Το σχέδιο της Τουρκίας για οικονομική διείσδυση στην Ελλάδα

Από παλαιότερη επίσκεψη του ζεύγους Ερντογάν στην Θράκη

Εμβάθυνση της οικονομικής διείσδυσης στη Θράκη επιχειρεί η Τουρκία μέσα από πριμοδοτήσεις για δρομολόγια των ΚΤΕΛ με προορισμό την Κωνσταντινούπολη αλλά και πάμφθηνες εξαγωγές προϊόντων που λόγω χαμηλής τιμής εκτοπίζουν από τα ράφια των θρακικών σούπερ μάρκετ τα ελληνικά αγαθά.

Δημοσιογραφική έρευνα του «Τύπου της Κυριακής» αποκαλύπτει ότι επτά τουρκικά προϊόντα, που ελήφθησαν ως δείγμα, έχουν χαμηλότερη τιμή στη Θράκη σε σχέση με την τιμή τους στην Τουρκία. Πρόκειται για είδη που πωλούνται ευρέως από σούπερ μάρκετ της ελληνικής μεθορίου και της γειτονικής χώρας. «Μεσολαβούν οι φόροι για την εισαγωγή τους στην Ελλάδα και το ποσοστό που κρατούν οι μεσάζοντες. Παρ’ όλα αυτά, τα ίδια ακριβώς αγαθά εδώ πωλούνται φθηνότερα, με αποτέλεσμα τα ελληνικά να υστερούν σε πωλήσεις», λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ξάνθης, Σωτήρης Τσιακίρογλου.

Το πρόβλημα εντείνει η οικονομική κρίση, καθώς, όπως λέει στον «ΤτΚ» ο ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ Καραχασάν Δαμαζάν, οι καταναλωτές στρέφονται στα οικονομικότερα αγαθά που παλαιότερα μπορεί να μην τα προτιμούσαν λόγω χαμηλότερης ποιότητας. «Είχα συνηθίσει να μπαίνουν οι πελάτες στο μαγαζί και να μη ρίχνουν το βλέμμα τους στα τουρκικά. Αυτό, όμως, άλλαξε όταν οι τσέπες άδειασαν. Τώρα πουλάω σχεδόν τα διπλάσια εισαγόμενα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», εξηγεί. Το αποτέλεσμα είναι τα τουρκικά προϊόντα να αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά προκαλώντας ασφυξία σε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις.

Ο Κώστας Καραΐσκος, ο οποίος ασχολείται για χρόνια με τα τεκταινόμενα στη Θράκη και εκδίδει το περιοδικό «Αντιφωνητής», εκτιμά ότι δεν πρόκειται απλώς για μια απλή επιχειρηματική διείσδυση αλλά για μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο των γειτόνων για την ισχυροποίησή τους στην περιοχή. «Τη θέση των ελληνικών αγαθών που πετιούνται από τα ράφια παίρνουν τουρκικά, τα οποία μπορεί και να είναι επιδοτούμενα. Η επιχειρηματική επέκταση, όμως, αφορά και άλλους τομείς, όπως τα έπιπλα, τα κουφώματα, τα λάστιχα αυτοκινήτου, τα συστήματα θέρμανσης κ.λπ. Πρόσφατα, μάλιστα, αντιπροσωπία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης της Τουρκίας επισκέφτηκε για το σκοπό αυτό την Κομοτηνή», τονίζει.

Κάτι ανάλογο περιγράφει και ο κ. Τσιακίρογλου, ο οποίος υποστηρίζει ότι την ώρα που στην Ελλάδα τα καρτέλ πληγώνουν την αγορά, επί πρωθυπουργίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στήθηκε ένα μακρόπνοο σχέδιο επιχειρηματικού μπασίματος στη Θράκη. «Το θέμα είναι τι θα κάνει από εδώ και πέρα το ελληνικό κράτος. Είναι ανάγκη να βοηθηθούν οι Έλληνες επιχειρηματίες που σήμερα πνίγονται και να πριμοδοτηθούν οι εξαγωγές μας», υποστηρίζει.

Σοκολάτες, κέικ και μπισκότα σχεδόν… τζάμπα

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΙΜΩΝ σε επτά τουρκικά προϊόντα -κυρίως ζαχαρώδη- που επελέγησαν από διαφορετικά σούπερ μάρκετ της Θράκης και της Κωνσταντινούπολης πραγματοποίησε ο «ΤτΚ». Σοκολάτα γνωστής εταιρίας (190 γραμμ.) πωλείται στην Κωνσταντινούπολη προς 1,1 ευρώ, ενώ σ

Keywords
Τυχαία Θέματα