Οι μνηστήρες παίρνουν θέση για την αγορά των ΕΛΤΑ

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) φαίνεται ότι θα κόψουν πρώτα το νήμα των αποκρατικοποιήσεων, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να πωληθεί άμεσα ολόκληρο το ποσοστό των μετοχών του ομίλου που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο (90%), καθώς πρόκειται για μια περίπτωση που δεν έχει «εμπόδια», νομικού ή τεχνικού χαρακτήρα, τα οποία βαρύνουν άλλες εταιρίες που περιλαμβάνονται στη σχετική λίστα, όπως π.χ. την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εκτιμάται ότι τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμος ο φάκελος αποκρατικοποίησης των Ελληνικών

Ταχυδρομείων που καταρτίζει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Η επιτυχία του εγχειρήματος θεωρείται σχεδόν εξασφαλισμένη, καθώς υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό. Αν και επισήμως δεν έχει γίνει γνωστό πόσοι και ποιοι είναι μέχρι στιγμής οι ενδιαφερόμενοι, ανεπίσημες διαρροές κάνουν λόγο για πληθώρα ενδιαφερομένων, με πρώτον απ’ όλους τα βελγικά ταχυδρομεία De Post – La Poste, τα οποία μετονομάστηκαν σε bpost, που είχαν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον και κατά το παρελθόν, σε κοινοπραξία με τα δανέζικα και τα σουηδικά ταχυδρομεία. Ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπάρχει και από τα ολλανδικά ταχυδρομεία TNT Post, ενώ στο παρελθόν είχε ενδιαφερθεί και η γερμανική DHL. Θεωρείται επίσης πιθανή η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τις αμερικανικές UBS και FedEx.

Από ελληνικής πλευράς, θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή στο διαγωνισμό της ACS, συμφερόντων Θόδωρου Φέσσα, της Speedex, συμφερόντων των ομίλων Φουρλή – Σφακιανάκη, και της Star Investments του ομίλου Βαρδινογιάννη. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία -σε κοινοπραξία με την Imperio που δραστηριοποιείται στο χώρο των logistics- είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την πώληση της εταιρίας Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ που είχε διενεργηθεί την άνοιξη του 2009 και ο οποίος είχε αποβεί άκαρπος.

Καθοριστικό ρόλο πάντως στο εγχείρημα θα παίξει το περιεχόμενο της διακήρυξης του διαγωνισμού, που όπως προαναφέρθηκε, αναμένεται περί τα τέλη του μήνα με αρχές Σεπτεμβρίου. Κι αυτό για να ξεκαθαρίσει εάν θα βγει πακέτο ολόκληρος ο όμιλος των ΕΛΤΑ στο διαγωνισμό ή εάν θα σπάσει για κάθε θυγατρική ξεχωριστά. Το ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως στη θυγατρική ΕΛΤΑ-Ταχυμεταφορές που θεωρείται το «φιλέτο» του ομίλου.

Εχει σημασία να τονιστεί ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί να αποκρατικοποιηθεί το 40% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στα ΕΛΤΑ, αλλά με την απόφαση της προπερασμένης Παρασκευής 10 Αυγούστου 2012 της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων θα εκποιηθεί τελικά ολόκληρο το ποσοστό που κατέχει το Δημόσιο στα ΕΛΤΑ (90%). Το υπόλοιπο 10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Κέρδη παρά την κρίση

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία το 2011 κατέγραψαν κέρδη, παρά τη μεγάλη συρρίκνωση που σημείωσε ο τζίρος τους, απόρροια της οικονομικής κρίσης, αλλά και της ταχυδρομικής κρίσης που δημιουργεί η μείωση της ζήτησης για παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η εταιρία το 2011 είχε προ φόρων κέρδη 2,5 εκατομμυρίων ευρώ με τζίρο 484,2

Keywords
Τυχαία Θέματα