Σε πορεία σύγκλισης για την έρευνα μέτρησης της επισκεψιμότητας των sites

Η καθιέρωση μιας κοινά αποδεκτής έρευνας για τη μέτρηση της επισκεψιμότητας από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη του ψηφιακού οικοσυστήματος βρέθηκε στο επίκεντρο της ημερίδας που διοργάνωσε εχθές, Τετάρτη 28 Ιουνίου, ο IAB Hellas, στο Civitel Attik. Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος του IAB Hellas, έδωσε αρχικά τον λόγο στον Αντιπρόεδρο του οργανισμού, Δημήτρη Μαύρο, ο οποίος

ανέφερε: «Σήμερα, θα κληθούμε να πάρουμε αποφάσεις και να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη», τονίζοντας πως «το θέμα είναι αν η αγορά θέλει μια πραγματική μέτρηση ή ένα τυπικό εργαλείο».

Ο Στάθης Βωβός, Μέλος του IAB Hellas, έκανε μια αναδρομή στην κοινή προσπάθεια που είχε γίνει από τον IAB Hellas και την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) το 2021 και ανέφερε ότι το Request For Proposal (RFP) στάλθηκε σε επτά εταιρείες, οι οποίες έστειλαν λύσεις τις οποίες ο IAB Hellas έκρινε τεχνικά σωστές. Ακολούθως, ο Δρ. Βασίλης Βασιλόπουλος, DPO, PhD AUTH / MA DUK Austria, παρουσίασε το European Media Freedom Act (EMFA).

Τα ζητούμενα των θεσμικών φορέων
Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των θεσμικών οργάνων με τον Πέτρο Μπελεσάκο, Μέλος της Επιτροπής Media Specialists της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) να αναφέρει ότι είναι σημαντική η επανεκκίνηση της συζήτησης και ότι η μέτρηση θα πρέπει να περιλαμβάνει νέα metrics (όπως δημογραφικά, κατανάλωση περιεχομένου, κ.λπ.) και περισσότερα sites. Τόνισε δε ότι η Ένωση προβληματίζεται για το κόστος αυτού του εργαλείου, καταλήγοντας ότι αυτό που θα μπορούσαν να «αντέξουν» τα agencies θα ήταν η απόδοση του 0,25% της διαφημιστικής δαπάνης.

Στην τοποθέτησή του, ο Δημήτρης Ηλιόπουλος, Αντιπρόεδρος της ΕΝΕΔ, αναφέρθηκε σε προηγούμενη μέτρηση που είχε παρουσιάσει η Ένωση, η οποία τελικά δεν κατάφερε να γίνει «κοινό νόμισμα».Τόνισε ότι οι λύσεις που προέκυψαν από την προκήρυξη του 2021 δεν ικανοποιήσαν όλα τα ζητούμενα, καταλήγοντας, ωστόσο, στο ότι ο IAB Hellas θα μπορούσε να προχωρήσει με αυτές χωρίς συμμετοχή της ΕΝΕΔ.

Με τη σειρά της, η Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), Μαριάνα Κορδοπάτη, κάλεσε όλους τους φορείς να συνεργαστούν. Ζητούμενα για τους διαφημιζόμενους, πέρα από την επισκεψιμότητα, είναι το unduplicated reach και το frequency, σύμφωνα με την ίδια, καθώς «επενδύονται χρήματα στα τυφλά».

Στη συζήτηση που ακολούθησε, ειπώθηκε ότι η μέτρηση χρειάζεται, για να λειτουργήσει, δέσμευση από την πλευρά όλων των εμπλεκόμενων μερών. Περαιτέρω, τονίστηκε ότι θα πρέπει να προσδιοριστεί η αξία του εργαλείου και σε αυτό το σημείο, ο IAB Hellas γνωστοποίησε ότι το ετήσιο κόστος των λύσεων που κρίθηκαν ως καλύτερες, κυμαίνεται μεταξύ 250.000 και 600.000 ευρώ.

Τέλος, έγινε ξεκάθαρο ότι το πρόβλημα που υπήρχε στις προτεινόμενες λύσεις, λόγω του οποίου δεν επετεύχθη συμφωνία, ήταν η χρήση panel. Επισημάνθηκε δε, ότι στην κουβέντα θα έπρεπε να συμμετέχουν και οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες (Google, TikTok, Meta).

Κλείνοντας, τα μέλη αποφάσισαν να συνεχίσουν την προσπάθεια από το σημείο που σταμάτησε την προηγούμενη φορά, με επικαιροποιήσεις, ενώ προαναγγέλθηκε η δημιουργία ομάδας εργασίας στις οργανώσεις για τα επόμενα βήματα.

Keywords
Τυχαία Θέματα