Eurovision: Τα φασόλια του… Μαρόκου, η αμφιλεγόμενη χορηγία και τα περίεργα με τη βαθμολογία του «Hurricane»

Στο βιβλίο του «World Order» ο Χένρι Κίσινγκερ, αυτή η αμφιλεγόμενη «αλεπού» της διπλωματίας και της «ρεάλ πολίτικ» εξηγούσε πως ο όρος «Παγκόσμια Τάξη» αναφέρεται στην έννοια που έχει μια περιοχή ή πολιτισμός σχετικά με τη φύση των δίκαιων διευθετήσεων και την κατανομή της δύναμης που πιστεύεται ότι είναι εφαρμόσιμη σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Πολύ νωρίτερα από την έκδοση του βιβλίου του ο αλήστου μνήμης αμερικανοεβραίος πολιτικός είχε αναφερθεί στη Νέα Τάξη Πραγμάτων. Πολιτικοί αναλυτές την σχετίζουν άμεσα με την LIO,

την Φιλελεύθερη Διεθνή Τάξη (πραγμάτων). Τα πεδία εφαρμογής των εννοιών – πολιτικών είναι πολυποίκιλα.

Ο διαγωνισμός της Eurovision δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά μέρος του κανόνα. Στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης. Άλλωστε, κοινή παραδοχή είναι πως η διοργάνωση έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της αθωότητάς της όσο κι αν η EBU επιμένει ότι ο διαγωνισμός εδράζεται σε αγνές μουσικές αρχές και ότι δεν συνδέεται με πολιτικές.

Εδώ και περίπου μια τετραετία επίσημος χορηγός της γιουροβιζιονικής τραγουδιστικής φιέστας είναι η Moroccan Oil, μια εταιρεία προϊόντων πολυτελών καλλυντικών, η οποία έχει αναπτύξει δίκτυο επιχειρηματικής δραστηριότητας σε περισσότερες από 70 χώρες του κόσμου- σύμφωνα με το επίσημο σάιτ της φίρμας- και παράγει περί τις 150.000 μπουκάλια ημερησίως με το «θαυματουργό» περιεχόμενο, βασικό συστατικό του οποίου είναι το αργκανέλαιο. Κάθε μπουκάλι τιμάται 42 δολάρια. Χώρια τα άλλα καλλυντικά για το σώμα. Το  έλαιο αργκάν  προέρχεται από φασόλια του Μαρόκου (προφανώς). Και είναι οι Βορειοαφρικανές, Άραβες και Βέρβερες γυναίκες, οι οποίες χρησιμοποιούν το λάδι εδώ και πολλά χρόνια ως θεραπεία δέρματος και μαλλιών.

Αν και ο τίτλος «φωνάζει» Μαρόκο, η εταιρεία είναι ισραηλινή. Ορισμένα προϊόντα υποστηρίζεται ότι είναι «κατασκευασμένα στον Καναδά», πλην όμως το CNN σε ειδικό ρεπορτάζ αναφέρει ότι το εργοστάσιο της επιδραστικής φίρμας καλλυντικών πολυτελείας βρίσκεται σε απόσταση δύο ωρών με αυτοκίνητο από την Ιερουσαλήμ.

Η Moroccan Oil έχει διεισδύσει στο χώρο της σόουμπίζ και της μόδας. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούν αστέρες του Χόλιγουντ και της παγκόσμιας μουσικής σκηνής και προτιμώνται σε διεθνή ντεφιλέ, από διάσημους οίκους μόδας για τα μοντέλα τους. Με άλλα λόγια το ισχυρό εμπορικό ισραηλινό μπραντ έχει ατζέντα και διαμορφώνει πολιτική, όπως εκτιμάται.

Στον διαγωνισμό της Eurovision κάποιοι εικάζουν ότι στη ψηφοφορία του κοινού παρατηρήθηκαν ασυνήθιστες συμπεριφορές με τις ψηφοφορίες των κριτικών επιτροπών και κοινού.  Με βάση τις επιλογές των επιτροπών το Ισραήλ με το «Hurricane» είχε λάβει μόλις 52 βαθμούς.

 Με την ανακοίνωση των προτιμήσεων του κοινού, το Ισραήλ όχι μόνον βελτίωσε τη θέση του, αλλά «πάτησε» την κορυφή έστω για λίγο. Περίεργο. Έλαβε συνολικά 323 ψήφους από το κοινό. Από το κρατίδιο του Σαν Μαρίνο, μια χώρα με πληθυσμό 33.660 κατοίκων, για παράδειγμα το Ισραήλ έλαβε ολοστρόγγυλο μηδενικό στον β’ ημιτελικό. Δύο βραδιές μετά, στον τελικό, το «Hurricane» έλαβε 12αρι, παραδόξως, από την επιτροπή.

Τι να έγινε και ενώ οι ίδιοι άνθρωποι της επιτροπής την Πέμπτη να μην προτιμούν τη συμμετοχή του Ισραήλ και στον τελικό να της χαρίζουν την υψηλότερη βαθμολογία; Αναμφίβολα θα είχε ενδιαφέρον αν γινόταν γνωστό τι συνέβη μέσα σε δύο 24ωρα εκεί στο Σαν Μαρίνο, αλλά και αλλού, ώστε να ψηφίσει ο κόσμος μαζικά το Ισραήλ ανεβάζοντας το στη 2η θέση στην κατάταξη του κοινού. 

Διαβάστε επίσης:

Maestro: Πότε κάνει πρεμιέρα – Τι θα δούμε στο πρώτο επεισόδιο του Β’ Κύκλου (Video)

Νetflix: Έρχεται η ταινία «Σμύρνη μου Αγαπημένη», στις 25 Μαϊου

Eurovision 2024: ΕΡΤικό «Βατερλό» η παρουσίαση/σχολιασμός του διαγωνισμού

Keywords
Τυχαία Θέματα