Κρυμμενο δικαιωμα...

19:04 6/2/2012 - Πηγή: Fimotro
Από το : blackmailmagazine
Διαβάζουμε (για μία ακόμα φορά), ότι θεσπίζεται νέο καθεστώς λειτουργίας για τις ''εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών'', τις γνωστές κι αγαπημένες ''εισπρακτικές εταιρίες'' δηλαδή. Μόνο που διαβάζοντας τα βασικά σημεία του ''νέου'' καθεστώτος, διαπιστώνουμε...
ότι είναι ίδιο με το ''παλιό'' και το ''πιο παλιό''. Τίποτα δεν αλλάζει στην ουσία. Και το κυριότερο παραμένει κρυμμένο, ένα δικαίωμα των οφειλετών.

Αφού κάθε πολίτης που συνάπτει μία συναλλαγή με ένα πιστωτικό ίδρυμα ή μία εταιρία (τηλεφωνίας ας πούμε),έχει το δικαίωμα κατά την υπογραφή του συμβολαίου,να
επιλέξει με ποιον τρόπο θέλει να ενημερώνεται για τις οφειλές του.

Έχει δικαίωμα δηλαδή να αρνηθεί να δέχεται τηλέφωνα από ''εταιρίες ενημέρωσης'',δηλώνοντάς το ρητά στη σύμβαση.Από εκεί και πέρα μπορεί να αρνηθεί να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης,αν του αρνηθούν αυτό το δικαίωμα.

Φυσικά καμία τράπεζα και καμία άλλη παρόμοια νταβατζίδικη εταιρία δεν ενημερώνει τον πελάτη γι αυτό του το δικαίωμα,το οποίο αποτελεί μέρος αυτών που λέμε ''ψιλά γράμματα''...

Ο πελάτης φυσικά είναι υποχρεωμένος να δέχεται γραπτά τις ενημερώσεις των οφειλών του,από την τράπεζα,την εταιρία τηλεφωνίας,τον ''Κωτσόβολο'' κλπ...

Αν το κράτος ήθελε πραγματικά να προστατέψει τους πολίτες του,αντί κάθε λίγο να αλλάζει το σχετικό νόμο για τις εισπρακτικές εταιρίες διατηρώντας τον στη ουσία ίδιο,θα ήταν καλύτερα να ενημέρωνε τους πολίτες ξεκάθαρα,για τα δικαιώματά τους κι ιδιαίτερα για τα κρυμμένα.

Διαβάστε το σχετικό απόσπασμα του νόμου (με μαύρα κεφαλαία γράμματα το επίμαχο σημείο):

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ

Τροποποίηση του ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 19

Κανόνες λειτουργίας των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών
1. Το άρθρο 1 του ν. 3758/2009 (ΦΕΚ 68 A’) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η προστασία της ιδιωτικής σφαίρας των οφειλετών, η θέσπιση αρχών συναλλακτικής συμπεριφοράς, κανόνων λειτουργίας και κρατικής εποπτείας των Εταιρειών Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (εφεξής «Εταιρείες»), η ρύθμιση των σχέσεων τους με τους δανειστές και τους οφειλέτες αυτών».

2. Στην τέταρτη παράγραφο του άρθρου 4 του ν. 3758/2009 (ΦΕΚ 68 A’) καταργείται το τελευταίο εδάφιο και στο τέλος αυτής προστίθενται τα ακόλουθα:

«Η τηλεφωνική επικοινωνία για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση επιτρέπεται μετά την πάροδο δέκα ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη. Η τηλεφωνική επικοινωνία με τον οφειλέτη επιτρέπεται να πραγματοποιείται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες. Η Εταιρεία οφείλει να μην αρχίσει ή να μην συνεχίσει την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης. Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επιτρέπεται μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθ
Keywords
Τυχαία Θέματα