They Are Billions Preview

Λαμβάνοντας ιδέες από το Starcraft και την αισθητική γραφικών του Warcraft 2, το They Are Billions είναι ένα real-time strategy παιχνίδι επιβίωσης σε έναν μεταποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο ζόμπι και άλλα infected τέρατα, με steampunk αισθητική. Από τα τέλη του 2017 βρίσκεται σε φάση early access στο Steam, σε προσιτή τιμή.

Κατά τη σύνταξη του παρόντος κειμένου, το They Are Billions είχε ενεργό μόνο ένα mode, το survival.

Υπάρχει επίσης το community challenge, το οποίο είναι μια παραλλαγή του survival με leaderboards, όπου οι παίκτες ανταγωνίζονται μεταξύ τους έμμεσα μέσω των τελικών σκορ και αλλάζει κάθε επτά ημέρες. Η δημιουργός Numantian Games έχει υποσχεθεί πως το καλοκαίρι θα ενσωματώσει στο παιχνίδι campaign mode. Υπόθεσή μου είναι πως το campaign θα είναι απλώς μία μέθοδος προετοιμασίας και εξάσκησης του παίκτη στους μηχανισμούς του παιχνιδιού και στην ταχύτητα για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο survival, όχι η αποκάλυψη και η αφήγηση ιστορίας που θα ξεχωρίζει.

Ξεκινώντας το survival, βρίσκεστε στα πλαίσια ενός χάρτη που είναι δημιουργημένος τυχαία κατά την εκκίνηση του παιχνιδιού από ένα σύνολο στοιχείων και ειδών εδάφους που στην ουσία ορίζετε στην αρχική οθόνη μέσω του map type. Για παράδειγμα, στο dark moοrland map type, ο χάρτης που παράγεται έχει πολλά φαράγγια, χάσματα γης και μεταξύ τους πεδιάδες με ποτάμια και λίμνες. Βρίσκεστε να διαχειρίζεστε ένα town hall και πέντε στρατιωτικές μονάδες. Το σημείο όπου κάνει spawn το town hall ορίζει τα αρχικά resources που μπορείτε άμεσα να μαζέψετε και τα στενά σημεία γης που πρέπει να ασφαλίσετε, ώστε να μην περάσουν οι infected. Τα resources προς διαχείριση στο παιχνίδι είναι το χρυσάφι, ο αριθμός των εργατών (προκύπτει από τον αριθμό του πληθυσμού που δεν εργάζεται σε κάποιο κτίριο ή στον στρατό), το φαγητό, η ενέργεια (οι επεκτάσεις στο χώρο απαιτούν τα blocks που καταλαμβάνουν τα κτίρια να τροφοδοτούνται, όπως οι κατασκευές των protoss), το ξύλο, η πέτρα, το μέταλλο και το πετρέλαιο. Δεν υπάρχουν ξεχωριστοί εργάτες, οπότε το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να οικοδομείτε και να παράγετε στρατό.

Η αποικία σε πλήρη λειτουργία με στρατό να προστατεύει κάθε σπιθαμή.

Αρχικά η οικοδόμηση χρησιμοποιεί ξύλο, κατόπιν πρέπει να χτιστεί κτίριο για προηγμένες κατασκευές ξύλου κι αργότερα κατασκευές πέτρας. Τα κτίρια παράγουν resources ανάλογα με τον τύπο τους κάθε οχτώ ώρες παιχνιδιού και στερούν χρυσάφι για τη συντήρησή τους, ενώ το town hall, τα οικήματα και η τράπεζα παράγουν χρυσάφι, δίχως κόστος συντήρησης. Επίσης, μπορείτε να βρείτε resources από επιδρομές που κάνει ο στρατός σας. Υπάρχουν ήδη περιοχές στον χάρτη που είναι κατειλημμένες από infected και η καταστροφή αυτών σας ανταμείβει σε υλικό.

Ο σκοπός σας όμως είναι να αντέξει η αποικία σας τις επιδρομές από κύματα infected. Το παιχνίδι σας προειδοποιεί από ποια μεριά του χάρτη έρχονται και πότε. Όσο προχωράτε στις ημέρες in-game, τόσο μεγαλύτερα σε αριθμό είναι τα κύματα, με ισχυρότερους, πιο επικίνδυνους εχθρούς. Στο τέλος του παιχνιδιού, εχθροί επιτίθενται από όλες τις μεριές του χάρτη, ενώ κινούνται εναντίον σας όλοι οι infected που έχετε αφήσει ζωντανούς. Σε εκείνο το χρονικό διάστημα έχετε να αντιμετωπίσετε πραγματικά χιλιάδες μονάδες στην οθόνη, που αν ακουμπήσουν ένα οίκημα (κατοικία του πληθυσμού σας), τότε πολλαπλασιάζονται και καταστρέφουν τα πάντα. Παλαιότερα, σ’ αυτό το σημείο, πολλά συστήματα αντιμετώπιζαν πρόβλημα με το frame rate λόγω του τεραστίου αριθμού αντικειμένων. Πλέον, όμως, το optimization του παιχνιδιού έχει βελτιωθεί.

Οι infected δεν πρέπει να ακουμπήσουν ποτέ οικήματα.

Είναι σίγουρο πως η διαχείριση όλων των παραπάνω απαιτεί υψηλές ικανότητες σε real-time strategy παιχνίδια, όμως το They are Billions προσπαθεί να σας βοηθήσει διαθέτοντας σύστημα παύσης. Μπορείτε να κάνετε παύση οποιαδήποτε στιγμή διαλέξετε για να προετοιμάσετε πολλές κινήσεις μαζί, διαφορετικές διαρθρώσεις του στρατού σας στο χώρο, επεκτάσεις τειχών, κατασκευή πολλαπλών κτιρίων άμυνας, κτλ. Πρέπει βρίσκεστε πάντα σε επιφυλακή, καθώς ένα απλώς περιπλανώμενο ζόμπι μπορεί να προκαλέσει καταστροφική ζημιά και επίσης να προσπαθείτε να βελτιστοποιήσετε τον αριθμό των resources που παίρνετε και του ρυθμού που τα καταναλώνετε, φτιάχνοντας αρχικό στρατό, επάλξεις και τείχη. Να σημειώσω πως τα στρατιωτικά units έχουν μια μορφή συστήματος εμπειρίας που τους επιτρέπει να αυξήσουν την ζημιά που προκαλούν και πως όταν τοποθετούνται στις επάλξεις αυξάνεται το εύρος της επίθεσής τους.

Όταν το παιχνίδι προχωρά προς το τέλος των ημερών που έχετε ορίσει στην δυσκολία κι αφού έχετε προσπαθήσει να καθαρίσετε μεγάλο μέρος του χάρτη από τους infected, τότε η διαχείριση αρχίζει να μοιάζει με tower defense. Πολλές στρώσεις από τείχη, επάλξεις, πύργοι με βαλλίστρες, πύργοι ηλεκτρικών εκκενώσεων, mechs με μυδραλιοβόλα, όλα είναι απαραίτητα για να σώσετε τον πληθυσμό σας από τον ιό. Τίποτα στο παιχνίδι ως προς τα διαθέσιμα κτίρια κι επιλογές δεν είναι τοποθετημένο τυχαία. Εν μέρει τυχαία πρόβλεψη, παρόλα αυτά, μπορεί να χρειαστεί να κάνετε για να βρείτε το ακριβές σημείο της επίθεσης κάποιων κυμάτων εχθρών. Ανέφερα προηγουμένως πως το παιχνίδι ανακοινώνει από πού έρχονται τα κύματα, όμως εξαιτίας διαφόρων παραγόντων -ΑΙ, διάταξη φυσικών εμποδίων, χωροδιάταξη της αποικίας- μπορεί το τελικό σημείο άφιξής τους να είναι διαφορετικό από αυτό που περιμένετε και τότε ο χρόνος να μην επαρκεί για βελτίωση οχυρώσεων ή μετακίνηση στρατού. Οπότε, είναι αναμενόμενο να χρειαστούν πολλές αποτυχίες για να μάθετε να προβλέπετε την κίνηση, να παγιδεύετε τους εχθρούς με το terrain και να κρατάτε τον γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης που απαιτεί το παιχνίδι για την αντιμετώπιση του τελικού κύματος. Πραγματικά, μπορεί να διαθέσετε ώρες για να φτάσετε στο τέλος και η απάντηση του παιχνιδιού να είναι μια παταγώδης αποτυχία άμυνας. “Τίποτα δεν σταματά τον θάνατο”, εξάλλου, έτσι δεν είναι; Πάντως, ούτε η επιλογή save and exit βοηθά, αφού τα μεγάλα αρχικά λάθη, δεν διορθώνονται.

Οι εχθροί είναι δεκάδες χιλιάδες πριν το τέλος.

Η αισθητική των γραφικών είναι όμορφη, με επιλογή ελαφρώς σκοτεινών αποχρώσεων στο σύνολο των χαρτών. Ο σχεδιασμός κάποιων κτιρίων και μονάδων θυμίζει πάντρεμα steampunk με ρετροφουτουριστικά σχέδια. Ένα low-end σύστημα μπορεί να αποδώσει ικανοποιητικά τα γραφικά, ενδεχομένως, όμως, να υπάρξουν προβλήματα στο frame rate όταν η οθόνη κατακλύζεται από μονάδες. Ηχητικά, το παιχνίδι δημιουργεί πράγματι ατμόσφαιρα αγωνίας, σύγκρουσης, έπους και προετοιμάζει για τις ηρωικές μάχες προς επιβίωση της ανθρωπότητας, με ορχηστρικά κομμάτια. Θα μπορούσα να ακούω το soundtrack και εκτός παιχνιδιού, αφού, συνθετικά, τα κομμάτια του είναι αρκετά καλά. Οι στρατιωτικές μονάδες έχουν φωνές και αρκετά αστείες σε σημεία ατάκες.

Το They Are Billions ήδη είναι εξαιρετικό. Χρησιμοποιώντας πολλά στοιχεία από τα κλασικά RTS της Blizzard και τα tower defense mods τους, αποτελεί ένα ατμοσφαιρικό, αισθητικά όμορφο, απαιτητικό παιχνίδι-αγώνα ενάντια στο χρόνο και τις πιθανότητες. Μικρά προβλήματα απόκρισης του ποντικιού και optimization της μηχανής γραφικών διορθώνονται σταθερά με patch. Θα ήθελα να υπάρξει επιλογή ευαισθησίας του ποντικιού και επίσης πολύ σημαντικό είναι να μπει keybind tab που επιτρέπει την αλλαγή όλων των hotkeys. Περισσότερα όταν το They Are Billions βγει ολοκληρωμένο μέσα στο 2018.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:Numantian GamesΕΚΔΟΣΗ:Numantian GamesΔΙΑΘΕΣΗ:-ΕΙΔΟΣ:ΣτρατηγικήΠΑΙΚΤΕΣ:Single-playerΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.numantiangames.com/theyarebillions/HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:2018

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα