Πόλεμος Κίνας-Γερμανίας για φιλέτα 5 δισ. ευρώ

Γιάννης Γεωργίου, στον “Τύπο της Κυριακής”Σκληρή μονομαχία σε πολιτικό, οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο εκτυλίσσεται εδώ και μήνες μεταξύ της Κίνας και της Γερμανίας με «έπαθλο» τα φιλέτα των αποκρατικοποιήσεων ύψους άνω των 5 δισεκατομμυρίων και στόχο τον έλεγχο των υποδομών στις μεταφορές. Η «μάχη» αυτή βρίσκει την κυβέρνηση σε ρόλο θεατή, καθώς αδυνατεί να αξιοποιήσει διαπραγματευτικά τη θέση της προς όφελος της εθνικής οικονομίας και να προχωρήσει όντως σε αποτελεσματικές ιδιωτικοποιήσεις. Τα μηνύματα που στέλνουν οι δύο μονομάχοι σε Μαξίμου και οικονομικό επιτελείο είναι
πλέον καταιγιστικά. Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έθεσε με απόλυτη σαφήνεια στον Έλληνα ομόλογό του και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο ότι οι γερμανικές εταιρίες πρέπει να έχουν βασικό λόγο στα μεγάλα «projects» που δημιουργούνται με βάση τις αποκρατικοποιήσεις.Οι προθέσεις του Βερολίνου σαφείς: συμπράξεις στην ηλιακή και αιολική ενέργεια, συμμετοχές των γερμανικών εταιριών σε λιμάνια και αεροδρόμια. «Οι Γερμανοί τουρίστες πρέπει να έχουν τα δικά τους αεροδρόμια, ο ήλιος της Ελλάδας μπορεί να αντικαταστήσει την πυρηνική ενέργεια», υποστηρίζουν στο Βερολίνο, καθώς η κυβέρνηση Μέρκελ, μετά την καταστροφή της Φουκουσίμα και την εκλογική άνοδο των Πρασίνων, ψάχνει διέξοδο στις Ανανεώσιμες Πηγές.Από την πλευρά οι Κινέζοι, που πάντα έχουν ως χαρτί στις διαπραγματεύσεις τους τη δυνατότητα αγοράς ευρωομολόγων, εφόσον εκδοθούν για τη στήριξη της Ελλάδας και των υπόλοιπων αδύναμων κρίκων της ευρωζώνης, θέλουν να δημιουργήσουν στη χώρα μας την «Chinatown» της Μεσογείου, προωθώντας τα φθηνά προϊόντα τους σε όλη την Ευρώπη. Είναι σαφές ότι το Πεκίνο, που έχει αγοράσει μεγάλες εκτάσεις στην Αφρική για την καλλιέργεια αγροτικών προϊόντων, θέλει να επεκτείνει την οικονομική της κυριαρχία και στην Ευρώπη με όχημα τις ελληνικές υποδομές.«Μήλον της έριδος» είναι λιμάνια, 29 αεροδρόμια, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ακόμη και ο προβληματικός ΟΣΕ, για τον οποίο ουδεμία πρόβλεψη αποκρατικοποίησης υπάρχει στο Μεσοπρόθεσμο. Ολα αυτά συγκροτούν ένα «πακέτο» ύψους 5 δισεκατομμυρίων που τίθεται προς διεκδίκηση.Τα κινεζικά συμφέροντα εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να δημιουργήσουν στην Ελλάδα τον πυρήνα του διαμετακομιστικού κέντρου τους στην Ευρώπη, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, με αιχμή του δόρατος την Cosco και την παρουσία της στον Πειραιά. Σε αυτό το πλαίσιο εντασσόταν και το ενδιαφέρον του κινεζικού κολοσσού να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για το Θριάσιο Πεδίο, έναν διαγωνισμό που έχει ήδη αναβληθεί τέσσερις φορές για ένα έργο που έχει προϋπολογιστεί στα 150 εκατ. ευρώ και θα καταστήσει την Αττική σιδηροδρομικό κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.Η Cosco μέχρι πρότινος πρόβαλλε ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί, με τους Κινέζους να επιθυμούν τη λειτουργία στο Θριάσιο και υποδομών μεταποίησης κινεζικών προϊόντων. Στην πορεία το ενδιαφέρον αυτό ατόνησε, αποτέλεσμα τόσο των κακ
Keywords
Τυχαία Θέματα