ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ

11:11 2/7/2011 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Μαρία Βασιλείου(από ΤΑ ΝΕΑ)Εξωστρεφείς γίνονται ολοένα και περισσότεροι έλληνες επιχειρηματίες προκειμένου να αναζητήσουν διέξοδο εκτός Ελλάδας και να εξισορροπήσουν τις ασφυκτικές πιέσεις που διαμορφώνονται στην εγχώρια αγορά. Στόχος τους είναι αφενός να... καλύψουν τη βουτιά στην εγχώρια ζήτηση και αφετέρου να διεισδύσουν σε νέες αγορές καθώς συνειδητοποιούν πλέον τις περιορισμένες δυνατότητες της μικρής - συγκριτικά με άλλες - ελληνικής αγοράς και επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν την άνοδο του διεθνούς εμπορίου. Αλλωστε,
οι επιχειρηματίες ανησυχούν ότι η ζήτηση εντός των ελληνικών συνόρων θα μειωθεί περαιτέρω.Παράθυρο προς το εξωτερικό επιδιώκουν να ανοίξουν ή να διευρύνουν μεγάλες αλλά και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους. Πρόκειται για βιομηχανίες τροφίμων και ποτών, αλουμινίου, χαλκού, λιπασμάτων, πλαστικών, ιχθυοκαλλιέργειες, επιχειρήσεις παραγωγής παρασκευασμάτων διατροφής, παιχνιδιών, υφαντικών υλών, βιομηχανίες χημικών και συσκευασίας, εταιρείες από τον χώρο της ελαφριάς βιομηχανίας, όπως είναι η παραγωγή επίπλων και καλλυντικών, αλλά και λιανέμποροι καθώς και εταιρείες από τον χώρο της εστίασης.«Η εξαγορά στην Τουρκία αποτελεί στρατηγική επένδυση», λέει ο κ. Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου, αναφερόμενος στην επέκταση της εταιρείας στη γειτονική χώρα μέσω της απόκτησης του 75% της αλυσίδας Intersport. Σήμερα μόλις το 10% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου Φουρλή προέρχεται από το εξωτερικό, όμως η αναλογία αυτή αναμένεται να αλλάξει άρδην τα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια καθώς η δραστηριότητα από το εξωτερικό θα φτάσει στο 50% του συνολικού κύκλου εργασιών.Χρονο και ποιότητα. «Πολλές επιχειρήσεις βλέπουν ότι η ζήτηση στην εγχώρια αγορά πέφτει. Η ελληνική αγορά συρρικνώνεται και η λύση είναι η εξωστρέφεια, η επέκταση σε νέες αγορές», επισημαίνει ο κ. Αγγελος Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος της οινοποιίας Τσάνταλη. «Ομως, η εξαγωγική δραστηριότητα χρειάζεται υποδομές, χρόνο και σταθερή ποιότητα προϊόντων. Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις δραστηριότητες στο εξωτερικό», υπογραμμίζει αναφερόμενος εμμέσως πλην σαφώς στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες επιχειρηματίες παρά τις εξαγωγικές επιδόσεις της περασμένης χρονιάς, οπότε καταγράφηκε αύξηση 10,7%. Επιχειρηματίες και ειδικοί επισημαίνουν ότι ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς για να καλυφθούν οι απώλειες των δύο τελευταίων ετών και να φτάσουν στα επίπεδα του 2008 αλλά και να προσεγγιστεί ο κυβερνητικός στόχος για εξαγωγές 38 δισ. ευρώ το 2014. Στόχος της Τσάνταλη είναι, οι πωλήσεις από το εξωτερικό να ανέλθουν φέτος στο 53%-55% του συνολικού τζίρου, από 45% πέρυσι.Ανάμεσα στις εταιρείες από τον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών που διευρύνουν τον εξαγωγικό τους χαρακτήρα, βρίσκεται και η Gaea. Για την εταιρεία τροφίμων του κ. Αρη Κεφαλογιάννη η κατά 11,5% αύξηση των πωλήσεών της πέρυσι προήλθε κυρίως από τις εκτός Ελλάδος δραστηριότητές της, οι οποίες αποτελούν το 82% του συνολικού της τζίρου.Από τον κλάδο της βιομηχανίας ε
Keywords
Τυχαία Θέματα