Τι συνέβη στο μοιραίο Μπόινγκ ;

20:57 10/3/2014 - Πηγή: Bam

ΑκριβώςΑΑΑΑκιΑΑμμ,, Ακριβώς, τρεις ημέρες μετά, μυστήριο εξακολουθεί να καλύπτει την τύχη της πτήσης ΜΗ370 της Malaysia Airlines με τους 239 ανθρώπους, που χάθηκαν μαζί με το αεροσκάφος τους, κάπου στη διαδρομή από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο .

Μέχρι στιγμής και παρά την τεράστια έρευνα, με τη συμμετοχή του πολεμικού ναυτικού και της αεροπορίας πολλών ασιατικών χωρών, καθώς και των ΗΠΑ,

δεν έχουν εντοπιστεί συντρίμμια από το Boeing 777 - 200ER.

Ρεπόρτερ του Γαλλικού Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) απευθύνθηκε το απόγευμα της Δευτέρας σε εμπειρογνώμονα της αεροπορικής βιομηχανίας για το θρίλερ που εξελίσσεται επί 72 ώρες και τα πιθανά αίτια που μπορεί να οδήγησαν στο να χαθεί ένα ολόκληρο αεροσκάφος.

Ερώτηση AFP: Θα μπορούσε το αεροπλάνο να έχει διαλυθεί στον αέρα ;

Απάντηση : Η αποτυχία των πιλότων του αεροσκάφους να στείλουν σήμα κινδύνου έχει οδηγήσει στην βάσιμη υπόνοια ότι υπήρξε μία ξαφνική καταστροφή - πιθανόν από μηχανική βλάβη ή έκρηξη.

Σε ό,τι αφορά στο γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη βρεθεί συντρίμμια, μπορεί να οφείλεται στη διασπορά τους σε μία ακτίνα πολύ μεγάλη, καθιστώντας δύσκολο τον εντοπισμό τους.

Εάν το Boeing είχε προσκρούσει στην επιφάνεια της θάλασσας, οι πιθανότητες να βρεθούν κομμάτια αμέσως, θα ήταν περισσότερες, αποφαίνεται ο Chris de Lavigne, ειδικός σε θέματα αεροδιαστημικής και άμυνας της εταιρίας συμβούλων επιχειρήσεων «Frost & Sullivan».

Ξαφνικές, τυχαίες δομικές αστοχίες θεωρούνται εξαιρετικά απίθανες στα σημερινά επιβατικά αεροσκάφη. Έτσι και το Boeing777-200, είναι ένα από τα κορυφαία σε επίπεδα ασφάλειας.

Οι αρχές είπαν ότι το μαλαισιανό αεροσκάφος πετούσε στα 35.000 πόδια (11 χιλιόμετρα), όταν ήρθε για τελευταία φορά σε επαφή.

«Το ύψος αυτό είναι και το ασφαλέστερο σημείο πτήσης», λέει ο de Lavigne. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «το συγκεκριμένο Boeing είχε ελάχιστα ατυχήματα στο ιστορικό του, κάτι, όμως, που κάνει την όλη υπόθεση πολύ αινιγματική».

Ποιες είναι οι θεωρίες για το τι συνέβη στην πτήση MH370 ;

"H μία εκδοχή είναι να συνέβη μία έκρηξη στο αεροσκάφος ενώ ακόμη πετούσε", λέει ο Gerry Soejatman, ανεξάρτητος αναλυτής της κρατικής αεροπορικής εταιρίας της Ινδονησίας.

"Η άλλη είναι όταν εντοπιστεί ένα απλό πρόβλημα στο πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης και οι συνεργάτες του προσπαθούν να το διαγνώσουν. Απορροφώνται σε αυτή τη διαδικασία και χωρίς να το συνειδητοποιήσουν, μέσα σε δευτερόλεπτα φθάνουν στο σημείο που δεν μπορούν να αποτρέψουν το μοιραίο : τη συντριβή του αεροπλάνου!

Ακριβώς ό,τι συνέβη στην περίπτωση του airbus της Air France, από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι (πτήση 447), που κατέπεσε και συνετρίβη στον Ατλαντικό, στις 7 Ιουνίου του 2009, παρασύροντας στο θάνατο και τους 228 επιβαίνοντες σε αυτό.

Προς το παρόν, και μέχρι να βρεθεί κάτι διαφορετικό, οι πιθανές αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν σε ένα από τα παραπάνω δύο σενάρια.

Ωστόσο, εκτός από μία έκρηξη εξαιτίας σοβαρής μηχανικής βλάβης ή μίας κατάστασης σύγχυσης στο κόκπιτ, δεν αποκλείεται, τελικώς, να πρόκειται για κάτι πιο σκοτεινό.

Το γεγονός ότι το μοιραίο αεροσκάφος δεν εξέπεμψε SOS και απλά εξαφανίστηκε, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μπορεί να συνέβη κάτι γρήγορο και δραστικό.

Αυτό το κάτι είναι το ενδεχόμενο της τρομοκρατικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης μίας πιθανής αεροπειρατείας, σενάριο που ερευνούν, χωρίς να έχουν απτά στοιχεία, οι αρχές της Μαλαισίας.

Ανδρέας Μορφόπουλος

Keywords
Τυχαία Θέματα