StarCraft 2: Heart of the Swarm Review

Στον μακρινό Koprulu Sector, τα πράγματα δεν πάνε καλά τελευταία. Πολιτικές αναταραχές στους πλανήτες των Terran, πανάρχαιοι πόλεμοι των Protoss και η ασταμάτητη εξάπλωση των Zerg δεν αφήνουν και πολύ χρόνο για χαλάρωση και ηρεμία. To Wings of Liberty (WoL), το πρώτο μέρος του StarCraft 2, ήταν ένα πολύ καλό πρώτο βήμα για την Blizzard,

με ένα προσεγμένο και διασκεδαστικό campaign και φοβερά καλοσχεδιασμένο, ισορροπημένο και ανταγωνιστικό multiplayer (κάτι που ο κόσμος των eSports χρειαζόταν μετά το ξεφούσκωμα της σκηνής των FPS). Τώρα έρχεται το δεύτερο μέρος του StarCraft 2, το Heart of the Swarm (HotS), να συνεχίσει την ιστορία και να εξελίξει το multiplayer – δυο διαφορετικά πράγματα, που καταλήγουν να είναι σχεδόν σαν δύο διαφορετικά παιχνίδια. Για να αποφύγω να σας φανεί το review αυτό σχιζοφρενικό, θα προσπαθήσω να αναλύσω το single-player και το multiplayer όσο πιο ξεχωριστά μπορώ.

Ας αρχίσουμε με το campaign. To HotS συνεχίζει σχεδόν αμέσως μετά το WoL, τα γεγονότα του οποίου άφησαν την Sarah Kerrigan αποδυναμωμένη, σχεδόν άνθρωπο πάλι, τον Jim Raynor να συνεχίζει τον αγώνα ενάντια στον αυτοκράτορα Mengsk, και τον Zeratul να ανησυχεί ακόμα για το τέλος του σύμπαντος από την επιστροφή των μυστηριωδών Xel’naga. Η ιστορία του HotS, με πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά την Kerrigan, περιστρέφεται κυρίως γύρω από τους Zerg με τις άλλες δυο φυλές να έχουν δευτερεύοντες ρόλους.

Η δομή των αποστολών είναι παρόμοια με το WoL. Από την κεντρική βάση επιχειρήσεων επιλέγετε μεταξύ ενός-δύο πλανητών τη φορά, ο καθένας εκ των οποίων διαθέτει δύο-τρεις αποστολές, και αποτελεί ένα κεφάλαιο της συνολικής ιστορίας. Επίσης, “μίνι-αποστολές” σας επιτρέπουν να ξεκλειδώσετε διαφορετικές μεταλλάξεις για τις μονάδες σας. Πολλές φορές τον στρατό σας συμπληρώνει η Kerrigan, που δρα σαν “hero unit” με πολλές ικανότητες και δυνατές επιθέσεις. Ανάμεσα στις αποστολές μπορείτε να μιλάτε με διάφορους NPCs στη βάση σας, να εξελίσσετε τις μονάδες της Kerrigan ή ακόμα και τις δυνάμεις της ίδιας, και να μαθαίνετε περισσότερα για το σύμπαν του StarCraft. Η παρουσίαση εδώ είναι κορυφαίας ποιότητας. Οι αποστολές είναι διασκεδαστικές και σχεδόν ποτέ δεν θυμίζουν ένα απλό RTS ματς, αλλά πάντα έχουν ιδιαίτερες παραμέτρους και ενδιαφέροντα objective, και πλαισιώνονται από ωραίες, καλοσκηνοθετημένες cutscenes.

Προβληματισμένη η Kerrigan, ήταν πιο άνετη ως κακιά…

Όμως δεν είναι όλα άψογα στο single-player. Η ιστορία του HotS θα έλεγα ότι αποτελεί μια πολύ καλή εκτέλεση μιας μέτριας συνταγής. Όντας το δεύτερο μέρος τριλογίας, το HotS πάσχει από την έλλειψη “τυπικής” αρχής και ουσιαστικού τέλους, αν και αυτό είναι αναμενόμενο και δύσκολα αποφεύγεται σε μια τριλογία. Η μεγαλύτερη αδυναμία του είναι οι πρωταγωνιστές και το πώς όλο το παιχνίδι επικεντρώνεται σε αυτούς. H σχέση της Kerrigan και του Raynor ξεκίνησε από το πρώτο StarCraft ως μια μικρή πινελιά ανθρωπιάς σε μια τεράστια, επική ιστορία πολέμου, επανάστασης, αρχαίων εξωγήινων φυλών και πολιτικών δολοπλοκιών. Ήταν απλά ένας παραπάνω λόγος που η Kerrigan είναι από τους πιο “καλούς” κακούς στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Στο HotS ο Jim και η Sarah είναι πλέον ο πυρήνας της ιστορίας και η όλη “epic space opera” είναι απλά το φόντο. Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν απαραίτητα κακό, αν οι χαρακτήρες είχαν αναπτυχθεί ανάλογα, αλλά δυστυχώς αυτό δεν ισχύει εδώ.

Η Kerrigan μπορεί να είναι εμβληματική και αναγνωρίσιμη, ουσιαστικά η μασκότ του StarCraft, αλλά δεν έχει το βάθος για να αποτελέσει έναν καλό κεντρικό χαρακτήρα και να σηκώσει στις πλάτες της μια επική ιστορία. Οι αποφάσεις που παίρνει στο HotS πολλές φορές έχουν ακαταλαβίστικα κίνητρα, ο χαρακτήρας της αλλάζει συχνά και από “προδομένη με δίψα για εκδίκηση” ξαφνικά γίνεται “παντοδύναμη αντί-ηρωίδα” και “κατά βάθος καλή και πληγωμένη” αρκετές φορές μέσα στο παιχνίδι. Την κατάσταση δεν βοηθάει και το γεγονός ότι η ιστορία παίρνει λίγα ρίσκα. Παλιές, αξέχαστες στιγμές όπως η προδοσία του Mengsk και η ηρωική αυτοθυσία του Tassadar από το πρώτο StarCraft, λείπουν πολύ από το sequel, παρόλο που οι ευκαιρίες υπάρχουν. Αντίθετα, οι καλοί και οι κακοί είναι ξεκάθαροι από την αρχή, και η πλοκή είναι αρκετά προβλέψιμη. Πάντως δεν θέλω να σας δώσω λάθος εντύπωση. Οι μηχανισμοί και ο σχεδιασμός των αποστολών κάνουν το single-player άκρως διασκεδαστικό, κάθε λεπτό του campaign είναι ευχάριστο και προσεγμένο και δεν θα απογοητεύσει κανέναν λάτρη της δράσης και του θεάματος. Απλά όταν τελειώσει μένετε με την αίσθηση ότι περιμένατε περισσότερα.

Ενδιαφέρουσες επιλογές στο single-player με τις διαφορετικές εξελίξεις των μονάδων.

Τα γραφικά του τίτλου είναι πανέμορφα, με μικρές αναβαθμίσεις από το WoL, κυρίως στα physics (πράγμα που έχει πολύ εντυπωσιακά και διασκεδαστικά αποτελέσματα) και στο πώς απλώνεται και συμπεριφέρεται το creep των Zerg. Αν και οι ελάχιστες απαιτήσεις παραμένουν χαμηλές όπως και στο WoL, σε ultra ρυθμίσεις το παιχνίδι είναι από τα πιο όμορφα και καθαρά RTS που έχετε δει. Οι εκρήξεις και τα εφέ συνεχίζουν να είναι ταυτόχρονα εντυπωσιακά αλλά και να μην κρύβουν τη δράση, οι καινούριες μονάδες είναι ξεχωριστές και ενδιαφέρουσες και οι χάρτες έχουν ποικιλία περιβαλλόντων. H μουσική συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με τα Zerg να έχουν ταιριαστά μοχθηρά και υποχθόνια θέματα και την μουσική επένδυση στις cutscenes να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από τις μεγαλύτερες χολιγουντιανές παραγωγές. Το voice acting είναι επίσης εξαιρετικό, από τους πρωταγωνιστές μέχρι τους δευτερεύοντες χαρακτήρες. Για μένα ξεχωρίζουν οι φωνές του Mengsk, Abathur και Izsha. Κάθε μονάδα που συναντάτε στο παιχνίδι έχει διακριτούς ήχους. Ακόμα και οι πιο ζωώδεις ήχοι των Zerg καταφέρνουν να είναι αρκετά διαφορετικοί και να προσθέτουν στη ταυτότητα του κάθε τέρατος.

To multiplayer του HotS είναι εντελώς διαφορετικό “είδος” από το single-player. Για πολλούς σε αυτό βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της “αξίας” του παιχνιδιού. Το WoL, μαζί με το νέο Battle.net έδωσε νέα πνοή στον κόσμο των competitive RTS, βοηθώντας το StarCraft να μετατραπεί από “κάτι πού παίζουν σαν τρελοί οι Κορεάτες” σε ένα πραγματικά mainstream παιχνίδι και σημαντικό κομμάτι των eSports. Με 1.1 εκατομμύρια συνολικούς θεατές να παρακολουθούν το πρόσφατο MLG Pro Circuit Dallas, το HotS ήδη έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του κόσμου για το StarCraft και κάνει το μέλλον του multiplayer να φαίνεται πραγματικά λαμπρό.

Οι αλλαγές που φέρνει το HotS στο τομέα αυτό είναι μικρές αλλά έχουν σημαντικές επιπτώσεις. Τα Zerg παίρνουν καινούριες μονάδες όπως το Viper, μια μονάδα που μπορεί να μπερδεύει και να ελέγχει τον αντίπαλο στρατό, και τα ιδανικά για πολιορκίες Swarm Hosts. Οι Terran πλέον έχουν τις Widow Mines, νάρκες που βοηθάνε πολύ στον έλεγχο του χάρτη, ενώ τα Hellions μπορούν να μεταμορφώνονται στα πιο ανθεκτικά Hellbats για μάχες σώμα με σώμα. Οι Protoss, με το Mothership Core έχουν περισσότερες επιλογές άμυνας/επίθεσης για τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, το Oracle, μια γρήγορη ιπτάμενη μονάδα σχεδιασμένη να ενοχλεί και να παρεμποδίζει την οικονομία του αντιπάλου, και το Tempest, ένα σκάφος με τεράστιο βεληνεκές που μπορεί να τσακίσει οχυρώσεις και αμυντικούς στρατούς. Το βάθος του multiplayer και του meta-game είναι πιο μεγάλο από ποτέ.

Λίγα πράγματα είναι πιο ικανοποιητικά σε αυτή τη ζωή απο το να στέλνεις μια ορδή από Baneling στους εχθρούς σου.

Αλλαγές στο Bnet όπως η προσθήκη unranked αγώνων, δίνουν πολλές επιλογές στους παίκτες να δοκιμάζουν νέες τακτικές χωρίς το άγχος που έχει ένα ranked ματς. Τα profile των παικτών πλέον παίρνουν experience και ανεβαίνουν επίπεδα (αλά WarCraft 3), με μικρές διακοσμητικές ανταμοιβές ανάλογα με τη φυλή. Η ανανεωμένη κατάταξη με leagues εξασφαλίζει πιο ισορροπημένες αναμετρήσεις. Επίσης υπάρχει πλέον η δυνατότητα δημιουργίας clan (μεγάλη παράλειψη του WoL) και μεγαλύτερη προβολή από την Blizzard των διαφόρων τουρνουά και πρωταθλημάτων από τον κόσμο των eSports. Αυτά, καθώς και αρκετές αλλαγές στο interface και το Arcade, στο οποίο πολλά εξαιρετικής ποιότητας παιχνίδια φτιάχνονται από χρήστες κάθε βδομάδα, κάνουν το Bnet καλύτερο και πιο εύχρηστο από ποτέ.

Το StarCraft 2: Heart of the Swarm είναι σίγουρα ένα γεμάτο πακέτο, με υψηλά στάνταρ παραγωγής και κάθε λεπτομέρεια καλογυαλισμένη και προσεγμένη. To single-player προσφέρει ένα campaign άκρως διασκεδαστικό, σεβαστής διάρκειας, και με ποικιλία αποστολών, αλλά δυστυχώς η ιστορία αποτυγχάνει να φτάσει τα στάνταρ που είχε θέσει ο προκάτοχός του. Η αδύναμη και δίχως δυνατή πρωταγωνίστρια πλοκή του campaign είναι το μόνο αρνητικό του HotS για μένα. Το multiplayer έχει τα ίδια υψηλά στάνταρ, με αλλαγές που βελτιώνουν το παιχνίδι σχεδόν σε κάθε τομέα. Από τις καινούριες μονάδες που προσφέρουν υλικό για να αναπτυχθούν εκατοντάδες νέες στρατηγικές, μέχρι την μεγαλύτερη προώθηση των eSports από την Blizzard, την προσθήκη του Unranked Play και το ανανεωμένο Arcade, το Heart of the Swarm έχει να προσφέρει κάτι σε κάθε είδος παίκτη ανταγωνιστικού RTS, είτε αυτός είναι έμπειρος βετεράνος, είτε φρέσκος πρωτάρης.

Κακός χαμός στο multiplayer. Χαλαρά το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού.

Όπως ανέφερα στην αρχή, το Heart of the Swarm είναι σχεδόν δυο διαφορετικά παιχνίδια. Αν μπορούσα να βάλω βαθμολογία στο multiplayer σκέτο, δίχως ενδοιασμούς θα του έβαζα 10. Αντίστοιχα, στο single-player θα έβαζα πιο κοντά στο 8. Άρα λοιπόν εξαρτάται από τις δικές σας προτεραιότητες και γούστα. Για μένα, η τελειότητα του multiplayer καλύπτει και με το παραπάνω τις αδυναμίες του single-player, γι αυτό και το StarCraft 2: Heart of the Swarm είναι ένα παιχνίδι στο οποίο θα αφιερώσω πολύ χρόνο. Προτείνω να κάνετε το ίδιο.

+ Εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και καλοσχεδιασμένο από τεχνικής άποψης
+ Ποικιλία αποστολών, με μπόλικα extra objectives
+ Το καλύτερο, πιο ανταγωνιστικό multiplayer RTS
+ Ανανεωμένο Battle.net με βελτιώσεις σχεδόν σε κάθε τομέα
+ Εξαιρετικό voice acting
+ Θεαματικές cutscenes
+ Τρέχει και σε αδύναμα συστήματα

- Αδύναμη πλοκή
- Aπογοητευτική ως πρωταγωνίστρια η Kerrigan

BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PC
Ανάπτυξη: Blizzard
Έκδοση: Blizzard
Διάθεση: CD Media
Είδος: RTS
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://eu.blizzard.com/en-gb/games/hots/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/3/2013
PEGI: 16

Game20.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα