ΕΝ ΟΨΕΙ ΝΕΟΥ ΓΥΡΟΥ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

10:07 15/9/2011 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Αλεξάνδρα Κασσίμη(από την Καθημερινή)Ακόμη και τα «μέτωπα» που είχε καταφέρει να «κλείσει» η κυβέρνηση ανοίγουν και πάλι και το σύνολο των εργαζομένων στις μεταφορές ετοιμάζεται για νέο γύρο κινητοποιήσεων. Η ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών Γ. Ραγκούση ότι στο... νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί θα συμπεριληφθούν διατάξεις για τον κλάδο των οδικών μεταφορών ξεσήκωσε νέα
θύελλα αντιδράσεων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Σημειώνεται ότι η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών αποτελεί νόμο εδώ και ένα χρόνο και ήδη οι επαγγελματίες διανύουν τον πρώτο χρόνο της μεταβατικής περιόδου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διατάξεις στο σχέδιο νόμου για τα ταξί θα αφορούν στην κατάργηση της μεταβατικής περιόδου που ορίστηκε με νόμο του πρώην υπουργού Υποδομών Δημ. Ρέππα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις Ρέππα, οι οποίες φαίνεται ότι καταργούνται όσον αφορά όχι μόνο τα ταξί αλλά και τα φορτηγά, η αξία της άδειας φορτηγού απομειώνεται σταδιακά κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, μέχρι να μηδενιστεί. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αναμένουν επίσημη ενημέρωση για να αποφασίσουν τη στάση τους, ενώ επί ποδός βρίσκονται οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων που αναμένεται να συνεδριάσουν σήμερα.Σε συμβολική κατάληψη του κτιρίου του ΟΣΕ προχώρησαν χθες οι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι στη συνέχεια συνεδρίασαν και αποφάσισαν να ζητήσουν κατεπείγουσα συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών. Οπως υποστηρίζουν, εάν αποχωρήσει και άλλο προσωπικό από τον Οργανισμό, δεν θα μπορεί να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος. Προγραμματίζουν 24ωρη απεργία σε ανοιχτή ημερομηνία, αντιδρώντας στο μέτρο της εφεδρείας.Αστικές συγκοινωνίεςΤο ίδιο μέτρο, η εργασιακή εφεδρεία, έχει προκαλέσει αναστάτωση και στα σωματεία εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, που θα καθορίσουν τη στάση τους εντός της εβδομάδας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διχογνωμία μεταξύ των σωματείων συνεχίζεται, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι θα αναμείνουν μέχρι να καταρτιστούν οι λίστες με όσους θα υπαχθούν στην εργασιακή εφεδρεία. Αρκετοί είναι οι εργαζόμενοι που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα είναι από τους πρώτους που θα κληθούν –μετά απ’ όσους έχουν ήδη θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα– να αποχωρήσουν.Στάση αναμονής τηρούν και οι ιδιοκτήτες ταξί, που προειδοποιούν με νέες κινητοποιήσεις από την ερχόμενη εβδομάδα. Στο μεταξύ, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, όλο και λιγότερο χρησιμοποιούν το ταξί για τις μετακινήσεις τους οι πολίτες στην Ελλάδα, κυρίως εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, το 45,1% όσων χρησιμοποιούν ταξί επιβιβάζεται σε αυτά πιο αραιά σε σχέση με 1-2 χρόνια νωρίτερα. Μάλιστα, στις ηλικίες 35-54 το ποσοστό ανεβαίνει στο 51%. Το 63,7% τάσσεται υπέρ της έκδοσης νέων αδειών ταξί για 7θέσια, 9θέσια οχήματα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο που σχετίζεται με τη σημερινή ποιότητα των υπηρεσιών ταξί. Το μεγαλύτερο ποσοστό (37%) θεωρεί το επίπεδο χαμηλό, το 27,4% επαρκές, ενώ μόλις το 4,2% το κρίνε
Keywords
Τυχαία Θέματα