένας ακόμη, είναι πως πρέπει να τονιστούν και να εξηγηθούν διεξοδικά, άλλες παράμετροι από αυτούς που ελέγχονται σε ένα τίτλο για μεγάλες ηλικίες.

Έχει, δηλαδή, μεγαλύτερη σημασία αν είναι με κάποιο τρόπο επιβλαβές το παιχνίδι, παρά αν έχει καλά γραφικά ή gameplay. Είναι και αυτά σημαντικά, αλλά σε δεύτερο χρόνο. Και, πάνω απ’ όλα, η βασικότερη ερώτηση ενός γονιού (θείου, νονάς κ.λπ.) που ενδιαφέρεται να το αγοράσει: Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται;

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, θα προσπαθήσουμε να λύσουμε απορίες και να αναλύσουμε την video game μετουσίωση μιας παιδικής σειράς που σημειώνει τεράστια επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Το PJ Masks: Heroes of the Night λοιπόν, είναι φτιαγμένο για τις πιο μικρές ηλικίες που θα μπορούσαν να παίξουν ένα video game σε κονσόλα. Σίγουρα, δεν είμαστε οι αρμόδιοι για να θέσουμε την ακριβή ηλικία που μπορεί και πρέπει να παίξει ένα παιδί, αλλά θα λέγαμε πως είναι τόσο απλό, ώστε να μπορεί να παιχτεί από τεσσάρων χρονών και πάνω. Η ηλικιακή βαθμονόμηση του ανάλογου φορέα PEGI, είναι το “κατάλληλο για όλους”, οπότε επαφίεται στην κρίση του κάθε γονέα.

Αυτό είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του τίτλου άλλωστε, η απλότητά του. Με την καλή αλλά και την κακή έννοια. Στην καλή του έκφανση, είναι ιδανικό για πρώτο παιχνίδι ενός παιδιού. Έχει τους ήρωες της αγαπημένης του σειράς, δεν έχει καθόλου βία, δεν υπάρχει πίεση, ακόμα και αν αποτύχεις σε ένα ψηλό άλμα, υπάρχει κι από κάτω διαδρομή που θα σε οδηγήσει στο ίδιο σημείο, αν πέσεις πάνω σε κάποιο αντίπαλο ρομπότ, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική συνέπεια, τα hit boxes για να πάρεις κάποιο collectible είναι αρκετά επιεική και κάποιες ακόμη μικρές λεπτομέρειες που έχουν, όμως, την σημασία τους.

Το μόνο που θα λέγαμε ότι του λείπει για αυτόν τον τομέα, είναι η μεταγλώττιση. Μικρή αγορά η Ελλάδα, το γνωρίζουμε, αλλά σε τέτοιες κυκλοφορίες θα έπρεπε να υπάρχει, όπως και να έχει. Αυτή η απλότητα βέβαια, που βοηθάει σίγουρα για τις μικρές ηλικίες, έχει και την αρνητική πλευρά της. Καθώς, κάθε πίστα είναι ακριβώς ίδια με την επόμενη. Από την πρώτη μέχρι την τελευταία, τα πάντα, αν εξαιρέσεις τα περιβάλλοντα, είναι πανομοιότυπα.

Ξεκινάμε στο αρχηγείο των πιτζαμοηρώων, ένας από τους γνωστούς “κακούς” της σειράς έχει κάνει κάτι, και εμείς θα πάμε να τον σταματήσουμε. Στο πρώτο μέρος της κάθε πίστας έχουμε ένα από τα τρία διαθέσιμα οχήματα (ανάλογα με τον ήρωα), και θα διανύσουμε μια διαδρομή με τρεις διαδρόμους. Για παράδειγμα, αν έχουμε τον Catboy και το γατοκίνητό του, θα είμαστε σε έναν δρόμο με τρεις λωρίδες όπου το όχημα κινείται μόνο του. Το μόνο που έχει να κάνει ο παίκτης, είναι να πάει αριστερά ή δεξιά, για να αποφύγει κινδύνους και να μαζέψει πετράδια, και αν το επιθυμεί, να αυξήσει ταχύτητα με το πάτημα ενός κουμπιού.

Στο δεύτερο μέρος της κάθε πίστας, ερχόμαστε σε δισδιάστατο side scrolling περιβάλλον, όπου και κινούμε τους ήρωές μας, απλά προς την μία κατεύθυνση και κάνοντας τα απαραίτητα άλματα. Σε κάθε πίστα, θα εμφανιστούν και οι τρεις ήρωες με την σειρά, ενώ ο καθένας έχει μια ξεχωριστή ιδιότητα. Ο Catboy έχει διπλό άλμα, η Owlette πετάει (όσο απλοποιημένα χρειάζεται και εδώ ο μηχανισμός), ενώ ο Gekko, μπορεί να συρθεί πάνω σε τοίχους.

Σε κάποια σημεία της πίστας, θα εμφανιστεί και ένα επιπλέον εμπόδιο, το οποίο καλούμαστε να επιλέξουμε πως θα ξεπεράσουμε. Όποιο κι αν είναι αυτό, θα γίνεται πάντα με το πάτημα ενός κουμπιού. Αν είναι μια τεράστια πέτρα, δίνονται τρεις επιλογές με σύμβολα, και πρέπει το παιδί να καταλάβει ότι καλώντας τον Gekko, θα χρησιμοποιήσει την “σούπερ δύναμη σαύρας” και θα την σπρώξει.

Με τον ίδιο τρόπο, θα αντιμετωπίζουμε και τον τελικό εχθρό που συναντάμε στο τέλος κάθε πίστας, οι οποίοι περιορίζονται στους τρεις βασικούς κακούς της σειράς (Romeo, Luna Girl και Night Ninja). Ο κάθε ένας από τους ήρωές μας, θα κάνει μια επίθεση που εκτελείται με το πάτημα ενός πλήκτρου που εμφανίζεται έντονα στην οθόνη, χωρίς χρονικό περιορισμό και χωρίς επιπτώσεις αν πατήσει το λάθος πλήκτρο. Μάλιστα είναι και αρκετά προσεγμένο, ώστε να περιοριστεί στο εντελώς ελάχιστο και παιδικό επίπεδο η βία που μπορεί να έχει μία μάχη. Δεν θα δείτε χτυπήματα δηλαδή. Ο Catboy θα τρέξει κατά πάνω του, ο Gekko θα χρησιμοποιήσει τις ασπίδες του και η Owlette θα επιτεθεί εκτοξεύοντας πούπουλα.

Αυτή η περιγραφή μιας πίστας λοιπόν, αρκεί για όλο το παιχνίδι. Καθώς όλες οι πίστες, είναι ακριβώς ίδιες, με την μόνη διαφορά ότι αλλάζει το περιβάλλον, που και αυτό είναι αρκετά φτωχό σε σχεδιασμό με τα ίδια και τα ίδια assets να επαναλαμβάνονται διαρκώς. Προς υπεράσπιση του παιχνιδιού βέβαια, και η σειρά είναι αρκετά φτωχή σε σχεδιασμό, με κενά από λεπτομέρειες κτήρια και άδειες πόλεις, “κρυμμένες” στην ίδια μπλε παλέτα χρωμάτων. Στα μάτια ενός παιδιού βέβαια, μπορεί να λειτουργεί και ευεργετικά, καθώς δεν το κουράζει με πληροφορίες και επικεντρώνεται στα έντονα χρώματα των ηρώων του.

Αυτό είναι άλλωστε που μετράει στον τελικό απολογισμό, το πόσο βοηθάει και ικανοποιεί ένα παιδί. Δεν θα λέγαμε ότι το PJ Masks: Heroes of the Night έχει οποιαδήποτε εκπαιδευτική αξία, αλλά αποτελεί σίγουρα μια διασκεδαστική επιλογή για τις πολύ μικρές ηλικίες. Και για να περάσουν καλά παίρνοντας τον έλεγχο των αγαπημένων του χαρακτήρων, αλλά και για να κάνουν τα πρώτα απλά βήματα στο gaming. Κάτω από αυτό το κάλυμμα της προσιτής απλότητας βέβαια, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι κρύβεται μια προχειρότητα και μια πολύ έντονη επανάληψη.

Το PJ Masks: Heroes of the Night κυκλοφορεί από τις 29/10/21 για PS4, PC, Switch και Xbox One. To review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS4 με review code που λάβαμε από την Bandai Namco Entertainment Greece.

The post PJ Masks: Heroes of the Night | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα