Τα «γκάζια» Σκυλακάκη, οι καθυστερήσεις στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, το ακόμα μεγαλύτερο IRC στο Ελληνικό και ο πονοκέφαλος του ΤΑΙΠΕΔ με τη μαρίνα Αρετσούς

05:02 11/12/2023 - Πηγή: NewsIt

Μαύρα τα μαντάτα στα αριστερά του πολιτικού συστήματος

Το ΣΚ έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα δημοσκοπικά δεδομένα για τη νέα κατακερματισμένη αριστερά, όπου ό,τι και να πει κανείς για όσα συνεχίζουν να διαδραματίζονται είναι λίγα. Η αλήθεια είναι με όλα αυτά που συμβαίνουν στην πάλαι ποτέ κυβερνώσα αριστερά, οι δημοσκοπήσεις θα πρέπει πλέον να διαβάζονται υπό την μουσική υπόκρουση του γνωστού άσματος «ό,τι αρχίζει ωραία, τελειώνει

με πόνο».

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: Ο εναπομείνας Κασσελάκειος ΣΥΡΙΖΑ είναι πλέον ξεκάθαρα τρίτο κόμμα, όπως φάνηκε στην δημοσκόπηση της εφημερίδας Παραπολιτικά και μάλιστα με μονοψήφιο πλέον ποσοστό (9,8%), ενώ η πρώτη καταμέτρηση της Νέας Αριστεράς την έφερε στο 2,5%. Σίγουρα είναι νωρίς ακόμα για να δούμε την πραγματική απήχηση των “Charitsis’ 11”, ωστόσο δεν το λες και έκπληξη το ποσοστό αυτό. Η Πλεύση Ελευθερίας κινήθηκε στο 2,8% και το ΜΕΡΑ 25 στο 1,5%. Δηλαδή τα κόμματα που κάποτε συναπάρτιζαν τον παλιό ΣΥΡΙΖΑ του 2015 αθροίζουν πλέον μόλις 16-17%! Κερδισμένο συνεχίζει να εμφανίζεται το ΚΚΕ, το οποίο απέχει λιγότερο από μία ποσοστιαία μονάδα από το ΣΥΡΙΖΑ και με επίδοση κοντά στο 9% δεν αποκλείεται σύντομα να περάσει στην τρίτη θέση των δημοσκοπήσεων.

Τώρα, μπορεί ο Αλέξης Τσίπρας να σχολιάζει δεικτικά από  τα κοινωνικά δίκτυα την κατακερματισμένη εν Ελλάδι αριστερά και την συμπεριφορά της σε σύγκριση με την ιταλική αριστερά, αλλά ας μας επιτρέψει να του πούμε ότι η εικόνα που αντικρίζουμε είναι εν πολλοίς δικό του έργο. Πάντως, αν αληθεύουν όσα διαβάζουμε για ινστιτούτο – προάγγελο κόμματος από τον Αλέξη Τσίπρα, υποψιοζόμαστε ότι αν δεν υπάρξουν δραματικές ανακατατάξεις, μετά τις ευρωεκλογές κάτι θα δούμε. Αρκεί να μην μείνει αιωνίως ως εθνική κεντροαριστερή εφεδρεία. Υπάρχει αντίστοιχο πράδειγμα στα δεξιά του. Ας διδαχθεί από αυτό.

Η (επικίνδυνη) μοναξιά της Ν.Δ.

Το θέμα είναι ότι παρά την κρίση στα αριστερά του, δεν τραβάει ούτε το ΠΑΣΟΚ. Μπορεί πλέον να καταγράφεται ως δεύτερο κόμμα, ωστόσο με επιδόσεις λίγο πάνω από 12% έχει δρόμο ακόμα μέχρι να μπορεί να αντιμετωπιστεί ως σοβαρή εναλλακτική λύση στην ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, που συνεχίζει να απολαμβάνει την μοναξιά της κορυφής και της μεγάλης απόστασης από τις υπόλοιπες δυνάμεις, με ποσοστά σταθερά πάνω από 35%. Αλλά για τη Ν.Δ. τα έχουμε πει: Προς το παρόν, κινδυνεύει μόνο από τον κακό εαυτό της, ενώ μόνο μια σοβαρή προσωπικότητα – που δεν φαίνεται να υπάρχει στον ορίζοντα – θα μπορούσε να διαμορφώσει συνθήκες συσπείρωσης γύρω από ένα ισχυρά διψήφιο και σοβαρό δεξιό κόμμα, ικανό να αθροίσει μεγάλο μέρος της κατακερματισμένης δεξιάς πτέρυγας του πολιτικού μας συστήματος, που υπό την μορφή Ελληνικής Λύσης, Σπαρτιατών και Νίκης αθροίζει συνολικά περίπου 11-12%.

Τα «γκάζια» Σκυλακάκη στον ΔΕΔΔΗΕ

Η ανακοίνωση Σκυλακάκη ότι πλέον ο ΔΕΔΔΗΕ θα προχωρά κάθε μήνα σε μετρήσεις καταναλώσεων σε όλες τις παροχές είναι σίγουρα μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση, σε μια αγορά που περνάει από μια δύσκολη φάση προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί χρειάζονταν τα «γκάζια» του Θεόδωρου Σκυλακάκη για να κάνει ο ΔΕΔΔΗΕ τη δουλειά του, όπως δεν την κάνει χρόνια τώρα. Είναι κοινό μυστικό ότι οι μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ είναι ελάχιστες μέσα σε έναν χρόνο, κάτι που δημιουργεί προβλήματα καθώς οι συνεχείς λογαριασμοί «έναντι» επί εικονικών καταναλώσεων, συχνά ακολουθούνται από μια βαριά λυπητερή εκκαθαριστικού λογαριασμού που τινάζει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς στον αέρα και μεταξύ άλλων δημιουργεί κι επικοινωνιακά προβλήματα σε παρόχους και κυβέρνηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα κάποιοι ιδιώτες πάροχοι επιχειρούν να πείσουν τους καταναλωτές τους να προχωρούν σε προσωπική μέτρηση της κατανάλωσής τους σε μηνιαία βάση για να αποφύγουν τις δυσάρεστες εκπλήξεις των πολύ μεγάλων εκκαθαριστικών λογαριασμών.

Με σημαντική καθυστέρηση θα παραδοθεί το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

Χριστούγεννα με μετρό θα κάνουν του χρόνου οι Θεσσαλονικείς αν επιβεβαιωθούν οι αλλεπάλληλες δηλώσεις ανώτατων διοικητικών στελεχών της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που μετά την εξαγορά της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει τις τύχες του έργου. Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος Αλέξανδρος Εξάρχου όσο και ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τάσος Αρανίτης δηλώνουν τις τελευταίες ημέρες ότι σε περίπου ένα χρόνο οι συρμοί του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης θα μπουν σε πλήρη λειτουργία. Το θέμα είναι ότι το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα που είχε παρουσιάσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2019 έπεσε και αυτό πολύ έξω, καθώς στις ήδη τότε συσσωρευμένες καθυστερήσεις προστέθησαν τελικώς κι άλλες. Θυμίζουμε ότι η επιμονή του διδύμου Καραμανλή – Καραγιάννη για τη λύση «και ΜΕΤΡΟ και αρχαία» με αφαίρεση των αρχαίων, μεταφορά κι αποθήκευσή τους και εν συνεχεία επανατοποθέτησή τους είχε πείσει τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ότι είναι η βέλτιστη λύση για να τελειώσει ομαλά το έργο. Έτσι, ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου του 2019 είχε ανακοινώσει την οριστική κυβερνητική απόφαση για μεταφορά των αρχαίων κι είχε δηλώσει πως το ΜΕΤΡΟ θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2023. Φυσικά, όσοι υποστήριζαν το φιλόδοξο αυτό χρονοδιάγραμμα έπεσαν έξω, καθώς τα προβλήματα της ΑΚΤΩΡ εμπόδιζαν την ταχεία προώθηση των εργασιών. Τελικά, αν επιβεβαιωθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει περίπου 18 – 20 μήνες αργότερα από το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει το 2019 η κυβέρνηση. Μακάρι και πάλι καλά, θα πούμε.

Μεγαλύτερη η επένδυση στο IRC στο Ελληνικό

Λαβράκι έβγαλε η συνέντευξη που εξασφάλισε ο Δημήτρης Δελεβέγκος από τον Γενικό Διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Μάνο Μουστάκα για την Καθημερινή της Κυριακής. Μέσα στις λεπτομερείς και διαφωτιστικές απαντήσεις που δόθηκαν για Αττική Οδό, Εγνατία Οδό και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, αποκαλύφθηκε και μία μέχρι στιγμής μάλλον άγνωστη πτυχή της επένδυσης για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό (IRC) που υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη Hard Rock. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για φήμες που κυκλοφορούσαν το τελευταίο διάστημα ως προς το αν θα μειωθεί τελικά το ύψος της δρομολογούμενης επένδυσης, ο  Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Μάνος Μουστάκας υπήρξε εξόχως αποκαλυπτικός, δείχνοντας πως ήσυχα αλλά μεθοδικά, η επένδυση όχι απλά δεν χάνει χρόνο, αλλά μεγαλώνει.

Παραθέτω αυτούσια την απάντηση που δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες: «Κάθε άλλο, τα σχέδια μας και η προβλεπόμενη επένδυσή μας στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, έχουν μεγαλώσει, ως αποτέλεσμα και του καλύτερου αισθητικά και λειτουργικά αρχιτεκτονικού σχεδιασμού στον οποίο έχουμε καταλήξει από κοινού με τη Ηard Rock, αλλά και των προοπτικών που διαβλέπουμε. Η επένδυση τελικά που θα κάνουμε με τους συνεταίρους μας θα είναι μεγαλύτερη από την αρχική μας προσφορά, άρα αντίστοιχα μεγαλύτερη θα είναι και η πολλαπλασιαστική της αξία στην ελληνική οικονομία. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές κατασκευαστικές και μελετητικές εργασίες, εν αναμονή της οριστικής οικοδομικής άδειας». Για την ιστορία, η προσφορά που είχε κατατεθεί κινούνταν ήδη πάνω από το 1 δισ. ευρώ, άρα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη Hard Rock έχουν ακόμα πιο φιλόδοξα πλάνα για το συγκεκριμένο project στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

Το ΤΑΙΠΕΔ και ο πόλεμος για την ακτή της Καλαμαριάς

Νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση της μαρίνας Αρετσούς στην Καλαμαριά θέλει να προκηρύξει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δε φαίνεται να έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Ο πρώτος διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχαν έξι ισχυροί όμιλοι, ακυρώθηκε για διαδικαστικούς λόγους από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο ΤΑΙΠΕΔ τώρα προχωρούν τη διαδικασία με βάση τις επιταγές του ανωτάτου δικαστηρίου αλλά η νέα δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου έχει ξεκαθαρίσει πως διαφωνεί με τα σχέδια για κατοικίες και άλλες χρήσεις στη χερσαία ζώνη. Η νέα δημοτική αρχή δεν τα βάζει μόνο με το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και με κάποιους από τους ιδιώτες που κατέχουν εκτάσεις στο Καραμπουρνάκι και αυτές τις ημέρες προσπαθούν να προχωρήσουν σε εργασίες κατασκευής κτιρίων. Στους ιδιοκτήτες ακινήτων στο Καραμπουρνάκι περιλαμβάνεται η Εθνική Τράπεζα με το πάρκο Σοφούλη, το δημόσιο με το πρώην στρατόπεδο Κόδρα, ακόμα και το βουλγαρικό δημόσιο που έχει ένα μικρό ακίνητο.

Οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για τις μαρίνες προχωρούν μετ’ εμποδίων εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Εκτός από τη μαρίνα Αρετσούς, η αναβάθμιση της οποίας θεωρείται απαραίτητη για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης, εμπλοκές υπάρχουν και στο διαγωνισμό για τη μαρίνα Πύλου που ενδιαφέρει σφόδρα τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, ιδιοκτήτη του τουριστικού συγκροτήματος Costa Navarino.

To άρθρο Τα «γκάζια» Σκυλακάκη, οι καθυστερήσεις στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, το ακόμα μεγαλύτερο IRC στο Ελληνικό και ο πονοκέφαλος του ΤΑΙΠΕΔ με τη μαρίνα Αρετσούς δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Keywords
μετρο, θεσσαλονικη, irc, irc, πονοκεφαλος, καθημερινή της κυριακής, αλέξης τσίπρας, γεκ τερνα, εθνικη τραπεζα, νέα, δημοσκοπηση, συριζα, ΚΚΕ, τσιπρας, εφεδρεια, ΠΑΣΟΚ, λύση, νεα δημοκρατια, δεδδηε, ακτωρ, ΔΕΘ, εταιρεία, γεκ, τερνα, χριστινα μουστακα, rock, προσφορες, συγκεκριμένο, project, τραπεζες, newsit, Χριστούγεννα, κινηση στους δρομους, μυστικες δημοσκοπησεις, αξια, newsit.gr, κυβερνηση εθνικης ενοτητας, νεα κυβερνηση, Καλή Χρονιά, Πρώτη Μέρα της Άνοιξης, η ημέρα της γης, εκλογες 2015, παραπολιτικα, δεδδηε, αλέξης τσίπρας, κομματα, το θεμα, ακτωρ, βημα, δουλεια, εθνικη, θεμα, καθημερινη, μουσικη, μουστακας, οικονομια, τα νεα, το βημα, υψος, φημες, αγορα, αρθρο, αξιζει, ανοιξη, απηχηση, απλα, αττικη, αφαιρεση, γεκ τερνα, γεκ, δευτερο, διαστημα, δημοσιο, δηλωσεις, δικτυα, εγνατια, ευρω, υπαρχει, εμφάνιση, εξελιξη, εξι, εταιρεία, ετοιμο, ζωνη, ησυχα, διαγωνισμοι, εικονα, καθημερινή της κυριακής, κυβερνηση, κινηση, κομμα, λειτουργια, λύση, μαντατα, μηνες, μυστικο, μικρο, μανο, μοναξια, μορφη, προβληματα, ριβιερα, σιγουρα, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, συντομα, σχεδια, τασος, τερνα, τριτη, φυσικα, δημητρης, project, κυριακου, μεινει, μουστακα, rock, τραπεζα
Τυχαία Θέματα
Σκυλακάκη, ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, IRC, Ελληνικό, ΤΑΙΠΕΔ, Αρετσούς,skylakaki, metro thessalonikis, IRC, elliniko, taiped, aretsous