Code Name: S.T.E.A.M. Review

Είμαι πάντα της άποψης πως παιχνίδια με στιλ χρειάζονται. Είναι ελαφρώς κωμικό αν το καλοσκεφτείτε: η δημιουργία παιχνιδιών είναι η μόνη καθαρά ψηφιακή τέχνη, αν το θέσουμε έτσι, οπότε υπάρχει μια ανεπανάληπτη ελευθερία κατά τη διαδικασία της σύνθεσης. Και αντί να υπάρχει μια πληθώρα εικαστικών απόψεων, οι περισσότεροι παίκτες και, ακόμα πιο απογοητευτικά, οι περισσότεροι δημιουργοί κονταροχτυπιούνται για την πιο πιστή επίτευξη του φωτορεαλισμού. Το Code Name: S.T.E.A.M. δεν συμμετέχει στον πόλεμο αυτό. Ίσως οι περιορισμένες τεχνικές δυνατότητες του 3DS ή ίσως μια υπάρχουσα

νοοτροπία της Intelligent Systems δίνουν στο παιχνίδι μία μοναδική οπτική ταυτότητα, εμπνευσμένη από τα κόμιξ των 70s. Το ερώτημα βέβαια, όπως σε όλα τα παιχνίδια, παρεμένει: υπάρχει κάποια ουσία εδώ εκτός των ιδιαίτερων γραφικών;

Το Code Name: S.T.E.A.M. σας ταξιδεύει σε έναν κόσμο όπου ο ατμός είναι η καρδιά της βιομηχανικής επανάστασης και μια μοναδική πρώτη ύλη για φοβερές εφευρέσεις. Τα πάντα είναι ατμοκίνητα και για να μην περιττολογώ, το παιχνίδι είναι ο μοντέρνος σημαιοφόρος του steampunk είδους φαντασίας. Η πλοκή ξεκινά με μια απρόσμενη επίθεση εξωγήινων. Ένας τύπος, ο Henry, βρίσκεται στην αμερικάνικη πρεσβεία στο Λονδίνο όταν ξεσπά η επίθεση και αφού καταφέρνει να απωθήσει το πρώτο κύμα των εχθρών, συναντιέται με τον φίλο του John, οπότε και χρίζονται και οι δύο μέλη της ομάδας S.T.E.A.M. (Strike Team Eliminating the Alien Menace) από τον ίδιο τον πάλαι ποτέ πρόεδρο των ΗΠΑ, A. Lincoln, ο οποίος παρίστανε τον νεκρό για να μελετά τους εξωγήινους. Σε αυτό το σημείο ξεκινά η περιπέτεια των δύο ηρώων που γρήγορα συναντούν και άλλους χαρακήρες και προσπαθούν να σώσουν τη Γη από την καταστροφή.

Πρόκειται δηλαδή για μια θεότρελη ιστορία που δεν φοβάται να εμπνευστεί από ένα σωρό φαινομενικά ασυνδύαστα πράγματα. Πρώτα απ’ όλα, οι εξωγήινοι μοιάζουν έντονα με πλάσματα του κόσμου του H.P. Lovecraft (γίνεται αναφορά μέχρι και στο Necronomicon), ενώ επιρροές από τον μύθο του Cthulu είναι εμφανείς παντού. Οι ήρωες που συναντάτε και γίνονται πράκτορες της ομάδας S.T.E.A.M. προέρχονται από διάφορα παραμύθια, όπως ο Μάγος του Οζ ή ο Πήτερ Παν, ή από φολκλόρ μύθους της Αμερικής. Πρόκειται δηλαδή για ένα τεράστιο συνονθύλευμα από αταίριαστες πηγές, το οποίο όμως καταφέρνει να κανικοποιηθεί υπό το πρίσμα των ξεχωριστών γραφικών και της παρουσίασης γενικότερα. Το παιχνίδι δεν έχει μόνο το στιλ ενός κόμικ, είναι στην ουσία ένα κόμικ. Οι σκηνές ανάμεσα στις μάχες είναι κόμικ εν κινήσει, δηλαδή η κάμερα ταξιδεύει από το ένα πάνελ στο άλλο, με το μόνο “ζωντανό” πράγμα να είναι οι φωνές των ηρώων.

Το παιχνίδι είναι τακτικής, με την κάμερα πίσω από τον ώμο του χαρακτήρα.

Το gameplay του Code Name: S.T.E.A.M. είναι πολύ πιο σύνθετο απ’ ότι προϊδεάζει η παρουσίασή του πάντως. Το παιχνίδι είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που δεν κατηγοριοποιούνται ολοκληρωτικά σε ένα είδος ή που φέρνουν στο μυαλό έντονα άλλα παιχνίδια. Χονδρικά, είναι ένα κράμα XCOM και Valkyria Chronicles, με αρκετές διαφοροποιήσεις. Για αυτούς που δεν έχουν σχέση με τα παραπάνω, είναι ένας τίτλος τακτικής με την κάμερα πίσω από τον ώμο του χαρακτήρα. Ελέγχετε μια τετράδα ηρώων με διάφορα όπλα και ξεχωριστές ικανότητες και καλείστε να φτάσετε κάπου στην πίστα, ή να εκπληρώσετε έναν στόχο μέσα σε αυτή (πχ να σώσετε τους ομήρους των εξωγήινων). Σε κάθε γύρο πρέπει να τοποθετείτε έτσι τους ήρωες σας ώστε ή να καταφέρουν να εκπληρώσουν τον εκάστοτε στόχο, επιβιώνοντας παράλληλα από τα πυρά των εχθρών που έρχονται συνεχώς κατά πάνω σας. Αυτό το τελευταίο το καταφέρνετε είτε εξολοθρεύοντας τους πρώτοι εσείς είτε αποφεύγοντας τις βολές τους.

Τόσο η κίνηση των ηρώων όσο και η χρήση των όπλων σας κοστίζει ατμό. Για να γίνω πιο σαφής, κάθε ήρωας έχει στην πλάτη του έναν “βραστήρα” που αναγεννά ατμό σε κάθε γύρο. Μην ξεχνάτε πως έχουμε να κάνουμε με μια steampunk κατάσταση, οπότε η όλη ιδέα χρήσης του ατμού είναι μια καλή δικαιολογία για να σκέφτεστε εντελώς στρατηγικά. Υπάρχουν σαφώς διάφορα είδη βραστήρων, μερικά εκ των οποίων κατάλληλα για συγκεκριμένους ρόλους - για παράδειγμα, υπάρχει ένας που είναι πιο ελαφρύς και κατάλληλος για άλματα. Ανάλογη ποικιλία υπάρχει και στα δευτερεύονται όπλα με τα οποία εξοπλίζονται οι ήρωες. Προχωρώντας στο παιχνίδι ξεκλειδώνετε καινούρια όπλα, ολοένα και πιο εξειδικευμένα και φευγάτα (υπάρχει όπλο που πετάει... μπανανόφλουδες για να γλιστράνε οι εχθροί και να χάνουν τον γύρο τους), ξεκλειδώνοντας, σε συνδυασμό με τους ήδη αρκετούς ήρωες και τους βραστήρες, μια αξιοπρεπέστατη ποικιλία που δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από τα μεγάλα ονόματα του είδους.

Παρουσίαση τύπου κόμικ.

Για την ακρίβεια αυτό είναι ίσως το πιο θετικό στοιχείο του Code Name: S.T.E.A.M. Οι ήρωες του είναι αρκετοί, δεν παύουν ποτέ όμως να χάνουν τη μοναδικότητα και τη χρησιμότητά τους. Επενδύοντας χρόνο στον τίτλο (κάτι αδιαμβισβήτητα απαραίτητο) έρχεστε αντιμέτωποι συνεχώς με κάτι καινούριο. Βεβαίως, στην αίσθηση της συνεχούς διαφορετικότητας βοηθούν και οι πίστες που δεν είναι ποτέ μουντές ή πολύ βασικές. Καθεμία από αυτές έχει τα μυστικά της, τα unlockables της, τις απαιτήσεις της. Η τοποθέτηση των εχθρών στις πίστες, καθώς και οι ενισχύσεις που συχνά-πυκνά προκύπτουν, απαιτούν να είστε μονίμως σε εγρήγορση και να σκέφτεστε πάντα δυο βήματα μπροστά. Πρέπει πάντα να αναλογίζεστε τις κρυφές ενέδρες και τις παγίδες, το πώς συνεργάζονται οι εχθροί μεταξύ τους και το πώς αυτοί θα κινηθούν ώστε να κερδίσετε χρόνο χρησιμοποιώντας το overwatch, μια τακτική που επιτρέπει, ατμού επιτρέποντος, να πυροβολάτε τους εχθρούς που σας πλησιάζουν στον γύρο τους. Με άλλα λόγια, το S.T.E.A.M. παρουσιάζει από τις πλέον σύνθετες δομές σε παιχνίδια του είδους και είναι πραγματικά απαιτητικό και δύσκολο στις τελευταίες πίστες.

Δεν είναι όμως όλα ρόδινα. Μπορεί οι πίστες να παραδίδουν μαθήματα στρατηγικού σχεδιασμού, αλλά υπάρχουν κάποια σημαντικά φάουλ. Το μεγαλύτερο απ’ όλα, όπως προσωπικά το εντοπίζω, είναι το γεγονός πως ποτέ δεν μπορείτε να γνωρίζετε κατά πόσο μπορούν να κινηθούν οι εχθροί. Εσείς μπορεί να έχετε τον ατμό που τελειώνει και να ξέρετε μέχρι πού μπορείτε να πάτε, όμως για τους εχθρούς δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη ένδειξη. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιου είδους πλέγμα για να ξέρετε μέχρι ποιο τετραγωνάκι φτάνει η εμβέλεια των εξωγήινων. Μία άλλη παράξενη έλλειψη είναι αυτή του χάρτη. Αντί να υπάρχει χάρτης της πίστας, χωρίς απαραίτητα να δείχνει τις θέσεις των εχθρών, καλείστε να την ανακαλύψετε διαισθητικά, καθώς προχωράτε τους γύρους, γεγονός που κάνει το παιχνίδι κάποιες φορές ιδιαίτερα άδικο. Ένα άλλο σημαντικό παράπτωμα ήταν οι γύροι των εχθρών, που κρατούσαν για υπερβολικά πολύ χρόνο, όμως διορθώθηκε με update.

Ασυνήθιστα για τίτλο της Intelligent Systems, το Code Name: S.T.E.A.M. έχει και multiplayer, τόσο online όσο και τοπικό. Τα κύρια modes είναι τρία: ένα deathmatch, ένα όπου πρέπει να μαζέψετε όσο το δυνατόν περισσότερα μετάλλια σε μια πίστα πριν λήξει ο χρόνος, και ένα όπου δύο ρομπότ παίζουν μποξ (τα οποία προφανώς χειρίζονται οι παίκτες). Το παιχνίδι δυστυχώς δεν έχει ιδιαίτερα πολύ κόσμο online, οπότε το multiplayer πάει ελαφρώς χαμένο, ενώ η προϋπάρχουσα δομή για τουρνουά μάλλον δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ.

Το overwatch σας επιτρέπει να πυροβολάτε τους εξωγήινους στον δικό τους γύρο.

Σε κάθε περίπτωση, το παιχνίδι στέκεται πολύ αξιοπρεπώς τεχνικά. Τα γραφικά του, όντας επηρεασμένα από κόμιξ, κρύβουν πολύ εύκολα τις ατέλειες που θα είχε μια άλλου είδους προσέγγιση, με τα μοντέλα των χαρακτήρων να κλέβουν την παράσταση με τη λεπτομέρειά τους. Άξιος αναφοράς είναι και ο ήχος, με το soundtrack ικανοποιεί και τους (αρκετούς γνωστούς) ηθοποιούς που υποδύονται τους ήρωες να κάνουν άριστη δουλειά.

Εν κατακλείδι, το Code Name S.T.E.A.M. είναι ένα πολύ ιδιαίτερο παιχνίδι. Η αδυναμία του να καταταγεί σε κάποιο είδος ίσως λειτουργήσει ανασταλτικά για τους πρωτάρηδες, αλλά μόλις πιάσετε το νόημα θα διαπιστώσετε έναν πολύ βαθύ και απαιτητικό τίτλο, του οποίου οι ατέλειες και οι ελλείψεις του στερούν τα αριστεία. Όπως και να ’χει όμως, η μοναδική του οπτική ταυτότητα το καθιστά κάτι το ξεχωριστό. Αξίζει την προσοχή σας.

Ωραία παρουσίαση με στιλ κόμικΑνέλπιστα βαθύ και απαιτητικόΑρκετά μεγάλοΔιάφορες ελλείψεις στο gameplayΥπερβολικά άδικο μερικές φορέςΑνέμπνευστος σχεδιασμός κάποιων εχθρώνΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:3DSΑΝΑΠΤΥΞΗ:Intelligent SystemsΕΚΔΟΣΗ:NintendoΔΙΑΘΕΣΗ:NortecΕΙΔΟΣ:Action strategyΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayerΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://codenamesteam.nintendo.com/HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:15/5/2015PEGI:12

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
systems, henry, john, team, alien, ηπα, εξωγηινοι, xcom, update, online, site, http, nintendo, τελη κυκλοφοριας, Καλή Χρονιά, εκλογες ηπα, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, δουλεια, ηπα, ηχος, λονδινο, ονοματα, παιχνιδια, υλη, xcom, αδυναμια, αξιζει, αμερικανικη πρεσβεια, ασυλο, βρισκεται, γεγονος, γινονται, δυστυχως, δειχνει, δομη, εγρηγορση, ευκολα, υπαρχει, ελευθερια, ελλειψη, ερχονται, εφευρεσεις, εχθροι, τεχνη, ιδεα, ιδιο, ειδος, ηρωες, θετικο, κυμα, κινηση, κυρια, κομιξ, λογια, μοντελα, μπορειτε, μυαλο, μυστικα, νοημα, νοοτροπια, ξερετε, παντα, ολα τα παιχνιδια, οντας, ουσια, παραμυθια, παρουσιαση, πιστη, πητερ παν, πρισμα, ρομποτ, σαφης, σκηνες, ταυτοτητα, τυπος, τρια, τιτλος, φαουλ, φτανει, χρονος, ψηφιακη, alien, βηματα, ειδη, john, henry, ηρωας, ιδιαιτερο, ιδιαιτερα, καρδια, μπροστα, nintendo, παιχνιδι, πηγες, player, site, systems, σωρο, team, online, update, θεσεις, βεβαιως
Τυχαία Θέματα