Αποθαρρυντικά τα μηνύματα από την αγοραστική κίνηση των χειμερινών εκπτώσεων

19:21 27/2/2024 - Πηγή: Emea.gr

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, τονίζει πως η αυλαία των φετινών χειμερινών εκπτώσεων πέφτει με το βλέμμα όλων στραμμένο στην ακρίβεια, με την αγοραστική κίνηση να είναι υποτονική τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονταν σε υψηλά επίπεδα άνω του 40% και 50% για την πλειονότητα

των εμπορευμάτων, πραγματοποιήθηκαν αγορές μικρότερης αξίας σύμφωνα με τον μέσο όρο απόδειξης. Οι δαπάνες σίτισης και στέγασης απορροφούν πάνω από το 35 του εισοδήματος του μέσου Έλληνα καταναλωτή.

Σε άρθρο του στο ΑΠΕΜΠΕ, ο Β. Κορκίδης στέκεται στο ότι η αγορά υποδυμάτων και ρούχων ήταν αυτή που συγκέντρωσε τις προτιμήσεις της πλειοψηφίας των καταναλωτών, ενώ η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παρατηρήθηκε στα καταστήματα της Αθήνας.

«Το πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2024 προβλημάτισε με τον επίμονο υψηλό δείκτη τιμών στα τρόφιμα, και οδήγησε την αγοραστική κίνηση των φετινών χειμερινών εκπτώσεων στους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου σε περιορισμένη άνοδο του κύκλου εργασιών τους, κοντά στα επίπεδα του πληθωρισμού. Το “manual των εκπτώσεων” έδειξε άλλη μια φορά πως οι δύο πρώτες εβδομάδες από την έναρξη των εκπτώσεων ήταν πιο έντονες σε αγοραστικό ενδιαφέρον και κίνηση, με πρώτη προτίμηση τα επώνυμα προϊόντα.

Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονταν και φέτος σε υψηλά επίπεδα άνω του 40% και 50% για την πλειονότητα των εμπορευμάτων, εντούτοις πραγματοποιήθηκαν αγορές μικρότερης αξίας σύμφωνα με τον μέσο όρο απόδειξης, καθώς η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών οδήγησε σε περικοπές στα απαραίτητα και σε χαμηλότερης αξίας αγαθά.

Η ένδυση και υπόδηση είχε και πάλι την πρωτιά στη προτίμηση των καταναλωτών, με τα αθλητικά είδη, τα ηλεκτρονικά, τα ηλεκτρικά, τα λευκά είδη, τα έπιπλα και τα είδη οικιακής χρήσης να ακολουθούν. Αρκετός κόσμος πέρασε συνολικά από τα εμπορικά καταστήματα των αγορών, τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαταστήματα, με μεγαλύτερη επισκεψιμότητα να παρατηρείται στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας».

«Ο πληθωρισμός επηρέασε αρνητικά»

Ο Β. Κορκίδης επισήμανε πως ο πληθωρισμός, που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα ελληνικά νοικοκυριά, έπαιξε αρνητικό ρόλο στην αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ πρόσθεσε πως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ενισχύθηκε σε μικρό βαθμό.

«Σύμφωνα πάντως με τα τελικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το έτος 2023, ο τζίρος του λιανικού εμπορίου της χώρας ανήλθε πέρυσι στα 68,14 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις, σημειώνοντας αύξηση 7% σε σχέση με το 2022, όπου είχε διαμορφωθεί σε 63,7 δισ. ευρώ. Για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, χωρίς τους κλάδους οχημάτων τροφίμων και καυσίμων, ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 24,82 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,6% σε σχέση με το 2022, όπου είχε διαμορφωθεί σε 23,5 δισ. ευρώ.

Με δεδομένο λοιπόν πως το λιανικό εμπόριο κινήθηκε πέρυσι με μια αύξηση από 5,7% εώς 7%, είναι βέβαιο πως και το φετινό πρώτο δίμηνο θα κλείσει ανοδικά. Ο περυσινός τζίρος των 6 δισ. ευρώ κατά τη χειμερινή εκπτωτική περιόδο φαίνεται να έχει επιτευχθεί και φέτος και μάλιστα λόγω πληθωρισμού να έχει αυξηθεί έστω και οριακά. Η ανακατανομή των οικογενειακών προϋπολογισμών και ο πληθωρισμός είναι γεγονός πως επηρέασαν αρνητικά τις φετινές χειμερινές εκπτώσεις. Η αγορά θα συνεχίσει και μετά τον Φεβρουάριο να βρίσκεται αντιμέτωπη με τον περιορισμό του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών, αλλά είναι παρήγορο που ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ενισχύθηκε έστω και ήπια και κινείται με θετικό πρόσημο».

Keywords
Αναζητήσεις
apotharryntika-ta-minymata-apo-tin-agorastiki-kinisi-ton-cheimerinon-ekptoseon.htm
Τυχαία Θέματα