Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό
Η επανάσταση των εναλλακτικών καυσίμων φέρνει αλλαγές στον σχεδιασμό των πλοίων και δημιουργεί νέες ανάγκες για μεγαλύτερο και πυκνότερο δίκτυο εφοδιασμού ανά τον πλανήτη, ειδικά σε μία περίοδο που οι γεωπολιτικές εξελίξεις έδειξαν ότι οι θαλάσσιοι δρόμοι δεν είναι «παγιωμένοι».
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία μπορεί να παραμείνει ανθεκτική όταν θα χρησιμοποιεί στο μέλλον τα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές για να αποφεύγουν τον συχνό εφοδιασμό.
Το Leadership Insights
Τα νέα καύσιμα, όπως εξηγεί, έχουν γενικά χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από το παραδοσιακό μαζούτ. Το ναυτιλιακό MGO έχει ενεργειακή πυκνότητα περίπου 37 GJ/m3 έναντι 16 GJ/m3 της μεθανόλης και 13 GJ/m3 της υγρής αμμωνίας. Η χρήση καυσίμων χαμηλότερης πυκνότητας θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα εάν τα πλοία πρέπει να εκτρέπονται και να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές, είτε λόγω γεωπολιτικών συγκρούσεων είτε λόγω άλλων γεγονότων «μαύρου κύκνου», σημειώνει.
ΠροβλήματαΑκόμη και με τα σημερινά τυποποιημένα καύσιμα, οι ιδιοκτήτες αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεφοδιασμού. Λόγω των συνεχιζόμενων απειλών για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, ορισμένοι πλοιοκτήτες δρομολογούν τα πλοία τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Ωστόσο, η μεγαλύτερη διέλευση σημαίνει ότι τα πλοία πρέπει να μεταφέρουν περισσότερα καύσιμα, να ανεφοδιάζονται σε αφρικανικά λιμάνια ή να προσεγγίζουν πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού, όπως το Ρότερνταμ ή η Σιγκαπούρη. Ετσι, εκτός από τις επιλογές σχεδιασμού των πλοίων με τέτοιον τρόπο ώστε να εξισορροπούνται οι ανάγκες σε χώρο για φορτίο με τα μεγέθη των δεξαμενών καυσίμων, την εμβέλεια των πλοίων και τη συχνότητα ανεφοδιασμού, κρίσιμος παράγοντας είναι και η διαθεσιμότητα και συνεπώς η αξιοπιστία των εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που εξαρτάται από τη μελλοντική ανάπτυξη των υποδομών.
Ο Jan-Olaf Probst, Business Director – Container Ships του DNV, δήλωσε στο ICS Leadership Insights ότι στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων τα πλοία σχεδιάζονται με μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμων για να διατηρήσουν την επιχειρησιακή τους εμβέλεια, αντί να επιλέγουν συχνότερο ανεφοδιασμό. Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχεδιάζονται έτσι ώστε να μπορούν να ανεφοδιάζονται μία φορά κατά τη διάρκεια ενός κύκλου της διαδρομής τους, ενώ τα μικρότερα πλοία boxships και feeders μπορεί να στοχεύουν σε μια εμβέλεια δύο πλήρων κύκλων πριν από τον ανεφοδιασμό.
ΕπιπτώσειςΤο στέλεχος του DNV πρόσθεσε ότι η επαναδρομολόγηση πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για την αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας στις μεταφορές Ασίας – Ευρώπης, που πρόσθεσε 7.000 μίλια ταξιδιού, επηρεάζει τα πλοία που χρησιμοποιούν βαρύ μαζούτ και υγροποιημένο φυσικό αέριο και θα έχει λειτουργικές επιπτώσεις για τα πλοία μεθανόλης. Κανείς δεν έχει σχεδιάσει το σκάφος του για να λειτουργεί σε αυτόν τον αριθμό ναυτικών μιλίων, είπε.
Τομείς όπως το χύδην ξηρό φορτίο, με λιγότερο τακτικά δρομολόγια και πιο απομακρυσμένους λιμενικούς προορισμούς, μπορεί να αντιμετωπίσουν περισσότερες προκλήσεις.
Ο Jan Hoffmann, επικεφαλής της διεύθυνσης εμπορίου και logistics στη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), είπε στο ICS Leadership Insights ότι οι επιπτώσεις των καυσίμων με χαμηλότερη πυκνότητα ενέργειας θα μπορούσαν να αποδειχθούν επιβλαβείς για απομακρυσμένους προορισμούς όπως τα Small Island Developing States (SIDS) στον Ειρηνικό. Οι πιο ευάλωτες οικονομίες θα χρειαστούν οπωσδήποτε υποστήριξη για να αποφύγουν την αποσύνδεσή τους από τα μελλοντικά ναυτιλιακά δίκτυα. Θα χρειαστεί να επενδύσουν σε έξυπνους και βιώσιμους λιμένες, μεταξύ άλλων ως πάροχοι εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με τον Hoffman. Η διαφοροποίηση, τόνισε ο Hoffman, θα είναι το κλειδί. Τόσο οι λιμένες όσο και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να μειώσουν την εξάρτηση από μεμονωμένα καύσιμα ή από μεμονωμένους προμηθευτές καυσίμων. Ενα πυκνό δίκτυο σταθμών καυσίμων θα είναι σημαντικό για την ανθεκτικότητα του τομέα.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Μεϊμαράκης για μετακίνηση Σπηλιωτόπουλου: «Με πήρε η Ούρσουλα τηλέφωνο και μου είπε “έχετε τέτοιες μετακινήσεις;”»
- Ελένη Χατζίδου: «Δυστυχώς το πρόβλημα επιδεινώθηκε»
- Διπλή ένσταση καταθέτει ο Παναθηναϊκός
- Πολλές χιλιάδες ευρώ ακόμη και σήμερα: Τόσο αξίζουν πραγματικά τα 30 αργύρια που πήρε ο Ιούδας για την προδοσία
- Εορτολόγιο: Μεγάλη Τετάρτη - Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 1η Μαΐου
- Τιμωρήθηκε σε νεκρό χρόνο από την Μπαρτσελόνα στο ΣΕΦ ο Ολυμπιακός!
- Αυτά τα 5 ζώδια ευνοούνται τον Μάιο - «Είναι πιθανό να ακούσουν πολύ καλά νέα»
- ΗΠΑ: Ο στρατός κατέστρεψε μη επανδρωμένο σκάφος των Χούθι στην Υεμένη
- Σε κάθειρξη 11 ετών καταδικάστηκε αγωνίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών στη Σαουδική Αραβία
- Νίσυρος: Τη Μ. Πέμπτη απολογείται στην ανακρίτρια Κω ο αρχαιοφύλακας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Τα Νεα
- Στα ευρωπαϊκά δικαστήρια προσφεύγουν οι συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας στο Μάτι
- Ολυμπιακός – Μπαρτσελόνα 80-82: «Σοκ» σε… νεκρό χρόνο
- Μπάγερν Μονάχου – Ρεάλ Μαδρίτης 2-2: Όλα ανοιχτά για την πρόκριση!
- Το TikTok ο νέος «βασιλιάς» των social media – Πώς ο ιδρυτής έγινε ο κορυφαίος επιχειρηματίας του πλανήτη
- Πάσχα: Πώς ξεκίνησε το έθιμο του σοκολατένιου αυγού – Ο συμβολισμός και η ιστορία του
- Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό
- Σε δυσμένεια ο υπουργός Αμυνας της Ρωσίας;
- «Σκάνδαλο ιστορικής κλίμακας» – Αντιδρά ο Νετανιάχου σε ενδεχόμενα εντάλματα σύλληψης
- Ενα βιβλίο που προέβλεψε την εξόντωση των Εβραίων
- Οι «τυχεροί» και οι απόντες για το Μάτι
- Τελευταία Νέα Τα Νεα
- Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό
- «Εθισαν τον 13χρονο και τον έκαναν διακινητή»
- Οι δυσκολίες του Κώστα Φορτούνη όταν πρωτοπέρασε την πύλη στου Ρέντη
- Πώς η βόλτα με το σκύλο μπορεί να βλάψει την υγεία σου – Οι παθήσεις και η σωστή πρόληψη
- Υγεία: Προτιμήστε τα σκαλιά για να ζήσετε περισσότερο
- 10-16 ευρώ/κιλό ο οβελίας – Στα ύψη και τα εισαγόμενα
- Ενα βιβλίο που προέβλεψε την εξόντωση των Εβραίων
- Οι «τυχεροί» και οι απόντες για το Μάτι
- Το TikTok ο νέος «βασιλιάς» των social media – Πώς ο ιδρυτής έγινε ο κορυφαίος επιχειρηματίας του πλανήτη
- «Σκάνδαλο ιστορικής κλίμακας» – Αντιδρά ο Νετανιάχου σε ενδεχόμενα εντάλματα σύλληψης
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Στέφανος Κασσελάκης θα καταθέσει στεφάνι στο σκοπευτήριο της Καισαριανής – Και νέα πυρά κατά Μητσοτάκη
- Το πατατράκ με την επιστολική ψήφο, η θεωρία του «ταβανιού» για τον Κασσελάκη και η αξιολόγηση των υπουργών μέσω των… βουλευτών
- Μεσανατολικό: Η ιστορία της ταξιαρχίας Νετζά Γιεχούντα και τα λόγια του αέρα από την Ουάσινγκτον (videos)
- Ανταλλαγή βιβλίων ΣΥΡΙΖΑ – ΕΕΤ
- Μάτι: Η δίκη που εξέθεσε τους χειρισμούς της ΝΔ – Η γκρίνια και η αυτοκριτική
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας
- Σασμός spoiler: Έρχεται το τέλος του Μαθιού - Φυλακή ή νέο φονικό
- ΗΠΑ: Πώς εκατομμύρια νοικοκυριά κινδυνεύουν να χάσουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο
- Kέντρα δεδομένων: Πώς μπορούν να δώσουν ώθηση στην πυρηνική ενέργεια
- Ήβη Αδάμου για Μιχάλη Κουινέλη: «Ήταν η πρώτη φορά που ερωτεύτηκα» – Τι είπε για τη συμμετοχή στη Eurovision