H ΚΡΙΣΗ "ΞΟΡΚΙΖΕΙ" ΤΟ ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΑ

09:26 10/7/2011 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Γιώργος Λιάλιος(από την Καθημερινή της Κυριακής)Οι Ελληνες επηρεάζονται πλέον άμεσα από την κρίση και αφήνουν πίσω... μία από τις μεγαλύτερες εξαρτήσεις τους: το αυτοκίνητο. Η Αττική Οδός καταγράφει μείωση 11,5% από τις αρχές του... έτους, ενώ στις παραχωρημένες εθνικές οδούς υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν 10%30% λιγότερα οχήματα σε σχέση με πέρυσι. Μείωση κυκλοφορίας όμως καταγράφεται και στους δρόμους χωρίς διόδια: για παράδειγμα, όπως έχει μετρηθεί, στους κεντρικούς άξονες της πρωτεύουσας τα οχήματα έχουν μειωθεί
κατά 5%-10%.Η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων είναι πλέον ακόμα πιο αισθητή, ακόμα και τις ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα: • Αττική ΟδόςΜείωση της τάξης του 11,5% παρουσίασε η κυκλοφορία στην Αττική Οδό, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή χρονιά μείωσης, καθώς το 2010 η κυκλοφορία στον άξονα είχε παρουσιάσει μείωση 17% σε σχέση με το 2009. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, φέτος την Αττική Οδό χρησιμοποιούν ημερησίως (κατά μέσο όρο) 254.015 οχήματα. Ο αντίστοιχος ημερήσιος μέσος όρος ήταν 281.329 το 2010, 307.300 το 2009 (που ήταν και η χρονιά με την υψηλότερη κυκλοφορία) και 300.993 το 2008. «Το 2011 επιστρέψαμε στα επίπεδα κυκλοφορίας του 2005-2006», λέει στην «Κ» ο κ. Δημ. Μανδαλέζης, διευθυντής στρατηγικής οργάνωσης της εταιρείας. «Σύμφωνα με τις έρευνές μας, οι λόγοι είναι τρεις: η μείωση του εισοδήματος, η αύξηση της βενζίνης και η ανεργία». Η μείωση της κυκλοφορίας έχει θετική επίδραση στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση του άξονα. «Ο δρόμος λειτουργεί πολύ πιο ορθολογικά, καθώς έχει μειωθεί η συμφόρηση ακόμα και τις ώρες αιχμής», λέει ο κ. Μανδαλέζης. Ωστόσο, εκτιμά ότι η μείωση της κυκλοφορίας δεν επηρεάζει τον χρόνο απόδοσης του άξονα στο Δημόσιο, που τοποθετείται στο 2024.• Αυτοκινητόδρομος ΑιγαίουΟ κυκλοφοριακός φόρτος στην εθνική οδό από Ράχες έως Κλειδί Ημαθίας παρουσιάζει το πρώτο εξάμηνο του 2011 (σε σύγκριση με αυτόν του πρώτου εξαμήνου του 2009) μείωση ως εξής: στα Ι. Χ. μείωση διελεύσεων κατά 40%, ενώ στα βαρέα οχήματα μείωση διελεύσεων κατά 8%, με συνολική μείωση σε όλες τις κατηγορίες κατά 35%, ενώ παρουσιάζεται μείωση της τάξεως του 10% του φόρτου του 2011 σε σύγκριση με τις ετήσιες διελεύσεις του 2010.• Ολυμπία ΟδόςΑπό τον Φεβρουάριο του 2010, η κυκλοφορία στην εθνική οδό Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας άρχισε να καταγράφει μια σημαντική και συνεχή πτώση. Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2011, έχει σημειωθεί 25% πτώση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και η πτώση αυτή δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί. Συνολικά, μέσα σε δύο χρόνια (μέχρι τον Μάιο του 2011), η κυκλοφορία στον άξονα μειώθηκε κατά 30%.• ΜορέαςH κίνηση στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Μεγαλόπολης παρουσιάζει πτώση σε ποσοστό λίγο μεγαλύτερο από το 10%, συγκρίνοντας το πρώτο εξάμηνο του 2011 με το αντίστοιχο του 2010, ενώ δεν λείπουν και κάποιες χρονικές περίοδοι (π. χ. τριήμερο του Αγ. Πνεύματος), που η κίνηση αυξήθηκε σε σχέση με την περυσινή χρονιά σε ποσοστό περίπου 7%. Στο μεγ
Keywords
Τυχαία Θέματα