Ο "μεγαλος αδελφοσ" στα βαγονια του μετρο

11:45 3/5/2013 - Πηγή: Fimotro

Ρεπορτάζ : Θάνος Πασχάλης
(από την Ελευθεροτυπία)
Το "Μεγάλο αδελφό " ακόμη και στα βαγόνια του Μετρό σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας λειτουργίας της Αττικό Μετρο με πρόσχημα την ασφάλεια των επιβατών και την αποτροπή παραβατικών...
συμπεριφορών και κακόβουλων πράξεων, όπως φθορές και κλοπές σε βαγόνια. Με διαδοχικές επιστολές τους προς την Αρχή Προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα έχουν αιτηθεί την άδεια της Αρχής προκειμένου
να προχωρήσουν στην εγκατάσταση σε τέσσερα σημεία της οροφής κάθε βαγονιού 4 έγχρωμων καμερών οι οποίες θα λειτουργούν με σύστημα μπαταριών και με τέτοιο τρόπο ώστε ανα ζεύγη να καλύπτουν ολο το εσωτερικό αποτελώντας τα "μάτια" και τα "αυτιά" της εταιρείας.Κάθε συρμός αποτελείται απο 6 βαγόνια άρα σύνολο 24 κάμερες ανά συρμό..Πως όμως θα γίνεται η παρακολούθηση των επιβατών ?.Οπως αναφέρεται σε μια απο τις επιστολές της ΑΜΕΛ(Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) προς την Ανεξάρτητη Αρχή "το σήμα απο τις 24 κάμερες θα καταλήγει μέσω καλωδίων στις δύο καμπίνες οδήγησης που υπάρχουν ανά συρμό,όπου θα βρίσκονται εγκατεστημένες δύο μονάδες ελέγχου του συστήματος βιντεοεπιτήρησης....Ο οδηγός-χρήστης του συστήματος θα μπορεί να επιλέξει κάποια συγκεκριμμένη κάμερα η την κυκλική εναλλαγή εικόνας απο βαγόνι σε βαγόνι..(π.χ ταυτόχρονη προβολή των 4 καμερών του βαγονιού σε εικόνα χωρισμένη στα τέσσερα )σε πραγματικό χρόνο με χρήση ειδικού κλειδιού...Επίσης η ΑΜΕΛ σκοπεύει να εγκαταστήσει και Σταθμό Εργασίας (εκτός του συρμού)κατάλληλα εξοπλισμένου για τη συλλογή ,καταγραφή και επεξεργασία του υλικού που θα έχει καταγραφεί εντός των συρμών (για έλεγχο διαφόρων συμβάντων)"
Αιτιολογώντας το αιτημά της προς την Αρχή Προστασίας προσωπικών δεδομένων η Αττικό Μετρό επικαλείται -πέραν της ασφάλειας των επιβατών-διάφορα περιστατικά αλλά και στατιστικά στοιχεία με ατυχήματα και αδιαθεσίες επιβατών που συνέβησαν κατα καιρούς με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να αντιδράσει εγκαίρως και να παράσχει βοήθεια..Εκτός αυτών επικαλείται και το περιστατικό με την τοποθέτηση εμπρηστικού μηχανισμού εντος ενος συρμού του Μετρό στις 25/2/2012...Για να ενισχύσει μάλιστα -έναντι της Ανεξάρτητης Αρχής-το αίτημα της προσκόμισε δείγμα εικόνας απο τη λειτουργία κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που σκοπεύει να εγκαταστήσει στους συρμούς,έτσι ώστε να αποτραπούν- όπως ισχυρίζεται- παραβατικές συμπεριφορές σε βάρος επιβατών (κλοπές) αλλά και κακόβουλες πράξεις σε βάρος της εταιρείας (φθορές βαγονιών που έχουν συμβεί κατά καιρούς με σοβαρό κόστος για την αποκατάστασή τους )..Σήμερα στο Μετρό της Αθήνας λειτουργεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης με 670 κάμερες στις εισόδους ,στις αποβάθρες ,στους διαδρόμους,στους χώρους διακίνησης και έκδοσης εισητηρίων ,στους χώρους στάθμευσης των συρμών κλπ.

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Στην Αρχή Προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα έχει κατατεθεί προς συζήτηση και απόφαση η εισήγηση στην οποία αναλύονται οι λόγοι που απαιτούνται προκειμένου να γίνει αποδεκτό η όχι το αίτημα της Αττικο Μετρο (ΑΜΕΛ)..Στην εισήγηση των μελών της Ανεξάρτητης Αρχής ξεκαθαρίζεται ότι οποιαδήποτε απόφαση προς τη θετική η αρνητική κατεύθυνση θα αποτελέσει προηγούμενο και για τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς όπως τον ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ...Ηδη σήμερα -οπως αναφέρεται στην εισήγηση- και χωρίς να έχει γίνει ανάλογη γνωστοποίηση στην Ανεξάρτητη Αρχή ορισμένα λεωφορεία της ΕΘΕΛ στην Αττική (κυρίως αυτά που παρελήφθησαν απο την εταιρεία IRISBUS IVECO )κυκλοφορούν με προεγκατεστημένες κάμερες στις μεσαίες και πίσω πόρτες ,ενώ ανάλογο αίτημα βιντεοσκόπησης έχει υποβάλλει και το Υπουργείο Μεταφορών για λογαριασμό των Ταξί...Με παλαιότερη αποφασή της (46/2008) η Αρχή είχε απορρίψει το αίτημα των αστικών λεωφορείων της Κατερίνης για εγκατάσταση και λειτουργία κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης υποστηρίζοντας ότι η ασφάλεια και η προστασία των επιβατών θα μπορούσε να επιτευχθεί με ηπιότερα μέσα όπως εσωτερικό σύστημα ειδοποίησης αρχών σε περιπτώσεις κινδύνου με τη χρήση GPS ,η με τη διενέργεια περιοδικών επιτόπιων αιφνιδιαστικών ελέγχων απο προσωπικό της εταιρείας σε λεωφορεία...Παρόλα αυτά οι εισηγητές της Αρχής προτείνουν πρός την ολομέλεια της Αρχής προκειμένου να λάβει την αποφασή της να κρίνει αν οι ανάγκες ασφαλείας στα βαγόνια του Μετρο είναι τέτοιες που να δικαιολογούν την εγκατάσταση και λειτουργία ενός κλειστου κυκλώματος τηλεόρασης παρότι "παραβιάζει "τα προσωπικά και ευαίσθητα δεδομένα των επιβατών...Απο την άλλη στην περίπτωση που εγκριθεί η εγκατάσταση καμερών στα βαγόνια αυτή να επιτραπεί υπο αυστηρές προυποθέσεις(περιορισμένος χρόνος τήρησης των δεδομένων ,εξουσιοδοτημένο προσωπικό να αναλάβει την καταγραφή του υλικού των καμερών ,να μην χορηγείται το δικαίωμα παρακολούθησης σε οδηγούς συρμών για λόγους ασφαλείας οδήγησης κλπ ) ώστε να διασφαλίζονται κατάλληλα τα εχέγγυα προστασίας δεδομένων για κάθε επιβάτη ..."Οπως έχει επισημάνει η Ανεξάρτητη Αρχή σε παλαιότερες αποφάσεις της ,δηλώνει στην "Ε" το μέλος της Πέτρος Τσαντίλας,η τοποθέτηση και λειτουργία κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης σε μέσα μαζικής μεταφοράς για λόγους ασφαλείας και προστασίας των επιβατών δεν επιτρέπεται εφόσον δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτόν τον σκοπό και μάλιστα με τα ηπιότερα μέσα ,όπως θα ήταν π.χ η εγκατάσταση εσωτερικού συδτήματος ειδοποίησης των αρχών..Επίσης δεν θα μπορούσε ένα τέτοιο σύστημα να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της συμπεριφοράς του οδηγού η άλλου εργαζόμενου "
Keywords
Τυχαία Θέματα