Ο ανταγωνισμος στο λιμανι του πειραια ωφελησε ολπ και cosco

10:04 2/10/2012 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Νίκος Μπαρδούνιας
(από την Καθημερινή)
Σε κύριο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο μετεξελίσσεται το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά στο οποίο οι δύο πάροχοι, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής...
Cosco και ΟΛΠ Α.Ε., διακίνησαν το 2011 1.680.133 teu’s, σημειώνοντας αύξηση κατά 94,5% σε σχέση με το 2010, ενώ
για το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα διακινηθούν περισσότερα από 2.800.000 teu’s! Τα θετικά αποτελέσματα στη λειτουργία του εμπορικού λιμένα είναι αποτέλεσμα της δυναμικής εισόδου που πραγματοποίησε η ΣΕΠ, η οποία κατάφερε το εννεάμηνο του 2012 να διακινήσει 1.560.000 teu’s έναντι 795.000 teu’ς την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Δηλαδή, όπως ανέφεραν στελέχη της ΣΕΠ Α.Ε., για το 9μηνο του 2012 η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, είναι της τάξης του 95%. Μάλιστα οι ίδιοι εκτιμούν ότι έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2012 από τον Προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ θα διακινηθούν περί τα 2.100.000 teu’s αυξημένα κατά 85% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο του 2013, που θα αρχίσει να λειτουργεί και ο προβλήτας ΙΙΙ, θα προστεθούν επιπλέον 700 000 teu’s στη διαμετακομιστική ικανότητα της ΣΕΠ. Κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) ανέφεραν ότι η επιτυχία των Κινέζων στον Προβλήτα ΙΙ είναι αποτέλεσμα τόσο των ανταγωνιστικών τιμών όσο και της βελτίωσης της παραγωγικότητας η οποία μειώνει σημαντικά τους χρόνους παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι, προσφέροντας οικονομικά οφέλη και στις εταιρείες. Συγχρόνως, συμπλήρωσαν, η δυναμική της ΣΕΠ συμπαρέσυρε και τον ΟΛΠ ο οποίος έχει βελτιωθεί σημαντικά σε πολλούς τομείς. «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η ΣΕΠ προχώρησε σε συγκεκριμένες επενδύσεις στις υποδομές, άλλαξε τη φιλοσοφία στην εξυπηρέτηση των πελατών, αύξησε την παραγωγικότητα, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μη χάνουν χρόνο και χρήμα στον Πειραιά, όπως γινόταν στο παρελθόν», ανέφεραν στην «Κ» οι ίδιοι κύκλοι της ΔΝΕ. Το μεγαλύτερο κέντρο Κύκλοι της ΣΕΠ ανέφεραν ότι ο Πειραιάς, βάσει των στοιχείων που υπάρχουν, για το 2012 αναδεικνύεται στον μεγαλύτερο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στην Ευρώπη. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ στον Πειραιά η διακίνηση σχεδόν διπλασιάσθηκε, συν 95% ή 1.560.000 teu’s, στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Νάπολη η αύξηση είναι της τάξης του 21,7% ή 858.000 teu’s, ενώ στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Αμβέρσας καταγράφεται μείωση κατά 12,6% ή 716.000 teu’s στο διακινούμενο φορτίο. Επίσης, μείωση 7,3% σημείωσε η διακίνηση φορτίου και από τον σταθμό που ελέγχει η Cosco στο λιμάνι του Σουέζ, ο οποίος ωστόσο παραμένει ο μεγαλύτερος υπερπόντιος σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο κινεζικός κολοσσός. Από το Σουέζ η Cosco στους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 διακίνησε περί τα 2 εκατ. teu’s. Ανοδος για τον ΟΛΠ Αυξημένη κατά 34,5% ήταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιάς (ΟΛΠ Α.Ε.). Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το οκτάμηνο του
Keywords
Τυχαία Θέματα