Επιτοκια εως 147% στα ενεχυροδανειστηρια αυτοκινητων

09:42 20/9/2012 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Δήμητρα Μανιφάβα
(από την Καθημερινή)
Με επιβάρυνση έως και 147% σε σχέση με το αρχικό ποσό, επιβάλλοντας πρόσθετες παράνομες χρεώσεις, δίνουν δάνεια σε καταναλωτές ορισμένα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων. Η στόχευση είναι διπλή...
και το αποτέλεσμα ευνοϊκό για τον ενεχυροδανειστή σε κάθε περίπτωση: είτε ο δανειολήπτης παίρνει πίσω το αυτοκίνητό του, καταβάλλοντας όμως ποσό πολύ υψηλότερο σε σχέση με το αρχικό δάνειο, είτε δεν μπορεί να το αποπληρώσει και το αυτοκίνητο-ενέχυρο περιέρχεται στην ιδιοκτησία του ενεχυροδανειστή ο οποίος στη συνέχεια αποκτά δικαίωμα εκποίησής
του. Τις πρακτικές αυτές εντόπισε ύστερα από αυτεπάγγελτη έρευνα ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το σχετικό πόρισμα απεστάλη προς τις εισαγγελικές αρχές, την Τράπεζα της Ελλάδος, το ΣΔΟΕ, καθώς και στην Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Η σύμβαση Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Αθ. Σκορδάς και ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Ευ. Ζερβέας συνήθως τα ενεχυροδανειστήρια διαφημίζουν τη χορήγηση δανείων αντί μηνιαίου επιτοκίου ύψους 0,75% με μοναδική εγγύηση το αυτοκίνητο του ενδιαφερομένου, εφόσον δεν υπάρχει παρακράτηση κυριότητας και δίχως καμία περαιτέρω εξέταση της πιστοληπτικής του δυνατότητας. Ο ενδιαφερόμενος πηγαίνει στο ενεχυροδανειστήριο και εκεί ο ενεχυροδανειστής προβαίνει σε εκτίμηση της τρέχουσας εμπορικής αξίας του οχήματος, προκειμένου να αποδώσει ως δάνειο στον ενεχυριαστή χρηματικό ποσό ίσο -κατ’ ανώτατο όριο- με το 50% αυτής. Για παράδειγμα έστω ότι η αξία του οχήματος είναι 5.000 ευρώ και επομένως το ποσό του δανείου που χορηγεί το ενεχυροδανειστήριο είναι 2.500 ευρώ. Ωστόσο, κατά την επίσκεψή του ο ενδιαφερόμενος καλείται να υπογράψει σύμβαση η οποία περιλαμβάνει σειρά άλλων χρεώσεων όπως: κόστος ασφάλισης, φύλαξης και στάθμευσης. Τα ασφάλιστρα και τα φύλακτρα ανέρχονται συνήθως σε 15 ευρώ ανά 1.000 ευρώ δανείου, ενώ το κόστος στάθμευσης κυμαίνεται από 190 έως 210 ευρώ τον μήνα. Επίσης, ο ενεχυριαστής καλείται να πληρώσει και ποσό 150 ευρώ ως «έξοδα φακέλου». Σύμφωνα με τον κ. Ζερβέα οι συμβάσεις ενεχυρίασης δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνουν, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, άλλες χρεώσεις πλην του επιτοκίου του δανείου. Οι συμβάσεις που συνάπτονται είναι συνήθως διάρκειας ενός έως τριών μηνών. Με την παρέλευση του χρόνου της αρχικής σύμβασης, ο ενεχυριαστής καταβάλλει το ποσό που οφείλει να αποπληρώσει προκειμένου να του επιστραφεί το όχημά του. Εάν η σύμβαση ήταν για ένα μήνα τότε με βάση το προαναφερθέν παράδειγμα θα έπρεπε να πληρώσει στον ενεχυροδανειστή 2.944 ευρώ, δηλαδή η συνολική επιβάρυνση θα είναι 17,75% και όχι 0,75%. Στην περίπτωση που η σύμβαση είναι τρίμηνη τότε ο ενεχυριαστής θα κληθεί να πληρώσει 3.531 ευρώ θα επιβαρυνθεί δηλαδή συνολικά κατά 41,25%, ενώ εάν παρατείνει τη σύμβαση στο ένα έτος τότε θα πρέπει να πληρώσει ποσό υπερδιπλάσιο του αρχικού δανείου, ήτοι 6.175 ευρώ. Συχνά, βεβαίως, το παραπάνω ποσό λειτουργεί αποτρεπτ
Keywords
Τυχαία Θέματα