Καραμανλής για Τέμπη: Μονταζιέρα από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αποκομμένη η δήλωσή μου για τον ασφαλή σιδηρόδρομο - Είμαι στην διάθεση της δικαιοσύνης
Απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν για το δυστύχημα στα Τέμπη από τους βουλευτές όλων των κομμάτων στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής δίνει ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
«Το να φλυαρούμε χωρίς στοιχεία δεν βοηθάει τον δημόσιο διάλογο», είπε ξεκινώντας να δίνει απαντήσεις στην επιτροπή ο Κώστας Καραμανλής.
Τόνισε ότι στην τοποθέτησή του δεν περιορίστηκε στην σύμβαση 717 αλλά και στις προσλήψεις που έγιναν και τι σημαίνει
Για την υπόθεση του υιού Ντογιάκου είπε ότι τον γνώριζε από παλιά ως δικηγόρο και εκτιμούσε τις ικανότητές του. Και πως όταν έπιασε δουλειά στο υπουργείο Μεταφορών δεν ήταν ο πατέρας του αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Και επίσης ότι τώρα δεν εργάζεται στο υπουργείο.
Για τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ είπε ότι τους είχε δει αρκετές φορές και τους απασχολούσαν αποκλειστικά θέματα ΣΣΕ και άλλα μισθολογικά και όχι θέματα ασφαλείας αλλά ούτε και η προώθηση των έργων που συζητάμε. Κατέβαλλα κάθε προσπάθεια να επιλυθούν και τα προβλήματα των συνδικαλιστών, σημείωσε.
Για το ότι ο σταθμάρχης προσελήφθη με ρουσφέτι που τον κατηγορεί η αντιπολίτευση είπε ότι δεν έγινε κάτι τέτοιο καθώς για 18 θέσεις εξέφρασαν ενδιαφέρον μόνο 2.
Ηλικιακό όριο τέθηκε μόνο στις νέες προσλήψεις είπε και είναι 42 χρόνια και όχι στην υπόθεση του σταθμάρχη.
Για το πως εκπαιδεύτηκε ο σταθμάρχης και τι εξετάσεις πέρασε είπε ότι ακούστηκαν ανακρίβειες και ψεύδη. Κράτησε έξι μήνες και εκπαιδεύτηκε για πάνω από 800 ώρες. Το ίδιο έγινε και επί ΣΥΡΙΖΑ. Οι διαδικασίες ήταν εγκεκριμένες από την ΡΑΣ. Ο νόμος για την κινητικότητα δεν προβλέπει όρια ηλικίας όπως δεν προβλέπει και ο ΟΣΕ τέτοιες δικλείδες.
Στο σημείο αυτό προκλήθηκε ένταση ανάμεσα στον κ. Καραμανλή και του κυρίους Ραγκούση και Κατρούγκαλο οι οποίοι τον κατηγορούσαν ότι ψεύδεται.
Στο γιατί η ΡΑΣ εξέφρασε διαφωνίες για την εκπαίδευση είπε ότι υπάρχουν αντιφάσεις. Δεν μπορείς να την εγκρίνεις όταν γίνεται και εκ των υστέρων να λες ότι έγινε λάθος, σημείωσε.
Για την προειδοποιητική επιστολή με την παραίτηση του Προέδρου του RTMS είπε ότι στην συγκεκριμένη επιστολή και είναι γνωστή δεν θέτει θέματα ασφαλείας για την παρούσα κατάσταση για την 717 αλλά για το μέλλον εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες. Τα κεντρικά επιχειρήματα του συγκεκριμένου ανθρώπου καταρρίπτονται από την εθνική αρχή διαφάνειας. Ούτε εκεί μπορεί να στοιχειοθετηθεί συγκεκριμένη κατηγορία, σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ακόμα ότι το πόρισμα της αρχής διαφάνειας αναφέρεται στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το 2016 έως το 2019. Έγιναν τα πορίσματα και μπήκαν σε διαδικασία πειθαρχικού ελέγχου 18 άτομα και τους απάλλαξε όλους το δευτεροβάθμιο.
Είπε ακόμα ότι έκανε μια ειλικρινή προσπάθεια να κρατήσει τους τόνους όσο πιο χαμηλά γίνεται παρά τις απίστευτες προκλήσεις. «Δεν βοηθάει σε αυτή την φάση να μπούμε σε μια αντιπαράθεση. Το τι έγινε στην 717 είναι ξεκάθαρο. Υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας και πρωτόκολλα ασφαλείας. Δυστυχώς το βράδυ εκείνο δεν ακολουθήθηκαν», τόνισε.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών κλείνοντας αναφέρθηκε ξανά στις πέντε δικλείδες ασφαλείας που δεν τηρήθηκαν και πρόσθεσε ότι ο σταθμάρχης έβαλε το τρένο να παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη και το έβαλε σε αντίθετη πορεία. Δεν μίλησε με τους μηχανοδηγούς. Ο σταθμάρχης έβλεπε για 12 λεπτά την πορεία του τρένου και δεν κατάφερε να σταματήσει το μοιραίο. Για τις παθογένειες που δεν είναι σημερινές και δεν περιορίζονται στον ΟΣΕ είναι ότι έπρεπε να υπάρχουν άλλοι δυο σταθμάρχες.
Αυτή είναι η θέση η οποία έχει βγει και από το ανακριτικό υλικό και από τα στοιχεία και πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα πει η δικαιοσύνη. Ο ομιλών παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη. Μπορεί να υπάρχουν και διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες και δεν θα το κρίνουμε εμείς αλλά η δικαιοσύνη. Είμαι στην διάθεση της δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου.
Οι πέντε δικλείδες ασφαλείαςΝωρίτερα αναφέρθηκε στις πέντε δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν ώστε να μη συμβεί το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά δεν τηρήθηκαν.
Αναφέρθηκε σε «ανακρίβειες και ψεύδη» που συσκοτίζουν τα γεγονότα, όπως «ο απολύτως ψευδής ισχυρισμός» ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας.
Κατέθεσε έγγραφα σύμφωνα με τα οποία η κρίσιμη σύμβαση της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης (717) όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιό του ήταν «κολλημένη» και του παραδόθηκε από τον προκάτοχό του στο 18%, ενώ επί της θητείας του αυτή προχώρησε στο 70%, «δυστυχώς όμως όχι στο 100% ακόμη».
Απέναντι στα όσα υποστήριξε προηγουμένως ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης ο κ. Καραμανλής αντέτεινε: «Είναι μία σύμβαση που, αν είχε ολοκληρωθεί, τότε σαφώς η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη. Η πραγματικότητα είναι ότι παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%. Η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικό μόνο το 18% και εν συνεχεία αντιμετώπισε δυσκολίες και το εγκατέλειψε. Από το 2017 ως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα».
Σχετικώς με την υπόθεση της HELLENIC TRAIN, είπε ότι ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε στην ιταλική εταιρεία την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 45 εκατ., αφού προηγουμένως διέγραψε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 692 εκατ. χρέη προς το Δημόσιο, η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που την υποχρέωσε να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που πραγματικά εκτελεί, να πληρώνει για τη μίσθωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να πραγματοποιήσει επενδύσεις (με 600 εκατ. όφελος για το Δημόσιο) εκτός από τη συμμετοχή στα κέρδη, αφού συμφώνησε το ελληνικό Δημόσιο να λαμβάνει το 20% των κερδών της εταιρείας ετησίως.
Μίλησε για το λόγο της παραίτησής του και απευθύνθηκε σε προσωπικούς τόνους στη Βουλή, λέγοντας ότι για τις παθογένειες δεκαετιών φέρει κι ίδιος μερίδιο πολιτικής ευθύνης. «Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις: να θέσω σε διαθεσιμότητα ή να ζητήσω τις παραιτήσεις των υφισταμένων μου. Δεν το έπραξα. Ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη. Και αυτό το έκανα από εκεί, από τον τόπο της τραγωδίας», είπε.
To άρθρο Καραμανλής για Τέμπη: Μονταζιέρα από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αποκομμένη η δήλωσή μου για τον ασφαλή σιδηρόδρομο - Είμαι στην διάθεση της δικαιοσύνης δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ποια φρούτα και λαχανικά έχουν τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε χημικά και φυτοφάρμακα
- Τέμπη: Ξύπνησε 25χρονη από κώμα μετά το δυστύχημα
- Ένταση με Παγώνη – Μαυροειδάκο για τον γερανό της Αστυνομίας στην Ακαδημίας: «Αν ήταν το παιδί σας τι θα κάνατε;»
- Φρίκη στη στη Λάρισα: Ηλικιωμένος χτύπαγε και έσερνε μικρό παιδί στο πεζοδρόμιο
- Πανέμορφη η Μαρία Ναυπλιώτου σε πρόσφατη νυχτερινή έξοδο - Το stylish σακάκι
- Κωνσταντίνος Αργυρός: Ερωτευμένος ξανά με την Αλεξάνδρα Νίκα της γνωστής εταιρείας αλλαντικών
- Συγκέντρωση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού στο Σύνταγμα το απόγευμα
- Συλλήψεις για τα επεισόδια στο ΟΑΚΑ
- Παύλος Πολάκης: Αυτή είναι η καλλονή κόρη του, Σταυρούλα
- Τέσσερα πλέον τα έντομα που τρώμε με «σφραγίδα» της Κομισιόν
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις NewsIt
- MasterChef 2023: Αρχίζουν τα δύσκολα πριν την ομαδική δοκιμασία και την «εισβολή» του Δημήτρη Μπέλλου
- Θα τρώμε αλεύρι από έντομα – «Πράσινο» φως της Κομισιόν
- Μαρίνα Βερνίκου: Δεν είναι μέλος της οικογένειάς μου ο άνδρας που διέκοψε την παράσταση στο θέατρο Νέου Κόσμου
- ΑΕΚ – Παναθηναϊκός: Η συγκίνηση για τον Παπαϊωάννου και η ένταση του ντέρμπι στην παρακάμερα της Ένωσης
- Το «Ό,τι αγαπώ» με τον Γιάννη Μπέζο δεν παίρνει το «πράσινο φως» από το OPEN
- Καρέ καρέ η «χρυσή» διάρρηξη στο Διόνυσο - Τα τρία χρηματοκιβώτια, οι 30 πίνακες και το μεγάλο λάθος των δραστών
- Μπαλτάκος: «Ποτέ δεν είπα για Άρη όσα καταγγέλλει ο Καρυπίδης – Δική μου πρόταση η συνάντηση με Μπένετ»
- Πληροφορίες για τροχαίο με νεκρό μοτοσικλετιστή στη Δραπετσώνα ζητά η αστυνομία
- «Ομολογεί τα ψέματα Γεραπετρίτη, βαφτίζουν τηλεδιοίκηση έναν τοπικό πίνακα σταθμάρχη» απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ σε Οικονόμου
- Μπαλτάκος: «Ποτέ δεν είπα για τον Άρη όσα καταγγέλλει ο Καρυπίδης – Δική μου πρόταση η συνάντηση με Μπένετ»
- Τελευταία Νέα NewsIt
- Καραμανλής για Τέμπη: Μονταζιέρα από τον ΣΥΡΙΖΑ - Αποκομμένη η δήλωσή μου για τον ασφαλή σιδηρόδρομο - Είμαι στην διάθεση της δικαιοσύνης
- Πληροφορίες για τροχαίο με νεκρό μοτοσικλετιστή στη Δραπετσώνα ζητά η αστυνομία
- Μαρίνα Βερνίκου: Δεν είναι μέλος της οικογένειάς μου ο άνδρας που διέκοψε την παράσταση στο θέατρο Νέου Κόσμου
- Ευρωπαϊκή Ένωση: Κατέληξε σε συμφωνία για την προμήθεια της Ουκρανίας με πυρομαχικά αξίας 1 δισ.
- Το «Ό,τι αγαπώ» με τον Γιάννη Μπέζο δεν παίρνει το «πράσινο φως» από το OPEN
- MasterChef 2023: Αρχίζουν τα δύσκολα πριν την ομαδική δοκιμασία και την «εισβολή» του Δημήτρη Μπέλλου
- Λιονέλ Μέσι: «Το μέλλον του στην Παρί Σεν Ζερμέν είναι πιο αβέβαιο από ποτέ» γράφει η Equipe
- «Ομολογεί τα ψέματα Γεραπετρίτη, βαφτίζουν τηλεδιοίκηση έναν τοπικό πίνακα σταθμάρχη» απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ σε Οικονόμου
- Αιφνιδιαστική επίσκεψη Αλέξη Τσίπρα στον Τοπικό Χειρισμό 1 του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη: «Ίδια εικόνα απαξίωσης»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κάνε ότι κοιμάσαι: Ο Νικόλας αποφασίζει να τιμωρήσει τον Μάνο
- Αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Καββαδία σε μία συναυλία αλληλεγγύης
- Ρούπερτ Μέρντοχ: Παντρεύεται για πέμπτη φορά ο 92χρονος δισεκατομμυριούχος
- Θρίλερ: 64χρονος βρέθηκε κρεμασμένος από το ταβάνι με μονωτική ταινία στο στόμα
- "Το νερό δεν είναι εμπόρευμα"
- Εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του καθηγητή του ΕΚΠΑ, Ιωάννη Μάζη
- Φθιώτιδα: 64χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος με μονωτική ταινία στο στόμα
- Θεσσαλονίκη: «Ήταν σε διάσταση αλλά έκανε πίσω για τα παιδιά» – Τι λέει φίλη της μητέρας για τον πατέρα με το υγραέριο
- Κομισιόν: Ενα δισ. ευρώ για την ανοικοδόμηση της Τουρκίας
- Ξεκίνησαν τα έργα αποκατάστασης και ανακατασκευής των παιδικών κατασκηνώσεων της Ιεράς Μονής Ν. Ιωνίας στον Δήμο Ωρωπού, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας 4.1 εκ. ευρώ