ΤΟ 74% ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΧΕΙ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

09:16 23/9/2011 - Πηγή: Fimotro
Το 74% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πως τους έχει επηρεάσει προσωπικά η διεθνής οικονομική κρίση, ενώ υπάρχει μέσα τους περισσότερη αγωνία για το μέλλον, εργασιακή ανασφάλεια και μεγαλύτερη σχεδιαζόμενη μείωση δαπανών τους επόμενους 12 μήνες. Συνεπώς συνακόλουθο των... παραπάνω είναι να επέλθουν αξιοσημείωτες αλλαγές στην αγοραστική τους συμπεριφορά και να αποκτούν ολοένα αυξανόμενη καταναλωτική συνείδηση σε σχέση με το παρελθόν.Χαρακτηριστικό είναι πως το 79% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα αναβάλλει τις αγορές που μπορούν να περιμένουν, ενώ το 73% θα περιοριστεί στο να προμηθεύεται μόνο τα
απολύτως απαραίτητα αγαθά, ποσοστά που είναι κατά πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών κρατών.Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της The Boston Consulting Group (BCG) για την συμπεριφορά των καταναλωτών υπό τον τίτλο «Πλοήγηση στα Νέα Δεδομένα των Καταναλωτών» που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου ενώ επισημάνθηκε ότι η κρίση επέφερε αλλαγές όχι μόνο στη καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό από τους επιχειρηματίες, μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.Όπως επισημάνθηκε σε σχετική εκδήλωση του επιμελητηρίου, από την έρευνα προκύπτουν 5 σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Πρώτον, τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους. Δεύτερον, η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κλπ). Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται σε προϊόντα και υπηρεσίες που δίνουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα. Τρίτον, άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα.Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν. Τέταρτον, εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών. Τέλος, η ''έξυπνη'' αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης, επεσήμανε την ανάγκη προσαρμογής των εταιριών στα νέα δεδομένα της εποχής μας και κυριότερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Η ελληνική κοινωνία, είπε συγκεκριμένα ο κ. Γραμματίδης, πλήττεται βάναυσα από μια δομικού χαρακτήρα κρίση και αντίστοιχα δομικές πρέπει να είναι και οι αλλαγές στην εταιρική φιλοσοφία, ανανεώνοντας τη σχέση της αγοράς με τον καταναλωτή - πολίτη.Στη συνέχεια, ο επικεφαλής της BCG στην Αθήνα κ. Β. Αντωνιάδης τόνισε ότι η ιδιωτική κατανάλωση ανέκαθεν ήταν παράμετρος κλειδί του εθνικού ΑΕΠ και παρόλη τη μείωσή της,
Keywords
Τυχαία Θέματα