Στα μαχη των διαδικτυακων ασφαλισεων αυτοκινητου οι εταιρειες του κλαδου

Ρεπορτάζ : Ευγενία Τζώρτζη
(από την Καθημερινή)
Την ένταση του ανταγωνισμού στην ασφάλιση αυτοκινήτου σηματοδοτεί η δυνατότητα της απευθείας πώλησης ασφαλιστηρίων συμβολαίων μέσω Διαδικτύου, που διευρύνεται σταδιακά από τις μεγάλες εταιρείες. Μετά την...
Interamerican τη σκυτάλη τής απευθείας πώλησης ασφαλιστηρίων συμβολαίων μέσω Ιντερνετ παίρνει η Εθνική Ασφαλιστική, ενώ αντίστοιχη δυνατότητα δίνουν και μικρότερες εταιρείες όπως η Prime Insurance,
η Demco και η Hellas Direct, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου. Οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου εξασφαλίζουν φθηνότερα πακέτα για τους ασφαλισμένους, συμπαρασύροντας τις τιμές στον ανταγωνισμό προς τα κάτω και οδηγώντας σε ανακατανομή των μεριδίων αγοράς τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Interamerican αύξησε τον στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων κατά 200.000 σε σχέση με το 2008, έτος κατά το οποίο λανσάρισε για πρώτη φορά την πλατφόρμα της online πώλησης Anytime και σήμερα το 25% του ασφαλισμένου στόλου της προέρχεται από το Διαδίκτυο ή το τηλέφωνο. Η είσοδος της Εθνικής Ασφαλιστικής στον τομέα των απευθείας πωλήσεων αναμένεται ότι θα ανακόψει τη μείωση του μεριδίου αγοράς που έχει η εταιρεία στον κλάδο και θα της επιτρέψει να επανέλθει επιθετικά στον ανταγωνισμό μετά τη σημαντική μείωση του στόλου των ασφαλισμένων οχημάτων κατά 450.000 αυτοκίνητα τα δύο τελευταία χρόνια. Τα νέα πακέτα της Εθνικής Ασφαλιστικής αν και δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα με τα συμβατικά πακέτα ασφάλισης, εξασφαλίζουν μεσοσταθμικές μειώσεις από 15% έως 30% σε σχέση με τα συμβατικά τιμολόγια. Σύμφωνα με μελέτη της Boston Consulting Group, στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η διαδικτυακή ασφαλιστική αγορά είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, το 74% της αγοράς νέων ασφαλειών αυτοκινήτου πραγματοποιούνταν το 2010 online, έναντι μόλις 2% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ελληνική αγορά. Παρόλο που πρόκειται ακόμη για πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς, η online ασφαλιστική αγορά καθιερώνεται σταδιακά όχι μόνο ως φθηνός αλλά και αξιόπιστος μηχανισμός πωλήσεων. Η αύξηση που παρατηρείται τα δύο τελευταία χρόνια φθάνει σε διψήφια ποσοστά, ενώ περαιτέρω ανάπτυξη αναμένεται τα επόμενα χρόνια με τη διεύρυνση της χρήσης του Διαδικτύου ως αποτελεσματικής και γρήγορης μεθόδου για την αγορά της ασφάλισης. Σύμφωνα με την Boston Consulting, η άμεση πώληση online ασφαλιστικών προϊόντων έχουν συμπαρασύρει τα τιμολόγια σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις παραδοσιακές πωλήσεις, σε ποσοστό που φθάνει έως και 20%, λόγω της απουσίας προμήθειας προς τρίτους και του χαμηλότερου λειτουργικού κόστους, αυξάνοντας παράλληλα τη διαφάνεια στις τιμές και τα προϊόντα. Μειωμένο κόστος Η ζήτηση φθηνότερων προϊόντων έχει συμβάλει στη μείωση του κόστους προσφοράς υπηρεσιών και μέσα από τα παραδοσιακά δίκτυα των ασφαλιστικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα το 2012 φθάνει το 3% σε ό,τι αφορά τα ασφάλιστρα της αστικής ευθύνης και το 5% στο σύνολο των καλύψεων, δηλαδή στα ασφάλιστρ
Keywords
Τυχαία Θέματα