Ολυμπιακοί Αγώνες του Λονδίνου: Πάμε για φιάσκο;

Δεν είναι εύκολο να ζεις στο Λονδίνο, ακόμη και το καλοκαίρι. Όλοι ανεξαιρέτως, πλούσιοι και φτωχοί, δυσκολεύονται. Η μέρα ξεκινάει με θόρυβο από τα αεροπλάνα, τον οποίο δεν μπορεί κανείς να τον συνηθίσει, αφού στην πιο ακριβή πόλη του κόσμου, τα τζάμια στα παράθυρα είναι μονά.

Τα Ι.Χ. τα ταξί, και τα λεωφορεία, δεν είναι αποτελεσματικά για μικρές και μεσαίες μετακινήσεις,

οπότε και εκατομμύρια Λονδρέζοι στοιβάζονται καθημερινά στο αρχαιότερο, και στο πιο ζεστό μετρό του πλανήτη. Στην συνέχεια, και αφού εκτεθούν σε μυρωδιές ιδρώτα και κολόνιας, τα πλήθη ξεχύνονται στα στενά πεζοδρόμια, πριν εξαφανιστούν μέσα στα γραφεία τους. Εκεί, κάνουν αυτό που κάνουν καλύτερα, βγάζουν χρήματα.

Το ίδιο ακριβώς γίνεται, αντίστροφα, κάθε απόγευμα. Οι μισοί εργαζόμενοι του Λονδίνου χρειάζονται 45 λεπτά για να πάνε, και άλλα 45 για να επιστρέψουν από την δουλειά τους. Αν όλα πάνε καλά. Για αυτό και πολλοί το ρίχνουν στο ποτό, πριν επιστρέψουν σπίτι.

Σύμφωνα με το περιοδικό Economist, το Λονδίνο είχε τις καλύτερες αστικές υποδομές, πριν από 100 χρόνια. Σήμερα, λειτουργεί στα όριά του. Και τώρα, αναμένεται να φιλοξενήσει (για τρίτη φορά) την πιο απαιτητική διεθνή διοργάνωση, του Ολυμπιακούς Αγώνες.

Αυτή τη φορά, τα πράγματα θα είναι δύσκολα για όλους. Το παγκόσμιο οικονομικό κέντρο θα θυμίζει περίοδο πολέμου. Ένα εκατομμύριο επισκέπτες θα προστεθούν στα 7.8 εκατομμύρια των κατοίκων του. Το ήδη επιφορτισμένο σύστημα δημοσίων μεταφορών, θα επιβαρυνθεί με άλλα 3 εκατ. εισιτήρια σε καθημερινή βάση. Ένα σύνολο 175 χλμ αστικού οδικού δικτύου θα αποκλειστεί στην κυκλοφορία. Στη πόλη θα περιπολούν διπλάσιοι στρατιώτες απ αυτούς που έχει η Βρετανία στο Αφγανιστάν, ενώ πάνοπλοι κομάντος θα κάνουν το Λονδίνο να μοιάζει με πολιορκημένη πόλη.

Η δημοτική αρχή TfL που είναι υπεύθυνη για τα τρένα και τα λεωφορεία, έχει τόσο άγχος, που κάνει έκκληση στους Λονδρέζους να αποφεύγουν τις μετακινήσεις στη διάρκεια των αγώνων. Ούτε λίγο ούτε πολύ, τους ζητάει να πάνε διακοπές, και να εγκαταλείψουν την πόλη. Παράλληλα ζητάει από τις τράπεζες, οι υπάλληλοι να εργάζονται από το σπίτι, για να μειωθεί η κίνηση στους δρόμους. Η TfL γνωρίζει πολύ καλά ότι η επιτυχία των αγώνων θα κριθεί κατά πολύ από το μετρό, μεγάλο μέρος του οποίου ανάγεται στην βικτοριανοί εποχή.

Ακόμη και στις καλές εποχές του, το Λονδίνο στρεσάρει τους κατοίκους του. Τα πάντα είναι υπερπλήρη, και πανάκριβα. Το αποτέλεσμα είναι η πόλη να καταλαμβάνει την 38η θέση ανάμεσα σε 221 πόλεις του κόσμου που θεωρούνται οι καλύτερες από πλευράς ποιότητας ζωής (Mercer 2011 Quality of Living Survey). Πρώτη είναι η Βιέννη, και τέταρτο το Μόναχο.

Το αεροδρόμιο του Λονδίνου (Heathrow) λειτουργεί στο 90% της χωρητικότητας του, ήδη. Τώρα, θα έχει να αντιμετωπίσει εκατοντάδες χιλιάδες επιπλέον επιβάτες, μέσα σε μικρό διάστημα.

Τον τελευταίο καιρό οι ουρές στον διαβατηριακό έλεγχο είναι ατέλειωτες, γεμάτες από οργισμένους επιβάτες. Πολλοί, ακόμη και υπήκοοι της ΕΕ, αναγκάζονται να περιμένουν ω

Keywords
Τυχαία Θέματα