«Φωτιά» στις τιμές: «Ακριβέ μου άνηθε». Έφτασε στο 1 ευρώ το ματσάκι

Αντιμέτωποι με το πρωτοφανές «κύμα» ακρίβειας βρίσκονται και αυτή την εβδομάδα οι Έλληνες καταναλωτές, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να κάνει ασκήσεις «επί χάρτου» χάνοντας εδώ και καιρό πολύτιμο χρόνο. Στο περιθώριο των διαρκών ανατιμήσεων στα καύσιμα, στην ενέργεια και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως είναι το αλεύρι και η ζάχαρη, ενδεικτικό της ξέφρενης «κούρσας» που κάνουν οι τιμές, τόσο αρκετούς μήνες πριν όσο και μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, είναι το γεγονός ότι ένα ματσάκι άνηθος έφτασε να κοστίζει κοντά στο ένα ευρώ!!

Όσο κι αν αυτό ακούγεται απίστευτο,

είναι αληθινό. Ακόμη και στις πιο φθηνές «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ ο άνηθος, το συνηθισμένο ματσάκι, έχει φτάσει να κοστίζει 0,89 λεπτά! Πόσο έκανε περίπου έναν μήνα πριν; Η τιμή που είχε πριν από περίπου 4 εβδομάδες ένα ματσάκι άνηθος 100 γραμματίων, κυμαινόταν περίπου στα 0,50 λεπτά!

Τι σημαίνει αυτό; Μέσα σε περίπου έναν μήνα, η τιμή του αυξήθηκε κατά 78% (!) και όπως όλα δείχνουν, έπεται συνέχεια εκρηκτικών ανατιμήσεων τόσο στον άνηθο όσο και σε πολλά από τα αγαθά που τα περισσότερα νοικοκυριά της χώρας μπορούσαν να προμηθευτούν μέχρι πριν από λίγο καιρό, με τις ήδη αυξημένες τιμές (δεδομένου ότι το «κύμα» ακρίβειας στην Ελλάδα παρουσιάστηκε έντονα από το Φθινόπωρο και μετά).

[photo_0]

Ανάλογες ανατιμήσεις - «φωτιά» έχουν γίνει σχεδόν στα περισσότερα είδη με την κυβέρνηση να επιχειρεί, ξανά, να «πετάξει τη μπάλα στην κερκίδα» κάνοντας λόγο για διεθνές πρόβλημα (όπως, ανάλογα, έχει πράξει επικοινωνιακά σε μια σειρά ζητημάτων στα οποία «έλαμψε διά της απουσίας» της, με πιο πρόσφατα παραδείγματα τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στην Αττική οδό, την τραγική διαχείριση της πανδημίας του κορονοϊού με τους δεκάδες χιλιάδες νεκρούς, κ.α.). Αντί για μέτρα, οι «άριστοι» του Μεγάρου Μαξίμου, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη προχωρούν σε συνεδριάσεις (όπως αυτής που πραγματοποιήθηκε σήμερα με αντικείμενο τον επισιτιστικό εφοδιασμό) συγκεντρώνοντας, πιθανόν μετά εορτής, στοιχεία για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ελληνική αγορά (βλ. «Ακρίβεια: Η Ελλάδα αναστενάζει και η κυβέρνηση συνεχίζει να ‘’πετάει τον αετό’’»).

Αν και ο κ. Μητσοτάκης, την περασμένη Παρασκευή, από τις Βρυξέλλες, δήλωσε ότι η διαφαινόμενη, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, «παγκόσμια επισιτιστική κρίση δεν αφορά στη χώρα μας, αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό», η αίσθηση που αρχίζει να δημιουργείται στους καταναλωτές από τα νέα δεδομένα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν ενισχύει αυτή την πεποίθηση. Το αντίθετο…

Ο λόγος είναι ότι, ήδη, πολλά σούπερ μάρκετ έχουν βάλει «πλαφόν» στις αγορές συγκεκριμένων καταναλωτικών αγαθών. Συγκεκριμένα, υπάρχει «ταβάνι» στις αγορές αλευριού, ζάχαρης κρυσταλλικής και ηλιέλαιου ανά καταναλωτή και όπως αναφέρουν στελέχη των S/M, μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν ανάλογα δεδομένα και για άλλα προϊόντα.

Επισήμως, τόσο η κυβέρνηση όσο και οι αλυσίδες S/M αναφέρουν ότι το «πλαφόν» μπαίνει προληπτικά. Όμως, αρκετοί παράγοντες επιχειρήσεων του πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της ελληνικής οικονομίας εδώ και εβδομάδες αναφέρονται σε επερχόμενες ελλείψεις, τόσο σε σιτάρι, όσο και σε ζωοτροφές, γεγονός το οποίο επηρεάζει -και θα συνεχίσει- τις τιμές αλλά και τα αποθέματα που υφίστανται μέχρι στιγμής και τα οποία κινδυνεύουν να περιοριστούν σημαντικά, εάν δε γίνει μια σοβαρή παρέμβαση και ένα σχέδιο στήριξης της οικονομίας και της κοινωνίας, από τις επιπτώσεις του πολέμου οι οποίες θα εντείνονται όσο συνεχίζονται οι πολεμικές επιχειρήσεις.

Διαβάστε περισσότερα

Keywords
Τυχαία Θέματα
Φωτιά, Ακριβέ, Έφτασε,fotia, akrive, eftase