Σε πτωτική τροχιά οι φετινές βάσεις

22:02 29/5/2012 - Πηγή: 24wro
Βαθμολογικές απώλειες από Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσική...
Μια σαφώς πτωτική τροχιά σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περυσινές διαφαίνεται στις βαθμολογίες των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των φετινών εξετάσεων με τη συμπλήρωση τριών μαθημάτων και οι ενδείξεις από τη βαθμολόγηση των γραπτών είναι ότι οι επιδόσεις κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2011.
Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε
να αναδεικνύονται οι άριστοι αλλά, κατά γενική ομολογία, πιο δύσκολα από πέρυσι. Μάλιστα, στη Φυσική κατεύθυνσης τα θέματα θεωρήθηκαν τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. Τα έως τώρα δεδομένα προδιαγράφουν πτώση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όμως εκτιμήσεις για την τελική πορεία των βάσεων είναι πρόωρες καθώς από αύριο αρχίζει η εξέταση των τριών πολύ κρίσιμων μαθημάτων για τους υποψηφίους κάθε επιστημονικής κατεύθυνσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», από την έως τώρα βαθμολόγηση των μαθημάτων και τις εκτιμήσεις έμπειρων εκπαιδευτικών προκύπτουν ανά μάθημα τα ακόλουθα:
- Στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο με τις γραμματολογικές και συντακτικές ερωτήσεις, οι οποίες βασίστηκαν σε κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ. Οι υποψήφιοι βρήκαν το κείμενο δύσκολο, κάτι που επεσήμαναν και πανεπιστημιακοί. «Το κείμενο ήταν υπερβολικά ασύμβατο με τις ικανότητες της ηλικίας των υποψηφίων», τόνισε ο Κ. Αγγελάκος, επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και διευθυντής του περιοδικού Νέα Παιδεία. Μάλιστα, πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι τα μέλη της ΚΕΕ «άλλαξαν αρκετές φορές κείμενο» μέχρι να συμφωνήσουν σε ένα, το οποίο θα πληρούσε τα ελάχιστα κριτήρια που κάθε μέλος έθετε. Οι δυσκολίες που συνάντησαν οι υποψήφιοι φαίνονται και από τη βαθμολόγηση των γραπτών, καθώς οι μεγαλύτερες απώλειες προκύπτουν από την περίληψη και τις γραμματολογικές και συντακτικές ερωτήσεις και όχι από την Εκθεση.

- Στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, ένα εκ των οποίων επιλέγει κάθε υποψήφιος, ετέθησαν επίσης δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια, όπως προκύπτει και από τις πρώτες βαθμολογήσεις, οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν περισσότερο στη Βιολογία (μάθημα που επιλέγεται από τους περισσότερους - το 51,5% πέρυσι), όπου ένα ερώτημα μπέρδεψε τους υποψηφίους που μίλησαν για ασάφεια στη διατύπωσή του. Η δυσκολία των θεμάτων της Βιολογίας δυσχεραίνει τη θέση των υποψηφίων θεωρητικής κατεύθυνσης, που επέλεξαν το μάθημα, έναντι των υποψηφίων θετικής κατεύθυνσης στη μάχη για τα περιζήτητα ΤΕΙ των επιστημών Υγείας (λογοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, ιατρικής θεραπείας κ. λπ.).
- Στα Μαθηματικά Γ. Π. (πέρυσι τα επέλεξε το 46,6%) «τα θέματα ήταν πιο έξυπνα από πέρυσι, αφού η επίλυσή τους χρειαζόταν περισσότερη κριτική σκέψη και λιγότερες πράξεις σε σύγκριση με τα περσινά», αναφέρει στην «Κ» ο μαθηματικός κ. Στρ. Στρατηγάκης. «Είχαν πολλές μαθηματικές παγίδες τις οποίες μπορούσαν ν
Keywords
Τυχαία Θέματα