Blair Witch Review

H Bloober Team, 20 χρόνια μετά την πρεμιέρα του cult φιλμ Blair Witch Project και χωρίς να υπάρχει κάποια υπόνοια για sequel, μας πάει βόλτα στο διάσημο -κινηματογραφικό- δάσος του Maryland για ένα ραντεβού με το απόκρυφο. Με εξαίρεση την σύντομη αναφορά για

το περιστατικό των εξαφανισμένων φοιτητές από το μακρινό 1994 που γίνεται στο εισαγωγικό βίντεο του παιχνιδιού, το Blair Witch δεν περιέχει άλλες αναφορές από το ομώνυμο φιλμ, τουλάχιστον όχι μέχρι να προχωρήσετε προς το φινάλε.

Ο κεντρικός ήρωας, ένας πρώην αστυνομικός/πεζοναύτης με γνωστό ιστορικό μεταπολεμικού στρες, αποφασίζει να συμμετάσχει αυτοβούλως και χωρίς πρότερη συνεννόηση με τις αρχές στην εν εξελίξει έρευνα της αναζήτησης ενός αγνοούμενου πιτσιρικά, που εθεάθη τελευταία φορά στα  περίχωρα του γνωστού δάσους, τόπου εξαιρετικού παγανιστικού ενδιαφέροντος.

Το Blair Witch όπως θα περίμενε κανείς λόγω της εμπλοκής του στούντιο Bloober, είναι ένα Horror Walk Sim με ελάχιστο interactivity μεν, αποπνικτική και ταυτόχρονα τρομακτική ατμόσφαιρα δε. Το πνεύμα του αρχέγονου κακού, η επιρροή της μάγισσας του δάσους αλλά και ο ψυχωτικός χαρακτήρας του Ellis (του πρωταγωνιστή) μπαίνουν στο μπλέντερ με αποτέλεσμα μια σαφώς καλύτερη εμπειρία από το Layers of Fear, που ήταν μάλλον μια συρραφή επαναλαμβανόμενων jump scares. Εδώ ο τρόμος απορρέει κυρίως από το σκοτάδι και το επιβλητικό στοιχείο της άγριας, πυκνής φύσης.

Την ατραξιόν την κλέβει φυσικά ο Bullet, ο Γερμανικός ποιμενικός που σας συντροφεύει σε κάθε σας βήμα. Ο Ellis μέσω ενός in-game wheel μενού, μπορεί να δώσει μερικές υποτυπώδεις αλλά ουσιαστικές εντολές στον σκύλο του, όπως να του ζητήσει να ψάξει για αντικείμενα τριγύρω ή να “μυρίσει” στοιχεία για να πιάσει την όσφρηση του χαμένου παιδιού. Σαν επιβράβευση, μπορείτε πάντα να του χαρίσετε ένα χάδι ή και γιατί όχι, μια λιχουδιά, ενώ υπάρχει και επιλογή να τον μαλώσετε (μα καλά, τι άνθρωποι είστε;). Καλό θα ήταν βέβαια να μην τον αφήνετε να ξεμακραίνει από κοντά σας γιατί σε αντίθετη περίπτωση ο Ellis φτάνει στα πρόθυρα κρίσης πανικού και η όραση του (σας) δυσχεραίνει αρκετά. Το όλο σύστημα λειτουργεί κατά βάση καλά και δημιουργεί την ψευδαίσθηση ενός πραγματικού τετράποδου φίλου – αρκεί να μην τον τρέχετε άδικα γιατί σε αντίθετη περίπτωση απλά θα σας παίρνει από πίσω και  δεν θα κάνει το… κομμάτι του. Αν κάποια στιγμή χαθείτε, απλά μείνετε λίγο ακίνητος και ο Bullet θα σας δείξει τον σωστό δρόμο σαν πιστός φίλος που είναι.

Πέρα από τον Bullet και την αμοιβαία σχέση φροντίδας που πρέπει να δείχνετε ο ένας στον άλλον, χειρίζεστε και τα αντικείμενα που έχετε πάνω σας. Η βιντεοκάμερα πέρα από το κλασσικό εφέ του nightvision που μιμείται την σειρά Outlast, δίνει στον Ellis την δυνατότητα να αναπαραγάγει τις όποιες κασέτες έχει αφήσει ο απαγωγέας σε κομβικά σημεία για να προκαλέσει την ομάδα αναζήτησης. Μέσω της κάμερας ενσωματώνεται και ένας περίεργος μηχανισμός που ποτέ δεν επεξηγείται επαρκώς για το πως είναι εφικτό να συμβαίνει. Σταματώντας την αναπαραγωγή του βίντεο σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο, διαμορφώνεται ανάλογα και το εξωτερικό περιβάλλον. Π.χ. σε μια από τις πρώτες VHS κασέτες, μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα την πτώση ενός δέντρου και το πως φράζει ένα μονοπάτι όπου πρέπει να διασχίσετε. Για να συνεχίζετε την πορεία σας, πολύ απλά μπορείτε να κάνετε rewind την κασέτα σε σημείο όπου το δέντρο στέκεται ακόμα στις ρίζες του και αυτό αυτόματα θα ανεγερθεί και στην πραγματικότητα. Με αντίστοιχο τρόπο μπορείτε να βρείτε αντικείμενα που σχετίζονται με την υπόθεση και προωθούν ανάλογα την πλοκή.

Κατά τα άλλα, το Blair Witch δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις σε επίπεδο gameplay και η όποια αλληλεπίδραση περιορίζεται σε ελάχιστα σημεία ενδιαφέροντος που περιέχουν στοιχεία, καθώς και στην χρήση του ασυρμάτου και του κινητού. Με τον ασύρματο επικοινωνείτε, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια της έρευνας, με τον επικεφαλή σερίφη, ενώ με το κινητό και όταν είστε εντός κάλυψης (μην ξεχνάτε ότι βρίσκεστε σε ένα αχαρτογράφητο δάσος, μακριά από κεραίες), μπορείτε να καλείτε τις επαφές σας, ενώ μάλιστα υπάρχει και σχετικό easter egg όπου καλείτε την τοπική πιτσαρία σας.

Στον οπτικό τομέα το Blair Witch δημιουργεί ένα φωτορεαλιστικό σχεδόν τοπίο αν παίζετε σε υπολογιστή – στις κονσόλες φυσικά έχουν γίνει οι αναμενόμενες συμβάσεις και το οπτικό αποτέλεσμα χωλαίνει κάπως, με σημαντικότερο αντίκτυπο τα σποραδικά frame drops, τα θολά textures και το μικρό draw distance. Όπως και να χει, το παιχνίδι διαδραματίζεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσα στο δάσος (υπάρχουν μερικά flashbacks από το παρελθόν του Ellis και το κομμάτι του επιλόγου για το οποίο σκόπιμα δεν αναφέρουμε τίποτε), οπότε αναμενόμενα assets και  περιοχές επαναλαμβάνονται σωρηδόν.

Κατά βάση πάντως, μείναμε ικανοποιημένοι με το Blair Witch, αν και θα μπορούσε να γίνει λίγο πιο απρόβλεπτο και τολμηρό με το αρχικό υλικό της ταινίας. Εκεί που κάπου μας τα χάλασε το Blair Witch ήταν στον ασταθή χαρακτήρα του Ellis και το ότι το παρελθόν του μονοπωλεί το ενδιαφέρον της ιστορίας από ένα σημείο και έπειτα. Θα προτιμούσαμε μια πιο μαύρη, μυστικιστικού χαρακτήρα εξέλιξη που θα εμβάθυνε περισσότερο στο δάσος και στην μάγισσα που περπάτησε στα εδάφη του.

Ανάπτυξη: Bloober Έκδοση: LionsGate Games  Διάθεση: Enarxis Dynamic Media

The post Blair Witch Review appeared first on gameslife!.

Keywords
Τυχαία Θέματα