Τα ιδιωτικα αεροδρομια και η «απογειωση» κερδων


Ακρως αρνητικές για τα λαϊκά στρώματα είναι οι εξελίξεις των τελευταίων βδομάδων γύρω από την εγχώρια αεροπορική αγορά, αλλά και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των 37 περιφερειακών αεροδρομίων. Ηδη από την άνοιξη του 2010 η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου είχε θέσει ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής την «παραχώρηση μακράς διάρκειας» των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάμβαναν την εκτέλεση έργων εκσυγχρονισμού των υποδομών τους και θα κατέβαλαν ένα κάποιο αντίτιμο στο ελληνικό
Δημόσιο, αναλόγως των εσόδων τους. Σχεδόν ταυτόχρονα, οι δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, η Aegean του ομίλου Βασιλάκη και η Olympic Air του ομίλου Marfin (Βγενόπουλος) έρχονται σε συμφωνία για τη συγχώνευση των εταιρειών τους, η οποία άρχισε να «περπατά» και στην πράξη - μέσω «κρυφών» αλλά εμφανέστατων συμφωνιών για τα αλληλοσυμπληρούμενα δρομολόγια, το ύψος των τιμών κ.λπ. - παρά την τυπική απόρριψη της συγχώνευσης από την αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ.
Keywords
Τυχαία Θέματα