Ενημερωση και μμε...προβα για τις καλπεσ!

16:18 3/4/2012 - Πηγή: Fimotro
Γράφει ο "Παλιός Χ"
Στο χώρο της ενημέρωσης υπάρχουν και πρόσωπα χαρισματικά. Θαυμάζεις να ακούς και να βλέπεις, τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται, η χειρίζονται την Ελληνική γλώσσα και την εκφορά του λόγου, ανεξάρτητα σε ποιους χώρους...
ανήκουν πολιτικά ιδεολογικά. Αυτό δε σημαίνει ότι η ενημέρωση που κάνουν είναι πάντα πλήρης και αντικειμενική. Στα πρόσωπά τους, διακρίνεις τη πρεσβεύουν με λίγη προσοχή. Στις επικείμενες εκλογές, η πολιτική
και εκλογική ενημέρωση θα έχει την τιμητική της.Η άνοιξη όμως που περίμεναν οι τηλεθεατές με την ιδιωτική τηλεόραση, σπάζοντας το μονοπώλιο της κρατικής, δεν ήρθε. Οι υπεύθυνοι τελούν πάντα υπό τον έλεγχο της εργοδοσίας όπως και στον έντυπο τύπο. Η αξιολόγηση και προβολή των πολιτικών ειδήσεων-κυρίως-γίνεται σύμφωνα με τις επιθυμίες επιταγές και συμφέροντα της ιδιοκτησίας και των μετόχων. ΒΒC στην Ελλάδα δεν υπάρχει αλλά ούτε και σε άλλες χώρες. Ειδήσεις που προβάλλονται στην κορυφή από το ένα κανάλι, πνίγονται από το άλλο η αντίστροφα. Ότι θίγει συμφέροντα η ενοχλεί, υποβαθμίζεται στο τέλος του δελτίου η εξαφανίζεται.Η πολυφωνία και ο πλουραλισμός των μέσων-ευτυχώς- του παρέχει πλούσια ενημέρωση και κριτική σκέψη. Αυτό άλλωστε είναι η ομορφιά της ελευθερίας του λόγου και της Δημοκρατίας.Εάν ο απλός τηλεθεατής γνώριζε τη οδηγίες έχει ο εκάστοτε διευθυντής ειδήσεων και ενημέρωσης, η βρισκόταν στο κοντρόλ την ώρα μετάδοσης ακούγοντας τον να φωνάζει-μέσω ακουστικού-στον παρουσιαστή/ρια, θα είχε άλλη άποψη περί τηλεοπτικής ενημέρωσης. Π.χ. η προβολή φιλανθρωπικών εκδηλώσεων ως είδηση ψηλά στην ιεράρχηση και επαίνους σε συγγενικά πρόσωπα μετόχων ή ιδιοκτητών, θαείναι αφελής όποιος πιστεύει ότι είναι πρωτοβουλία του εκάστοτε διευθυντή, ή πρώτη είδηση στη κρατική τηλεόραση οι κυβερνητικές δραστηριότητες. Η στρατηγική ενός καναλιού χαράσσεται σύμφωνα με τα συμφέροντα του. Μέσα σε αυτή τη συναλλαγή και διαπλοκή, υπάρχει και η εκμετάλλευση της θέσης που κατέχουν διάφορα στελέχη για άλλες δραστηριότητες και προσωπική προβολή. Τα ΜΜΕ είναι μια ανώνυμη εταιρία με βασικό στόχο το κέρδος. Θέσφατα και κανόνες στην ενημέρωση και προπαγάνδα δεν υπάρχουν η καταστρατηγούνται. Όποιος πιστεύει το αντίθετο υποκρίνεται η ψεύδεται.Ο Νόαμ Τσόμσκι, Αμερικανός φιλόσοφος, γλωσσολόγος, διανοητής της σκέψης και καθηγητής στο περίφημο ινστιτούτο της Μασαχουσέτης ΜΙΤ, στα συγγραματά του επικρίνει ιδιαίτερα τη δουλικότητα των Αμερικανών διανοουμένων και τα αμερικανικά ΜΜΕ. Επειδή λέει αποκρύπτουν τα πραγματικά τους συμφέροντα πίσω από ένα πρόσωπο και συνεχίζει: Οι επενδυτές, δεν πηγαίνουν στο στούντιο της τηλεόρασης για να διασφαλίσουν ότι ο προσκεκλημένος και ο δημοσιογράφος μιας τοπικής εκπομπής θα κάνουν αυτό που θέλουν οι πρώτοι. Υπάρχουν άλλοι διακριτικότεροι και πολυπλοκότεροι μηχανισμοί, που εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό, το ότι οι άνθρωποι που βγαίνουν στον αέρα θα κάνουν αυτό που θέλουν οι ιδιοκτήτες και οι επενδυτές. Yπάρχει μια ολόκληρημακρά διαδικασία επιλογής (ξεκαθαρίσματος) η οποία εξασφαλίζει την προώθηση κάπο
Keywords
Τυχαία Θέματα