Η συγνώμη της Nintendo

22:51 5/8/2011 - Πηγή: Game 2.0
Η σουρεαλιστική κατάσταση που ζει τις τελευταίες μέρες η Nintendo συνεχίζεται. Η εταιρία που μέχρι και πριν δύο χρόνια έσπαγε ρεκόρ πωλήσεων και εσόδων και κοιτούσε αφ υψηλού τους ανταγωνιστές της, πλέον βρίσκεται σε… περίεργη θέση, όχι τόσο ουσιαστικά, αλλά επικοινωνιακά. Αιτία τα όχι ιδιαίτερα καλά νούμερα του 3DS μέχρι τώρα, και κυρίως η πρωτοφανής μείωση της τιμής του φορητού που εκλήφθηκε ως κίνηση πανικού. Το καλό για τη Ninty είναι ότι πια δεν υπάρχει περίπτωση
το 3DS να μην απογειωθεί. Τους επόμενους μήνες είμαι σίγουρος ότι θα τα πάει πολύ καλά. Το πρόβλημα είναι τι γίνεται με τους υπάρχοντες κατόχους 3DS, που δικαίως νιώθουν κορόιδα. Πέρα από το ήδη γνωστό πρόγραμμα με τα δωρεάν παιχνίδια NES και GBA, η Nintendο τους ζητάει και επίσημα συγνώμη, μέσω του παρακάτω ανοιχτού γράμματος, που δημοσιεύθηκε στο ιαπωνικό site της εταιρίας και είναι από τον ίδιο τον πρόεδρο, Satoru Iwata! Υπενθυμίζω ότι ο Iwata έκοψε τον μισθό του κατά 50% γιατί νιώθει υπεύθυνος για την κατάσταση! Διαβάστε το παρακάτω και πείτε μας αν… συγχωρείτε τη Nintendo.«To Those Customers Who Bought A Nintendo 3DS Before The Price ChangeGreetings, everyone. This is Satoru Iwata from Nintendo.Thank you very much for purchasing a Nintendo 3DS.We have just announced a price drop for the Nintendo 3DS system effective on August 11 [August 12 in North America].In the past, there have been price drops for video game systems some time after their release in order to broaden the user base further. However, never before has Nintendo chosen to issue such a dramatic price drop less than 6 months after a system release.We are all too keenly aware that those of you who supported us by purchasing the 3DS in the beginning may feel betrayed and criticize this decision.This unprecedented timing for a price cut is because the situation has changed greatly since we originally launched the 3DS. We decided it was necessary to take this drastic step in order to ensure that large numbers of users will continue to enjoy the 3DS in the future.If the software creators and those on the retail side are not confident that the Nintendo 3DS is a worthy successor to the DS and will achieve a similarly broad (user) base, it will be impossible for the 3DS to gain popularity, acquire a wide range of software, and eventually create the product cycle necessary for everyone to be satisfied with the system.Those customers who purchased the 3DS at the very beginning are extremely important to us. We know that there is nothing we can do to completely make up for the feeling that you are being punished for buying the system early. Still, we would like to offer the following as a sign of our appreciation to you.[Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα με τα δωρεάν παιχνίδια]We feel a strong responsibility to develop the 3DS as a platform — to ensure that, in the end, everyone is satisfied; we will make every effort to do so.Additionally, we know everyone is waiting for Super Mario 3D Land and Mario Kart 7. They are scheduled fo
Keywords
Τυχαία Θέματα