Πώς εξηγείται η εκτόξευση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας
Συγκεντρώνοντας τα στοιχεία για την κυκλοφορία των οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας, ειλικρινά δεν περίμενα τέτοια εντυπωσιακά νούμερα.
Το γεγονός ότι η οικονομία της χώρας μας κινείται με καλύτερους ρυθμούς, επιβεβαιώνονται και από την κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους, ειδικά των βαρέων οχημάτων που μεταφέρουν εμπορεύματα. Οι επενδύσεις αυξάνουν, εγχώριες και από επενδυτές
Διότι, αν έμεναν περισσότερα χρήματα στην τσέπη του καταναλωτή, ενδεχομένως να τα ξόδευε σε επιπλέον μετακινήσεις, κυρίως για λόγους αναψυχής.
Μεγάλες αυξήσεις, λοιπόν, στην κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους, αλλά και στις πόλεις, ειδικά στην Αθήνα που πολλές φορές η κίνηση είναι ανυπόφορη. Στις πόλεις, ωστόσο, για το έντονο κυκλοφοριακό, ευθύνεται το γεγονός ότι η αύξηση των πωλήσεων νέων οχημάτων δε συνοδεύεται από αντίστοιχη απόσυρση παλαιών, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν περισσότερα αυτοκίνητα, ενώ ακόμα ο Έλληνας δεν έχει μάθει να μοιράζεται το όχημά του με άλλους πηγαίνοντας στον ίδιο ή σε παραπλήσιο προορισμό. Ίσως, με την εξέλιξη που έχουμε στον τομέα της κινητικότητας, με το car sharing, την κοινοχρησία οχημάτων και τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, να δούμε μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Χωρίς πολλά λόγια, ακολουθεί η ανάλυση που έκανα για την κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους, βάσει των επίσημων στοιχείων που έλαβα από τις εταιρείες διαχείρισης και λειτουργίας. Επισημαίνω, μονάχα, ότι αν είχαμε και καλύτερη εισροή τουριστών, μέσω των οδικών αξόνων από τη Βόρεια Ελλάδα, διότι εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με τα χρόνια προ πανδημίας, τότε τα νούμερα κίνησης θα ήταν υψηλότερα.
Αττική ΟδόςΣτην Αττική Οδό, τον αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας μας, στον οποίο συχνά πυκνά μαθαίναμε για έντονο μποτιλιάρισμα, σε ορισμένα σημεία, η εξήγηση είναι απλή: H Ετήσια Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΕΜΗΚ) του έτους 2023 έφθασε τις 259.359 διελεύσεις/ημέρα, που είναι κατά 9,52% υψηλότερη της ΕΜΗΚ του έτους 2022 (236.807 διελεύσεις/ημέρα) και κατά 9,86% υψηλότερη της ΕΜΗΚ του έτους 2019 που ήταν 236.090 διελεύσεις/ημέρα.
Συνολικά, το 2023 σημειώθηκαν 94.666.046 διελεύσεις ήτοι αυξημένες κατά 9,52% έναντι του 2022 (86.434.578) και κατά +9,86% σε σχέση με το 2019 (86.172.879). Θυμίζω ότι στην Αττική Οδό έχουμε νέο προτιμητέο επενδυτή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αναλαμβάνει τη συντήρηση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση για 25 χρόνια.
Νέα ΟδόςΣτον αυτοκινητόδρομο από Αθήνα (κόμβο Μεταμόρφωσης) μέχρι λίγο μετά τα Καμμένα Βούρλα (ανισόπεδος κόμβος Σκάρφεια), η κυκλοφορία το 2023 έφθασε τα 31,7 εκατ. οχήματα, ήτοι αυξημένα κατά 9,5% σε σχέση με το 2022 και 12,5% - 20% σε σχέση με το 2019. Συνεπώς αναφερόμαστε σε πολύ μεγάλη αύξηση.
Ιόνια ΟδόςΣτον αυτοκινητόδρομο από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, η κυκλοφορία το 2023 άγγιξε τα 12,5 εκατ. οχήματα, όντας +11,7% σε σχέση με το 2022 και 12,5% - 20% έναντι του 2019.
ΤΡΙΚΑΛΑ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - Ε65 (EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ)Κεντρική ΟδόςΟ αυτοκινητόδρομος έχει δύο τμήματα. Το πρώτο από ανισόπεδο κόσμο Σκάρφεια μέχρι ημικόμβο Ράχες (πέταλο Μαλιακού), στον οποίο η κυκλοφορία το 2023 ήταν 9,6 εκατ., με αύξηση 9,5% έναντι του 2022 και 12,5% - 20% έναντι του 2019.
Στο δεύτερο τμήμα που είναι ο Ε65 και λειτουργεί μόνο το μεσαίο κομμάτι, από Ξυνιάδα μέχρι Τρίκαλα (εντός του 2024 θα παραδοθεί το νότιο κομμάτι από κόμβο Θερμοπυλών έως Ξυνιάδα και το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα – μέρος του βόρειου τμήματος του Ε65 που φθάνει έως την Εγνατία Οδό), είχαμε τις ίδιες αυξήσεις με το πρώτο τμήμα της Κεντρικής Οδό, με συνολικά 2 εκατ. διελεύσεις. Το βέβαιο είναι ότι με τις παραδόσεις και των άλλων τμημάτων του Ε65 η κυκλοφορία θα εκτοξευτεί.
Εγνατία ΟδόςΟ μεγαλύτερος σε μήκος αυτοκινητόδρομος της χώρας μας (670 χλμ.) που έκανε 30 ολόκληρα χρόνια να κατασκευαστεί, παρ’ όλα αυτά αποτελεί ένα τεράστιο αναπτυξιακό έργο.
Σε επίπεδο έτους, η κυκλοφορία του 2023 στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» (Α2: Εγνατία Οδός, Α29: Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή / Ελληνοαλβανικά σύνορα, Α1: Αξιός – Εύζωνοι / Ελληνοβορειομακεδονικά σύνορα, Α25: Θεσσαλονίκη – Σέρρες - Προμαχώνας / Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, Σήραγγα Ακτίου), η κίνηση έφθασε τα 86.784.749 οχήματα, με αύξηση 9,2% ως προς το 2022 (75.722.949) για το σύνολο των οχημάτων και επιμέρους 10,3% για τα ελαφρά και 4,1% για τα βαρέα οχήματα.
Οι μήνες με τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν ο Ιανουάριος με 17,1% και ο Ιούνιος με 16,3%.
Το 2019 η κίνηση ήταν 43.664.452 οχήματα, όμως αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι το 2023 σε σχέση με το 2022 και ειδικά σε σχέση με το 2019, λειτουργούσαν περισσότερα διόδια, άρα πέρυσι έγινε πλήρης καταγραφή των διελεύσεων των οχημάτων, κάτι που δεν γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, γι’ αυτό και παρατηρούμε διπλάσιο αριθμό οχημάτων το 2023 έναντι του 2019. πέρυσι
Σημειώνεται ότι στο ίδιο οδικό δίκτυο η κυκλοφορία του 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 ήταν υψηλότερη κατά 9,5% για τα βαρέα οχήματα.
Ολυμπία οδόςΣτον αυτοκινητόδρομο από Ελευσίνα μέχρι Πάτρα, η κυκλοφορία του 2023 άγγιξε τα 57.309.391 οχήματα κατά 9% (52.766.998) παραπάνω έναντι του 2022 (+9% για τα ελαφρά οχήματα και +4% για τα βαρέα και κατά 10% (51.913.818) έναντι του 2019 (+11% τα για τα ελαφρά και +9% για τα βαρέα).
Με την αναμενόμενη παράδοση το 2025 του τμήματος Πάτρα – Πύργος, η κυκλοφορία προφανώς θα αυξηθεί περισσότερο.
Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, από τις Ράχες του νομού Φθιώτιδας έως το Κλειδί Ημαθίας, η κίνηση του 2023 έφθασε τα 28.174.019 οχήματα, ήτοι +11% (+13,4% τα ελαφρά οχήματα και +4% τα βαρέα) από το 2022 (25.379.264). Έναντι του 2019 (24.743.083) ήταν +13,9% αυξημένη η κίνηση (+13% ελαφρά οχήματα και +16,7% τα βαρέα). Αυτή η αύξηση σημαίνει πολλά σε έναν κομβικό αυτοκινητόδρομο, μέρος του ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη).
ΜωρέαςΣτον αυτοκινητόδρομο από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα, που άλλαξε τις μετακινήσεις σε ένα μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου, το 2023 σημειώθηκαν 20.310.491 διελεύσεις οχημάτων, δηλαδή +9,6% από το 2019 (18.360.067 διελεύσεις) και +8,7% από το 2022 (18.542.320 διελεύσεις).
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Νέος Κόσμος: Ποιος είναι ο Βαγγέλης Ζαμπούνης που εκτέλεσαν τη νύχτα
- Ανοικτά σήμερα 14 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα – Συνεχίζονται οι εκπτώσεις – Το ωράριο λειτουργίας
- Πέτρος Πολυχρονίδης για Τροχό της Τύχης: Μετά από 2 χιλιάδες επεισόδια, μου δημιουργήθηκε η όρεξη να
- Ένα ζευγάρι πληρώθηκε για να ζήσει σε ένα μικρό νησί χωρίς ρεύμα – Ξαφνικά θεραπεύτηκε από τις ασθένειές του
- Νέος Κόσμος: Ποιος ήταν ο 44χρονος που έπεσε θύμα της μαφιόζικης εκτέλεσης - Υψηλόβαθμος της Greek Mafia με... πλούσιο ποινικό παρελθόν
- Καλαμάτα: 16χρονος μαχαίρωσε 42χρονο έξω από νυχτερινό κατάστημα
- Κλείνουν σχολεία στις 18-01 οι μαθητές: Δείτε γιατί
- Ορεινή Ναυπακτία: 48χρονος άφησε την Αθήνα για να ζήσει σε χωριό επτά μόνιμων κατοίκων
- Ο 44χρονος Βαγγέλης Ζαμπούνης, το θύμα της μαφιόζικης εκτέλεσης στον Νέο Κόσμο - Ποιος ήταν
- Νέος Κόσμος: Βίντεο από τη στιγμή της φυγής των εκτελεστών του 44χρονου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Πώς εξηγείται η εκτόξευση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας
- Θεσσαλονίκη: Εγκατέλειψαν αυτοκίνητο στις ράγες τρένου μετά από τροχαίο και εξαφανίστηκαν
- Δανία: Η βασίλισσα Μαργαρίτα αφήνει το θρόνο με το «Girls Just Wanna Have Fun» (Βίντεο)
- Ετοιμάζεται το πιο ισχυρό Abarth όλων των εποχών
- Η Πιονγκγιάνγκ εκτόξευσε «βαλλιστικό πύραυλο αγνώστων στοιχείων»
- Ιαπωνία: Boeing επιστρέφει στο αεροδρόμιο λόγω ρωγμής στο παράθυρο του πιλωτηρίου
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Πώς εξηγείται η εκτόξευση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας
- Δανία: Η βασίλισσα Μαργαρίτα αφήνει το θρόνο με το «Girls Just Wanna Have Fun» (Βίντεο)
- Ιαπωνία: Boeing επιστρέφει στο αεροδρόμιο λόγω ρωγμής στο παράθυρο του πιλωτηρίου
- Η Πιονγκγιάνγκ εκτόξευσε «βαλλιστικό πύραυλο αγνώστων στοιχείων»
- Θεσσαλονίκη: Εγκατέλειψαν αυτοκίνητο στις ράγες τρένου μετά από τροχαίο και εξαφανίστηκαν
- Ετοιμάζεται το πιο ισχυρό Abarth όλων των εποχών
- Τεράστιες διαδηλώσεις σε Ουάσινγκτον και Λονδίνο με αίτημα την κατάπαυση του πυρός στη Γάζας
- Τα εγκλήματα πολέμου διώκονται για τιμωρία και αποτροπή
- Φύλο, εκμηχάνιση, τεχνολογία, πολιτικός πολιτισμός, πολιτική υπόσταση και δημοκρατικές βαθμίδες
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο λόγος που ο ισπανικός ύμνος δεν έχει στίχους
- Λευτέρης Αυγενάκης: Επιπλέον έσοδα για τους παραγωγούς με τα αγροτικά φωτοβολταϊκά
- Τροχαίο στον αυτ/δρομο Λεμεσού-Λευκωσίας – Κλειστές και οι δύο λωρίδες
- Στέλιος Ρόκκος Βarbarella: Συγκίνηση στην πρώτη εμφάνιση μετά τον θάνατο του αδελφού του
- 16χρονος μαχαίρωσε 42χρονο στην Καλαμάτα
- Πώς θα κλείσετε φθηνά αεροπορικά εισιτήρια – 4 tips για να βρείτε τις καλύτερες προσφορές για πτήσεις
- Καλαμάτα: 16χρονος μαχαίρωσε 42χρονο έξω από νυχτερινό κατάστημα
- Επιπλέον έσοδα για τους παραγωγούς με τα αγροτικά φωτοβολταϊκά
- Αθλητικές ειδήσεις σε 1 λεπτό από την betsson 14/01/2024
- Γαλλία (18η Αγωνιστική): Να ξεφύγει από τους διώκτες της η Παρί