Το τέλος(;) των "Big-3"

Ο κομισάριος Ντέιβιντ Στερν αποκάλυψε πριν από μερικές εβδομάδες ότι τον Φεβρουάριο του 2014 θα αποχωρήσει από τη θέση του. Έχοντας καταφέρει στα 30 χρόνια της θητείας του να "παγκοσμιοποιήσει" το "προϊόν" του ΝΒΑ. Και θαρρεί κανείς να επιτρέπει σε κάποιον να πει πως ακολούθησε το μότο: "ο πελάτης (σ.σ.: οπαδός ή τηλεθεατής) έχει πάντα δίκιο".

Μονάχα που ακόμη και σήμερα, που οι περισσότεροι βγάζουν το καπέλο στον κ. Στερν, παίκτες και ατζέντηδες "πετούν τη σκούφια" τους ότι το "αφεντικό" της Λίγκας είναι απλώς ένας άνθρωπος στην

κατάλληλη θέση, για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των ιδιοκτητών των ομάδων...

Πριν από μερικά χρόνια, ο Στιβ Γιατζόγλου είπε στον υπογράφοντα πως "οι Αμερικανοί δεν είναι ηλίθιοι που πληρώνουν 15εκατ.δολ. ετησίως (από 500.000δολ. κάθε ομάδα) στον Στερν, για να τους κάνει κουμάντο στο πρωτάθλημά τους"! Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν στέκονται στις αμοιβές του κομισάριου, αλλά στην γενικότερη στάση του. Κατά την διάρκεια του περσινού λοκ-άουτ, η Ένωση Παικτών τον κατηγορούσε ανοικτά ότι υποστήριζε πρωτίστως τις θέσεις των παραγόντων.

Και μετά την ανταλλαγή του Ρούντι Γκέι από το Μέμφις στο Τορόντο, τα ξημερώματα της Πέμπτης (31/1), ο ΛεΜπρον Τζέιμς δεν δίστασε να απορήσει στο Twitter, γράφοντας: "για ποιον λόγο κάναμε τελικά το λοκ-άουτ";

Μία απορία την οποία ο σταρ των πρωταθλητών Χιτ διατύπωσε και όταν πληροφορήθηκε την επικείμενη πώληση των Σακραμέντο Κινγκς σε γκρουπ επενδυτών του Σιάτλ, έναντι 525εκατ.δολ.. Βλέπετε, ο ΛεΜπρον έχει... έννομο συμφέρον, όχι βεβαίως από την αγοραπωλησία των Κινγκς, αλλά από την τάση που δημιουργείται από τις κινήσεις των ιδιοκτητών.

Η απόφαση του νέου ιδιοκτήτη των Γκρίζλις, Ρόμπερτ Πέρα, να στείλει τον Γκέι στο Τορόντο, ώστε να ξεφορτωθεί το συμβόλαιο του μεγάλου σταρ τους (για δύο ακόμη σεζόν, έναντι 37εκατ.δολ.), δείχνει ξεκάθαρα πως εκτός ίσως των δύο μεγάλων αγορών (Λ.Α. και Νέα Υόρκη), οι παράγοντες δεν νοιάζονται πια για τίτλους, αλλά για "κερδίζουν" στις "μάχες" της αποφυγής υψηλών μισθών.

Την ίδια στιγμή που στο Μέμφις αποφάσιζαν να "διαλύσουν" την δική τους "Big-3" των Γκέι, Ράντολφ και Μαρκ Γκασόλ, ο ΛεΜπρον μάλλον θα σκέφτηκε ότι το καλοκαίρι του 2014 και η δική του ομάδα θα χρειαστεί να απαντήσει πιθανότατα στην ίδια απορία... Ο Τζέιμς μένει ελεύθερος τότε και ο ιδιοκτήτης του Μαϊάμι, Μίκι Άρισον και ο πρόεδρος Πατ Ράιλι θα υποχρεωθούν να διαλέξουν ποιον από τους 3 σταρ τους (ΛεΜπρον, Ουέιντ ή Μπος) θα πρέπει να αφήσουν. Βεβαίως, με τον περσινό MVP να έχει την επιλογή, ίσως απλώς ν' ακούσουν τον ΛεΜπρον να τους λέει ότι αποχωρεί.

Άλλωστε, πριν από μερικούς μήνες αναπτύχθηκε φημολογία πως ο Τζέιμς θα προτιμήσει τους Λέικερς, αντικαθιστώντας τον (ή παίζοντας για ένα χρόνο στο πλευρό του) Κόμπι Μπράιαντ. Ή θα επιχειρήσει να αφουγκραστεί την κοινή γνώμη και να δοκιμάσει να επιστρέψει στο Κλίβελαντ! Ο ατζέντης και καλός φίλος του ΛεΜπρον, Ριτς Πολ, έχει γεννηθεί στην πόλη και περνά εκεί τον περισσότερο χρόνο, εκπροσωπώντας και τον φόεγουορντ των Καβς, Τρίσταν Τόμπσον.

Φημολογείται, μάλιστα, ότι προετοιμάζει το έδαφος για την επιστροφή του Τζέιμς στην γενέτειρα και πρώην ομάδα του, αν και τον Ιούλιο του 2010, όταν προτίμησε το Μαϊάμι, οι πρώην "υπήκοοί" του τον αποκάλεσαν "προδότη"! Ο ΛεΜπρον φέρεται να σκεφτόταν πάντα τον επαναπατρισμό, αλλά είναι αλήθεια πως το περίφημο ανοικτό γράμμα που απέστειλε ο ιδιοκτήτης των Καβαλίερς, Νταν Γκίλμπερτ, χαρακτηρίζοντας τον άλλοτε σταρ του εκτός από "προδότη" και "φυγόπονο", ενόχλησε τον νυν ηγέτη των Χιτ.

Τα νέα "σενάρια" λένε πως ο ΛεΜπρον θα προσεγγίσει το Κλίβελαντ, ώστε να παίξει μετά το 2014 στο πλάι του Κάιρι Ίρβινγκ, τον οποίο εκτιμά και πιστεύει. Αλλά μέχρι τότε, υπάρχει χρόνος και μπόλικη σπέκουλα. Για την ώρα, αυτό που φαίνεται να μετρά είναι η νέα τάση των παραγόντων. Κάτι που άρχισε να διαφαίνεται από την μελαγχολική απόφαση των Θάντερ να παραχωρήσουν το τρίτο σημαντικότερο κομμάτι της "μηχανής" τους, Τζέιμς Χάρντεν, καθώς δεν ήθελαν να του προσφέρουν μάξιμουμ επέκταση και προέβλεψαν ότι το καλοκαίρι, που θα έμενε ελεύθερος, θα τον έχαναν δίχως ανταλλάγματα.

Η Οκλαχόμα Σίτι τον έστειλε στο Χιούστον (όπου ο κορυφαίος 6ος παίκτης της περσινής χρονιάς πήρε τα χρήματα και το χρονικό μέρος του συμβολαίου που έψαχνε) και οι φιναλίστ των Τελικών του 2012 αρκέστηκαν στον Κέβιν Μάρτιν, που μπορεί να είναι καλός σκόρερ, αλλά (κυρίως) δεν κοστίζει όσο ο Χάρντεν.

Οι ειδικοί στο ΝΒΑ θεωρούν ότι οι Γκρίζλις -αφού ο Γκέι δεν θα ήταν ελεύθερος το καλοκαίρι- θα έπρεπε να περιμένουν ως το τέλος της σεζόν, προκειμένου να κάνουν μία τελευταία προσπάθεια για κάτι υπερβατικό στα πλέι-οφς. Όμως η διοίκηση δεν σκέφτηκε την ιστορία, αλλά τα μαθηματικά των συμβολαίων και άφησε να εννοηθεί πως έφερε στο μυαλό της την μεγάλη πορεία το 2011, όταν το Μέμφις από το Νο8 της κανονικής περιόδου απέκλεισε το Νο1 Σαν Αντόνιο, με τον Γκέι απόντα λόγω τραυματισμού!

Η αγωνία των "Αρκούδων" επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι υποχρέωσαν τον τζένεραλ μάνατζερ, Κρις Ουάλας, να γνωστοποιήσει και σχολιάσει την ανταλλαγή του Γκέι. Αν και ο κ. Ουάλας είναι ο μοναδικός υψηλόβαθμος παράγοντας της ομάδας που δεν πήρε μέρος στις συζητήσεις για την συμφωνία με το Τορόντο και το Ντιτρόιτ. Έτσι, ο κ. Πέρα "χρέωσε" τον Ουάλας την ανταλλαγή, καθώς ξέρει ότι το κοινό δεν συμφωνεί με τις πράξεις της διοίκησης...

Όπως και να έχει, η παραχώρηση του Γκέι υποδεικνύει πως οι "Big-3" και οι παρέες των σταρ δεν έχουν χώρο στο "νέο" ΝΒΑ. Οι "3" θα είναι όχι απαρτία για τίτλο, αλλά... πολυκοσμία για τα λογιστήρια των ομάδων και οι ιδιοκτήτες φροντίζουν να το τονίσουν για τα καλά. Έστω κι αν αυτό τους στοιχίσει κάποια δαχτυλίδια.

Αυτή μοιάζει με μία νέα εποχή για τη Λίγκα και θα την ενισχύσει πιθανή επιστροφή του Τζέιμς στο Κλίβελαντ, σε 17 μήνες. Και η απάντηση στην απορία του ΛεΜπρον, με το "γιατί κάναμε το λοκ-άουτ;" είναι πως "έγινε ώστε οι ομάδες να έχουν μέχρι δύο σούπερ-σταρ στα ρόστερ τους, αλλά οι παράγοντες να εξασφαλίζουν τα μεγαλύτερα δυνατά κέρδη από αυτό".

Αλλά κατά τον κομισάριο Στερν, αυτό που μετρά περισσότερο είναι η όσο το δυνατόν πιο μεγάλη κατανομή των σταρ, για την ανταγωνιστικότητα του ΝΒΑ.

Keywords
Τυχαία Θέματα