«Εσβησε» ο «πράσινος» Αγούδημος

«Εσβησε» ο «πράσινος» Αγούδημος04.04.2018Πρόσωπα

Πέθανε στην Ελβετία, όπου ζούσε, ο εφοπλιστής με τα μεγάλα χρέη

O θάνατος του Γεράσιμου Αγούδημου σήμανε το τέλος ενός κεφαλαίου της ελληνικής ναυτιλίας. Ο 76χρονος εφοπλιστής άφησε την τελευταία του πνοή το περασμένο Σάββατο σε νοσοκομείο της Ελβετίας. Στη χώρα των ρολογιών και των τραπεζών, και συγκεκριμένα στη βίλα που είχε χτίσει στην πόλη Λουγκάνο, είχε βρει καταφύγιο ο -άλλοτε κραταιός και με ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις με το ΠΑΣΟΚ-

εφοπλιστής, αφότου έκλεισε η ναυτιλιακή του GA Ferries το 2009 λόγω τεράστιων χρεών στο κράτος, στο ΝΑΤ, σε προμηθευτές και στους υπαλλήλους του.

Μπορεί τα τελευταία χρόνια να είχε βρει καταφύγιο στο αλπικό τοπίο της Ελβετίας, όμως οι δικαστικές περιπέτειές του δεν σταμάτησαν. Τον περασμένο Δεκέμβριο απειλήθηκε με διεθνές ένταλμα σύλληψης, καθώς δεν προσήλθε στο εδώλιο για να δικαστεί για το αδίκημα της άμεσης συνέργειας σε ανακριβή απόδοση ΦΠΑ κατ’ εξακολούθηση, συνολικού ποσού που υπερέβαινε ανά φορολογικό έτος τα 100.000 ευρώ.

Επί ΠΑΣΟΚ

Ο Κεφαλλονίτης επιχειρηματίας και ιδρυτής της GA Ferries ισχυροποιήθηκε επιχειρηματικά και οικονομικά μετά την άνοδο του Ανδρέα Παπανδρέου στην εξουσία το 1981. Εξάλλου, οι σχέσεις του με τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ ήταν άριστες και στενές.

Τον έλεγαν «άρχοντα των άγονων γραμμών», καθώς τα πλοία του δραστηριοποιούνταν στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές). Ο τζίρος αυξανόταν χρόνο με τον χρόνο και ο στόλος μεγάλωσε με πλοία όπως «Ροδάνθη», «Ρομίλντα», «Μιλένα» και «Νταλιάνα», συνώνυμο για χιλιάδες τουρίστες της αργής μετακίνησης και των καλοκαιρινών διακοπών. Τα παλιά σκαριά του Αγούδημου με την πάροδο του χρόνου αποτέλεσαν αστείρευτη πηγή για ανέκδοτα από επιβάτες και ανταγωνιστές...

Μπορεί στα χρόνια της «ευημερίας» του ΠΑΣΟΚ ο Μάκης Αγούδημος να φαινόταν ότι κατείχε μια ακτοπλοϊκή «αυτοκρατορία», ωστόσο τα οικονομικά στοιχεία και οι αριθμοί έδειχναν κάτι άλλο.
Η διαχείριση σταδιακά ξέφυγε από τον έλεγχο και κάπως έτσι ο πλοιοκτήτης φέρεται ότι έφτασε να έχει συνολικά χρέη πάνω από 20.000.000 ευρώ, με τον κατάλογο των… φεσωμένων να μην έχει τελειωμό!

Το 2009 η επιβολή λουκέτου στη ναυτιλιακή αυτοκρατορία Αγούδημου χαρακτηρίστηκε μονόδρομος. «Μαχαιριά» ήταν η απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να εξαιρεθεί από τη διεκδίκηση δρομολογίων για την κάλυψη 17 άγονων γραμμών. Η υγεία του κλονίστηκε, ενώ κάποιοι θεωρούν πως αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει. Εγκατέλειψε τη μνημειώδη βίλα στο Λαγονήσι επιλέγοντας το ησυχαστήριό του στο Λουγκάνο.

Πίσω του άφησε εκατοντάδες απλήρωτους εργαζομένους, που ποτέ δεν έλαβαν δεδουλευμένα και αποζημιώσεις, ενώ και τα πλοία της εταιρίας σάπιζαν για χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά. Τελικά το μάρμαρο πλήρωσε το ίδιο το Δημόσιο, που χρεώθηκε για τη μεταφορά τους σε διαλυτήρια του εξωτερικού.

Keywords
Τυχαία Θέματα