Elex 2 review

12:14 2/4/2022 - Πηγή: Game 2.0

Μετά το αξιόλογο σε γενικές γραμμές Elex, η δημιουργός Piranha Bytes μας δίνει τη συνέχειά του, υποσχόμενη ακόμα περισσότερη δράση και εξερεύνηση, όπως μας έχει καλομάθει το στούντιο με τις παλιές του επιτυχίες, Gothic και Risen. Το Elex 2 βασίζεται στη φόρμουλα του προκατόχου του σε μεγάλο βαθμό, αλλά δυστυχώς κουβαλάει και όλα εκείνα τα κακώς κείμενα που ήταν αποδεκτά επί εποχής Gothic,

όμως σήμερα αποτελούν χτυπητές αδυναμίες.

Το Elex 2 ακολουθεί τα γεγονότα του πρώτου τίτλου με την πάροδο κάποιων ετών. Αφού ο πρωταγωνιστής Jax έσωσε το Magalan από τους εξωγήινους εισβολείς, αποσύρθηκε στην εξοχή και ζει εξόριστος και ξεχασμένος από όλους. Ξαφνικά μια νέα επιδρομή ξεσπάει και νέοι εξωγήινοι εισβολείς κάνουν την εμφάνιση τους, εξαπλώνοντας μια μορφή ιού που μεταλλάσσει κάθε ζώντα οργανισμό μέσω του dark elex σε πολεμιστή και υποχείρια τους. Η επίθεση πιάνει εξ απήνης τον Jax, ο οποίος έπειτα από σύντομη μάχη, μολύνεται από τον ιό και σώζεται την τελευταία στιγμή από ένα μυστηριώδη άντρα. Χάνοντας όλες του τις δυνάμεις (πολύ βολικό) που είχε αποκτήσει στην προηγούμενη περιπέτεια και αντιλαμβανόμενος το νέο φοβερό κίνδυνο που απλώνεται πάνω από τον πλανήτη Magalan, αναλαμβάνει την αποστολή να ενώσει για μια ακόμα φορά τις αντιμαχόμενες φατρίες αυτού του κόσμου και να οργανώσει τις οχυρωτικές προετοιμασίες των αμυνόμενων, γιατρεύοντας τον εαυτό του στη πορεία από την επήρεια του dark elex. Μέσα από ένα πολύωρο ταξίδι αναζητήσεων, διαπραγματεύσεων και συναντήσεων με παλιούς γνώριμους, δίνει την τελική μάχη για τη σωτηρία των αγαπημένων του προσώπων αλλά και ολόκληρου του πλανήτη.

Η Piranha Bytes εδώ και χρόνια ακολουθεί μια δοκιμασμένη και πετυχημένη συνταγή στα RPG ανοιχτού κόσμου. Αυτό κάνει και με το Elex 2. Καταρχήν ο κόσμος του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλος με πολλές περιοχές προς εξερεύνηση, οι οποίες είναι εξαρχής διαθέσιμες για να τις κατακτήσετε. Βέβαια, τουλάχιστον μέχρι και τα μισά του παιχνιδιού, ο γλυκός πειρασμός της περιέργειας να ανακαλύψετε λίγο ακόμα μια σπηλιά εδώ, ένα καταρράκτη πιο πέρα κτλ, μπορεί να αποβεί μοιραίος, καθώς η σκακιέρα είναι άτακτα ανακατεμένη και εκεί που νομίζετε ότι έχετε τους εχθρούς ίσως να εμφανιστεί ένα τέρας που σας ρίχνει κάτω με ένα χτύπημα. Κάτι πολύ χρήσιμο στην πορεία και που δεν βλέπουμε συχνά, είναι η δυνατότητα τοποθέτησης πολλαπλών markers στο χάρτη σε σημεία ενδιαφέροντος, τα οποία θέλετε να επισκεφθείτε αργότερα, με πολλές επιλογές απεικόνισης όπως νεκροκεφαλή, κατασκήνωση κτλ. Έτσι πχ αν ανακαλύψετε ένα τεράστιο troll που και μόνο με την ανάσα του μπορεί να σας αφανίσει, μπορείτε να αφήσετε μια νεκροκεφαλή στο χάρτη και να το επισκεφθείτε αργότερα όταν έχετε δυναμώσει και διαθέτετε καλύτερο εξοπλισμό, ή πχ να βάλετε ένα ερωτηματικό σε μια περιοχή που πιστεύετε ότι πρέπει να εξερευνήσετε αργότερα. Όπως προαναφέρθηκε, ο χάρτης είναι μεγάλος και προσφέρεται για εξερεύνηση και η τοποθέτηση στρατηγικών markers διευκολύνει κατά πολύ την εμπειρία, μετατρέποντάς σας σε κάτι σαν στρατηγό που σχεδιάζει μια επιχείρηση κάθε φορά που τον ανοίγετε.

Οι αποστολές που αναλαμβάνετε από τους διάφορους χαρακτήρες είναι κατά μεγάλο ποσοστό επαναλαμβανόμενες και προβλέψιμες, αλλά είναι τόσες πολλές που θα ικανοποιήσουν σίγουρα τους σκληροπυρηνικούς του είδους. Από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία του παιχνιδιού είναι το ότι μέρος των αποστολών αποτελεί δίκοπο μαχαίρι, αφού αναλαμβάνοντας να τις φέρετε εις πέρας, κάποιες άλλες γίνονται αυτόματα μη πραγματοποιήσιμες. Αυτού του είδους οι αποστολές αφορούν κυρίως το ποια φατρία επιλέγετε από τις πέντε διαθέσιμες. Έτσι αν επιλέξετε πχ να γίνετε Berserker, αυτόματα αποκλείεστε από τους Clerics και χάνετε μια αλληλουχία γεγονότων που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη φατρία. Υπάρχουν τρόποι και επιλογές να μοιράσετε αποστολές διαλέγοντας δύο φατρίες ταυτόχρονα αλλά χρειάζεται προσοχή. Μπορείτε φυσικά να ξαναπαίξετε κάνοντας διαφορετικές επιλογές για να δείτε ότι έχει να προσφέρει το παιχνίδι, με την διάρκειά του ούτως ή άλλως να είναι τεράστια (70+ ώρες). Οι δευτερεύουσες αποστολές επί το πλείστον αναλώνονται σε μεταφορές αντικειμένων, δολοφονίες και συνοδείες προσώπων, ενώ αποτελούν και την τέλεια δικαιολογία για “σκούπισμα” του χάρτη προς πάσα κατεύθυνση. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν σημεία fast travel, τα οποία είναι πολλά και διάσπαρτα σε στρατηγικά μέρη προς αποφυγή μεγάλων ταξιδιών με τα πόδια. Τέλος, η φόρτωση από περιοχή σε περιοχή είναι ταχύτατη και σας βγάζει μπροστά σχεδόν από όλα τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος.

Το jetpack, ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Elex, επιστρέφει αναβαθμισμένο. Το jetpack εδώ είναι το καλύτερο αξεσουάρ σας, βρίσκεται εξαρχής στην κατοχή σας και σας γλυτώνει πραγματικά από πολύ περπάτημα. Πχ αντί να κάνετε τον κύκλο για να μπείτε από την πύλη μιας πόλης, ίπταστε πάνω από τα τείχη της και προσγειώνεστε μέσα, ή ανεβοκατεβαίνετε ένα δύσβατο βουνό σε δευτερόλεπτα. Χρησιμεύει επίσης για την ανακάλυψη πολύτιμων αντικειμένων σε απόκρημνες γωνιές του χάρτη, και στο να διεισδύσετε από αέρος σε περιοχές που σας απαγορεύεται η πρόσβαση από φρουρούς, προσθέτοντας εναλλακτικές επιλογές στην επίλυση αποστολών. Το jetpack είναι πλήρως αναβαθμίσιμο και αν επενδύσετε σε αυτό μπορείτε να πετάτε πάνω από εχθρούς και αξιοθέατα για πολλή ώρα. Είναι όμως και εργαλείο μάχης, καθώς με την κατάλληλη αναβάθμιση μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σαν αιχμή του δόρατος εξαπολύοντας καυτή φωτιά στους εχθρούς ενώ είστε ασφαλής στους αιθέρες. Στην θεωρία τουλάχιστον γιατί στην πράξη η εκτέλεση χωλαίνει λίγο, όμως γι αυτό δεν φταίει η χρήση jetpack, αλλά το γενικότερο στήσιμο των μαχών (περισσότερα παρακάτω) που αποτελεί ένα από τα μελανά σημεία του παιχνιδιού.

Εξαίσια και λεπτομερής δουλειά έχει γίνει στην ανάπτυξη του χαρακτήρα σας όσο ανεβαίνετε level. Αν είστε βετεράνος του είδους ξέρετε τί ακριβώς θα συναντήσετε και πώς θα χτίσετε το τέλειο πολεμικό υβρίδιο. Αν είστε αμύητος πρέπει κυρίως να γνωρίζετε ότι εδώ οποιαδήποτε χρήσιμη ικανότητα επιλέξετε να αναπτύξετε από τις πολλές που υπάρχουν, συμπεριλαμβάνοντας κάθε δυνατή πτυχή της προσωπικότητας αλλά και της δυναμικής του πρωταγωνιστή, είναι εφικτό να την μάθετε και να την τελειοποιήσετε μόνο μέσω συγκεκριμένων ΑΙ χαρακτήρων-εκπαιδευτών. Με κάθε level που αποκτάτε κερδίζετε 10 attribute πόντους και ένα skill για ειδικές ικανότητες για να επενδύσετε όπου κρίνετε απαραίτητο. Τα attributes είναι: strength για μάχες σώμα με σώμα, constitution για υγεία και αντοχή στα χτυπήματα που μπορείτε να δεχτείτε, dexterity για μάχες από απόσταση, intelligence για μαγικές επιθέσεις και τέλος cunning για καίρια χτυπήματα αλλά και charisma στους διαλόγους που καλείστε να αλληλεπιδράσετε. Η συνδυαστική εξέλιξη των attributes και των διαθέσιμων ικανοτήτων είναι άκρως εθιστική και σας ωθεί να σκεφτείτε για να εκμεταλλευτείτε όσο το δυνατόν καλύτερα κάθε πτυχή του ήρωα.

Υπάρχει πλήθος επιλογών που αν αξιοποιηθούν σωστά και με τακτική σκέψη, λειτουργούν αρμονικά στη συνολική αποτελεσματικότητα και μαχητικότητα του Jax, προσφέροντας τεράστιο όφελος σε νευραλγικούς τομείς που μπορεί να θεωρούνται δευτερεύοντες όπως πχ τα χρήματά σας. Το παιχνίδι, λόγω και της τεράστιας διάρκειάς του, δεν είναι σπριντ, αλλά μαραθώνιος. Επενδύοντας σωστά σε τομείς που αρχικά δεν φαίνονται σημαντικοί, αποκομίζετε οφέλη στον μέγιστο βαθμό από τα μισά και προς το τέλος του παιχνιδιού, όπου η αναβάθμιση των ικανοτήτων σας γίνεται πιο δύσκολη (απαιτούνται περισσότερα attributes) και τα καλύτερα όπλα από τους εμπόρους είναι πανάκριβα. Ο Jax έχει τόσο μεγάλο ρεπερτόριο κινήσεων και ταλέντων που μπορείτε πχ να κατασκευάζετε και να αναβαθμίζετε τα δικά σας όπλα και πανοπλίες, να φτιάχνετε ειδικά και σπάνια potions, να κερδίζετε μπόνους εμπειρία και λάφυρα από εχθρούς και πάρα πολλά άλλα που σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και αποτελούν το πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού.

Οι φατρίες είναι η βάση πάνω στην οποία είναι στημένο το παιχνίδι και αποτελούν το “αλατοπίπερο” αλληλεπίδρασης. Συνθέτουν την κύρια ιστορία συσπείρωσης υπό κοινό εχθρό και σύμφωνα με την δική τους θετική ή αρνητική άποψη για εσάς σχεδιάζετε τις κινήσεις σας. Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχουν πέντε φατρίες στις οποίες μπορείτε να γίνετε μέλος (δεν υπολογίζουμε τους εξωγήινους γιατί είναι καθαρά εχθρικοί). Οι Berserkers, πολεμιστές που συνδυάζουν μαχητική ρώμη και μαγικές δυνάμεις με κύριο στοιχείο τη φωτιά. Οι Morkons, των οποίων οι αξίες και η τιμή καθορίζεται από την βία και το πόνο που ασκούν. Οι Clerics, με την τεχνολογική τους υπεροχή και το θρησκευτικό τους φανατισμό. Οι παλιοί γνώριμοι Albs, η φυλή του Jax με την ζωτικής σημασίας εξάρτηση από το elex. Tέλος, οι Outlaws, παράσιτα και απατεώνες που δεν ενδιαφέρονται για κανέναν παρά μόνο για τους ίδιους. Ανάμεσα σε αυτό το αλλόκοτο συνονθύλευμα φατριών πρέπει να διεισδύσετε, με στόχο να βρείτε τη “χρυσή τομή” και να τους ενώσετε υπό κοινό λάβαρο παρακάμπτοντας τις μεταξύ τους εντάσεις και συγκρούσεις. Επιλέγοντας να ακολουθήσετε κάποια από τις παραπάνω φατρίες ξεκλειδώνετε αυτόματα και αποκλειστικές ειδικές ικανότητές που σχετίζονται με την επιλογή σας και είναι μοναδικές για κάθε μία. Οπότε, πριν αποφασίσετε με ποιους θα είστε, καλό είναι να μελετήσετε την περιγραφή των διαθέσιμων ικανοτήτων για κάθε φατρία για να είστε απόλυτα σίγουρος για το μονοπάτι που θα ακολουθήσετε.

Σημαντικό ρόλο στο ταξίδι σας αποτελούν οι σύντροφοι -γνώριμοι αλλά και νέοι- που σας συνοδεύουν, προσφέροντας κάλυψη και βοήθεια. Μπορείτε να έχετε μαζί σας μόνο έναν τη φορά και οι ικανότητες του καθενός ποικίλλουν ανάλογα με την εκπαίδευσή του και την φατρία του. Κάθε σύντροφος που βρίσκετε στην διαδρομή σας έχει το δικό του υπόβαθρο, το δικό του σετ αποστολών που πρέπει να φέρετε εις πέρας, ενώ κάθε αποστολή που αναλαμβάνετε συνήθως σας μεταφέρει αυτόματα σε ένα μέρος ειδικής σημασίας που εξελίσσει την ιστορία κάθε χαρακτήρα-συντρόφου. Επιβάλλεται να ασχοληθείτε διεξοδικά με τις υπό-αποστολές του καθενός γιατί πέρα από το ότι είναι απαραίτητο, τα μέρη όπου μεταφέρεστε καλύπτουν όλο το μήκος και το πλάτος του κόσμου, συνήθως κρύβουν πολύτιμα legendary αντικείμενα και βρίσκονται κοντά σε σημεία fast travel. Επίσης οι διάλογοι με τους συντρόφους σας είναι μείζονος σημασίας και ανάλογα με την προσωπικότητα του καθενός οι απαντήσεις σας τους ικανοποιούν ή τους δυσανασχετούν. Αν έχετε ικανοποιημένους συντρόφους ανεβάζετε το επίπεδο εμπιστοσύνης μεταξύ σας σε σημείο μέχρι και ερωτικού ενδιαφέροντος, ενώ σε αντίθετη περίπτωση μπορεί ακόμα μέχρι και να τους διώξετε ή να φύγουν οι ίδιοι δυσαρεστημένοι από τις αποφάσεις σας.

Σε κάθε περίπτωση οι αποφάσεις σας και η συμπεριφορά σας, είτε πρόκειται για συντρόφους είτε για την επαφή σας με τον έξω κόσμο, επηρεάζουν και το επίπεδο destruction σας, το οποίο ουσιαστικά είναι το πόσο καλός ή κακός είστε. Όσο καλόψυχος και συμπονετικός είστε, τόσο μειώνετε το destruction σας φέρνοντας με το μέρος σας κάποιους και αντίστοιχα όσο πιο βίαιος, σκοτεινος και υποχθόνιος είστε το αυξάνετε και αντιμετωπίζετε τις συνέπειες. Η συμπεριφορά των συντρόφων στη μάχη αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Κάποιοι, όπως η Caja, όντως βοηθάνε και έχουν πολύ καλή ανταπόκριση και μελέτη του πεδίου μάχης, όμως άλλοι, όπως η Nasty, σας κοιτάνε σαν ακίνητες μούμιες ενώ μάχεστε για την ζωή σας. Η σωστή συμπεριφορά του συντρόφου στην μάχη επίσης είναι πολύ σημαντική, αφού αυτός μπορεί να απασχολήσει αρκετά τον εχθρό σας ώστε να του καταφέρετε πισώπλατο χτύπημα (το οποίο αποτελεί game changer, καθώς με ένα χτύπημα μπορείτε να “φάτε” την μισή υγεία ενός δύσκολου αντίπαλου). Οπότε καθαρά και μόνο από την αδυναμία του παιχνιδιού να διαχειριστεί ισότιμα τη νοημοσύνη και την συμπεριφορά των συντρόφων, πρέπει να επιλέξετε όχι βάσει συμπάθειας ή ικανοτήτων μαγείας ή δύναμης, αλλά απλής λειτουργικότητας στα βασικά.

Αναλύοντας παραπάνω τον τομέα των μαχών φτάνουμε στο ζουμί της υπόθεσης και στο πρώτο μεγάλο θέμα του παιχνιδιού. Πόσο κρίμα πραγματικά να υπάρχει τόσο βάθος στον τρόπο δράσης σας, αλλά να αποτυπώνεται με τόσο φτωχή υλοποίηση. Έχετε στην διάθεσή σας ένα ατέλειωτο οπλοστάσιο το οποίο μπορείτε είτε να ανακαλύψετε, είτε να κατασκευάσετε και να αναβαθμίσετε εσείς. Δεκάδες όπλα για μάχες σώμα-με-σώμα ή για μάχες εξ αποστάσεως που επιδέχονται τροποποιήσεις και βελτιώσεις, μαγείες επιθετικής ή αμυντικής φύσεως προσφέρονται απλόχερα, με την άνεση μάλιστα παράλληλης εκμετάλλευσης με μια καλή διαχείριση πόρων και ταλέντων. Δυστυχώς όλα αυτά είναι τόσο άνευρα και ατσούμπαλα στο μάτι και στην εκτέλεση, που αποτελούν θλιβερό θέαμα πολλές φορές. Εχθροί κινούνται βραδύκαυστα, σπασμωδικά καταπάνω σας με τον πιο προβλέψιμο τρόπο, ενώ αρκετές φορές οι επιθέσεις σας χάνουν το στόχο τους. Τέρατα μπλέκονται στο έδαφος, σύντροφοι κολλάνε στη κορυφή ενός βουνού, ανθρώπινοι εχθροί έρχονται καταπάνω σας απλά για να πεθάνουν, χτυπήματα δεν βρίσκουν στόχο. Γενικά οι μάχες θυμίζουν πολύ παλαιότερα παιχνίδια της Piranha Bytes από άλλες εποχές με χαμηλότερες προσδοκίες. Για να μην είμαι άδικος, να σημειωθεί ότι το παιχνίδι προσφέρει διασκέδαση αλλά είναι περισσότερο “άμυαλη” από όσο θα έπρεπε και χτυπάει άσχημα στο μάτι. Επίσης υπάρχουν μερικά λάθη στην επεξήγηση ορισμένων ικανοτήτων μαγείας (πχ το fireball που απαιτείται για το ξεκλείδωμα άλλων ικανοτήτων αναφέρεται με άλλο όνομα).

Η δεύτερη αχίλλειος πτέρνα του παιχνιδιού συναντάται στα μοντέλα των χαρακτήρων και στο πώς κινούνται στο παιχνίδι. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το μοναδικό παράταιρο στοιχείο σε έναν κατά τα άλλα πανέμορφο κόσμο, είστε εσείς και κάθε ζώντας οργανισμός, εχθρικός και μη. Από κοντινή απόσταση η λεπτομέρεια των χαρακτήρων είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτη και αστεία εν έτει 2022, με μοναδική ίσως εξαίρεση τον ίδιο τον πρωταγωνιστή. Παρόμοια μοντέλα, κενά και άδεια βλέμματα χωρίς ίχνος ζωής, κινήσεις ρομποτικές και μηχανικές. Από εκεί και πέρα, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι χάρμα οφθαλμών και καταφέρνει σε κάθε πλάνο και σε κάθε περιοχή να παντρέψει αρμονικά τα απομεινάρια του παλιού κόσμου με την άνοδο του νέου και τόσο διαφορετικού. Κάθε βάση που χρησιμοποιούν οι φατρίες εκμεταλλεύεται έξυπνα την ιστορία του παλιού διαλυμένου κόσμου και χρησιμοποιεί τοπία και εξοπλισμό εμπνευσμένα από αυτόν. Η απειλητική βάση των Morkons που είναι ουσιαστικά ένας εγκαταλελειμμένος σταθμός μετρό ή οι παλιοί σταθμοί ενέργειας που έγιναν φωλιά τεράτων ή παρανόμων είναι τρανά παραδείγματα και εντυπωσιάζουν με την αίγλη και το μέγεθός του. Δυστυχώς ο ήχος δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, με φτωχή και ανέμπνευστη μουσική επένδυση και μέτριες ερμηνείες που δεν σας μένουν στο μυαλό.

Το Elex 2 είναι ένα καλό RPG, στα πρότυπα κλασικών τίτλων του είδους, αλλά με μια στασιμότητα που πλέον δεν μπορεί να συγχωρηθεί. Το παιχνίδι δεν μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε ΑΑΑ μεγαθήρια και είναι κρίμα γιατί με κάποιες αλλαγές μπορούσε πραγματικά να διαπρέψει. Ασχοληθείτε αν ψάχνετε για μια ευχάριστη RPG περιπέτεια, αρκεί να έχετε μετρημένες προσδοκίες.

Βάθος στην ανάπτυξη του χαρακτήραΟι φατρίεςΠλήθος αποστολών και όπλωνΌμορφος και τεράστιος κόσμος
Keywords
δραση, gothic, risen, νέα, εξωγηινοι, εμφάνιση, επήρεια, rpg, travel, υβρίδιο, σπριντ, σετ, game, μετρο, κινηση στους δρομους, τελος ακινητων, Καλή Χρονιά, φωτια, τελος του κοσμου, πειρασμος, υβρίδιο, αδεια, αιχμη, αξεσουαρ, γωνιες, δουλεια, ηχος, θεμα, ιχνος, μουσικη, παιχνιδια, πυλη, ρωμη, σωτηρια, υγεια, ωρα, game, rpg, αδυναμια, αιγλη, απλα, αστεια, βετερανος, βοηθεια, βρειτε, βρισκεται, γεγονοτα, γινει, γινεται, γινονται, δυνατοτητα, δυστυχως, δειτε, δικη, δολοφονιες, εδαφος, υπαρχει, εκπαιδευση, ενδιαφεροντα, εμφάνιση, εξελιξη, επήρεια, εποχες, επρεπε, ερωτηματικο, ερχονται, ετων, εχθροι, ζωη, ζωης, ιδιο, θεωρια, κυρια, λαβαρο, λαθη, ματι, μηκος, μοντελα, μορφη, μπορειτε, μυαλο, νοημοσυνη, ξερετε, ουσιαστικα, οφελος, πτερνα, ρολο, σετ, σιγουρα, σιγουρος, συνεχεια, συνταγη, σωμα, σπριντ, τιμη, τειχη, τοπια, υλοποιηση, φαινονται, φυσικα, φορμουλα, φταιει, φοβερο, φωλια, φορα, εξαρτηση, εξυπνα, γινετε, gothic, ιδιαιτερο, κακος, κειμενα, μελετη, μπροστα, travel, παιχνιδι, ποδια, risen, σπηλια, σωμα με σωμα, ταξιδι, υπεροχη, βουνο
Τυχαία Θέματα
  • Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game 2.0