Εφυγαν 3.5000 λαθρομεταναστες

10:12 7/8/2012 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Γιάννης Σουλιώτης
(από την Καθημερινή)
Μπορεί στους τέσσερις από τους πέντε «παγωμένους» οδικούς άξονες να αναμένεται με αγωνία η εξέλιξη των διαπραγματεύσεων και -κυρίως- η στάση που θα τηρήσουν οι τράπεζες, ωστόσο μια σειρά από μικρές ή μεγάλες εξελίξεις αφήνουν...
να διαφανεί μια ακτίδα... κανονικότητας. Στις σήραγγες των Τεμπών ξεκίνησαν και πάλι οι πρώτες εργασίες μετά την «προσωρινή» χρηματοδότηση της κοινοπραξίας. Νοτιότερα, στην εθνική οδό Αθηνών
- Λαμίας οι δύο κοινοπραξίες ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα το νέο -και σαφώς πιο βολικό- σύστημα ηλεκτρονικής καταβολής διοδίων. Τέλος, στον μόνο από τους πέντε οδικούς άξονες που συνεχίζονται τα έργα (στον άξονα Κορίνθου - Καλαμάτας - Σπάρτης), αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν ορισμένες επιπρόσθετες εργασίες για τη σύνδεση του νέου τμήματος με την παλαιά εθνική οδό. Πιο αναλυτικά: Τέμπη Με την καταβολή των 32,5 εκατ. ευρώ από τα 39,8 εκατ. ευρώ (που δόθηκαν στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με τη «χαλάρωση» των όρων μιας παλαιότερης συμπληρωματικής σύμβασης για τις σήραγγες) ξεκίνησαν και πάλι οι πρώτες εργασίες στις τρεις σήραγγες των Τεμπών. Στη νοτιότερη από τις 3 σήραγγες (Τ1) ξεκίνησαν εργασίες εγκατάστασης ηλεκτροφωτισμού, στη μεσαία σήραγγα (Τ2) η κατασκευή της εσωτερικής επένδυσης στα τελευταία 400 μέτρα της σήραγγας και η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και στη σήραγγα Πλαταμώνα (Τ3) εργασίες εκσκαφής και σκυροδέτησης. Επίσης, πραγματοποιούνται εργασίες στο ανοικτό τμήμα, από την έξοδο της Τ2 (Ομόλιο) έως τον Πυργετό. Σύμφωνα με την κοινοπραξία, οι εργασίες θα διαρκέσουν έως το τέλος του έτους, οπότε και αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία επανεκκίνησης όλων των οδικών αξόνων. Για την ολοκλήρωση της κατασκευής των σηράγγων και των νέων τμημάτων δρόμων απαιτούνται, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, 3 χρόνια εργασιών. Κόρινθος - Καλαμάτα Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να αναθέσει στην κοινοπραξία Μορέας (που διαχειρίζεται το μόνο από τα πέντε οδικά έργα που δεν έχουν σταματήσει) την (προσωρινή) σύνδεση του ανισόπεδου κόμβου Κυπαρισσίας με την (παλαιά) εθνική οδό Καλού Νερού - Τσακώνας (περίπου μισό χιλιόμετρο). Με τη σύνδεση αυτή οι οδηγοί που κατευθύνονται στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο θα μπορούν να χρησιμοποιούν ευκολότερα τον νέο οδικό άξονα. Αθήνα - Λαμία Η κοινοπραξία Νέα Οδός ξεκίνησε να διαθέτει εδώ και μία εβδομάδα το «Fast Pass», τη νέα συσκευή ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων με την οποία οι οδηγοί θα μπορούν να διέρχονται από τους σταθμούς Αφιδνών, Τραγάνας και Θήβας, καθώς και από τον σταθμό διοδίων Θερμοπυλών στον Μαλιακό (ανήκει στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός). Το Fast Pass θα αντικαταστήσει το εξαιρετικά δυσλειτουργικό ΤΕΟ Pass, το οποίο οι οδηγοί δεν μπορούσαν να «γεμίσουν» από τα διόδια, αλλά έπρεπε να μεταβούν στην τράπεζα. Πληροφορίες για την απόκτηση του Fast Pass στο www. neaodos. gr και στο τηλ. 22950-26900 (αποστέλλεται και ταχυδρομικά).
Keywords
Τυχαία Θέματα