Aegean: Οι τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης και το «βλέμμα» στην ανατολή

Εικοσιπέντε χρόνια λειτουργίας κλείνει αυτές τις μέρες η Aegean έχοντας αφήσει πίσω της μια χρονιά σημαντικών επιτυχιών, αλλά και βάζοντας “μπρος” μια νέα στρατηγική ανάπτυξης που πατάει σε τέσσερις πυλώνες, δηλαδή, την ανάπτυξη του πτητικού έργου με “μοχλό” τα νέα αεροσκάφη, την ανάπτυξη ενός δυναμικού εκπαιδευτικού κέντρου, αλλά και μια ισχυρής τεχνικής βάσης, αλλά και τη συνεχή βελτίωση της ταξιδιωτικής

εμπειρίας με έμφαση σε μια πελατοκεντρική προσέγγιση.

Ειδικότερα, με βάση όσα ανέφεραν πριν λίγο ο Πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας στη Γενική Συνέλευση των μετόχων, με ταχείς ρυθμούς προχωρά η ανάπτυξη του πτητικού έργου σε νέους προορισμούς, η επένδυση της Aegean στο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Αθήνα, αλλά και ο εμπλουτισμός των διαθέσιμων υπηρεσιών προς τους ταξιδιώτες.

Εκπαίδευση και τεχνική βάση

Αναλυτικά, με βάση τον κ. Γερογιάννη εντός των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία της νέας τεχνικής βάσης, η οποία θα εξυπηρετεί τόσο τις ανάγκες του αερομεταφορέα όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών.

Βέβαια, ήδη, στην παλιά τεχνική βάση της Aegean γίνονται συντηρήσεις αεροσκαφών της Aegean αλλά και τρίτων μερών ενώ προχωρούν κανονικά και οι εκπαιδεύσεις πληρωμάτων στο κέντρο εκπαίδευσης το οποίο ήδη από το τέλος του 2023 έχει θέσει σε λειτουργία 4 προσομοιωτές εκπαίδευσης πληρωμάτων.

“Μέσα σε διάστημα 12 μηνών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης του κτιρίου και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία η νέα τεχνική βάση της εταιρείας” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γερογιάννης, καθώς αναμένονται κάποιες πιστοποιήσεις. Σημείωσε, δε, ότι στην υπάρχουσα τεχνική βάση ήδη πραγματοποιούνται εργασίες βαριάς συντήρησης αεροσκαφών, κύρια της Aegean αλλά και τρίτων.

Σε σχέση με το Κέντρο Εκπαίδευσης ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η επένδυση για το ωριμάζει και προχωρά, τονίζοντας ότι ήδη η ζήτηση που καταγράφεται είναι μεγάλη. Χαρακτήρισε μάλιστα ως “ευχάριστο” το γεγονός ότι την συγκεκριμένη απόφαση η οποία ελήφθη το 2018-2019, αλλά ανεστάλη προσωρινά λόγω πανδημίας, μιμούνται σήμερα κι άλλοι μεγάλοι αερομεταφορείς της Ευρώπης. “Η συνθήκη μαρτυρά ότι είχαμε την ωριμότητα να δράσουμε εγκαίρως και να προβλέψουμε προς την σωστή κατεύθυνση που θα κινηθούν τα πράγματα, γεγονός που στο τέλος της ημέρας είναι κομβικό για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.” Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία χτίζει ένα “εσωτερικό φυτώριο” στελεχών απαραίτητο για την αειφορική της πορεία σε καιρούς που οι ελλείψεις ανθρωπίνου δυναμικού είναι ένα από τα μεγάλα ζητήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη μάλιστα η πρόκληση της συγκεκριμένης επένδυσης για την επόμενη διετία δεν θα είναι η ζήτηση για τις προσφερόμενες υπηρεσίες, καθώς ήδη καταγράφεται έντονη, αλλά η ανάπτυξη και στελέχωση της όλης διαδικασίας με το κατάλληλο προσωπικό.

Υπενθυμίζεται ότι το εκπαιδευτικό κέντρο της Aegean λειτουργεί σε συνεργασία με την CAE, τoυ μεγαλύτερου παρόχου εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς, και στην πλήρη ανάπτυξη του θα περιλαμβάνει επτά προσομοιωτές πλήρους πτήσης.

Η δημιουργία του νέου εκπαιδευτικού κέντρου είναι ύψους 36 εκατ. ευρώ και αποτελεί μέρος της συνολικής επένδυσης της αεροπορικής εταιρείας των 140 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πρώτου οικοσυστήματος για υπηρεσίες αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Ο στόλος

Σε σχέση με την ενίσχυση του στόλου ο κ. Γερογιάννης ανέφερε, ότι ο Όμιλος το 2023 παρέλαβε 9 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo, έχοντας παραλάβει συνολικά 28 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 και Α321 neo από τα τέλη του 2019. λΕτσι, τα ελεύθερα βαρών (μισθώσεων ή δάνειων) αεροσκάφη έφτασαν συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις 4 στις 31/12/2019.

“Το 4ο τρίμηνο του 2023 προχωρήσαμε στην αύξηση της συνολικής παραγγελίας των νέων αεροσκαφών σε 50 από 46 προηγουμένως, αυξάνοντας τα αεροσκάφη A321neo, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοινώσαμε την περαιτέρω μετατροπή της παραγγελίας μας, σύμφωνα με την οποία, 4 νέα Airbus A321neo αεροσκάφη μετατρέπονται σε Long Range αεροσκάφη και θα έχουν την δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, που θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός Ε.Ε., κυρίως στον Κόλπο, την Ινδία, αλλά και την Κεντρική Αφρική” σηματοδοτώντας το άνοιγμα στη ανατολή της εταιρείας.

“Συνεχίζουμε να παραλαμβάνουμε νέα αεροσκάφη. Το 2024 αναμένεται να παραλάβουμε 5 νέα αεροσκάφη της οικογενείας Α320 neo και 2 ATR 72-600” συμπλήρωσε ο κ. Γερρογιάννης και τόνισε ότι: “Σε αυτό το περιβάλλον, η εγρήγορση, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα παραμένουν προτεραιότητες τα τελευταία 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η εταιρεία.”

Ανάπτυξη πτητικού έργου

Με βάση τη διοίκηση, το 2024 ο Όμιλος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά του κυρίως από τη βάση της Αθήνας, ενισχύοντας τη συχνότητα των πτήσεων σε υφιστάμενα δρομολόγια προς χώρες όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Εμιράτα, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις. Αντίστοιχη αύξηση της χωρητικότητας αναμένεται στο σύνολο του εσωτερικού δικτύου αλλά και από τη βάση της Θεσσαλονίκης.

Συνολικά, για το 2024 η AEGEAN προγραμματίζει να διαθέσει 19,5 εκατ. θέσεις, από τις 7 βάσεις της, καλύπτοντας 47 χώρες, με 249 δρομολόγια.

Ήδη, με βάση τον κ. Γερογιάννη, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 2,8 εκατ. επιβάτες, 11% περισσότερους συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2023, προσφέροντας 3,8 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (12% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022).

“Η AEGEAN χτίζοντας πάνω σε μία διετία ορόσημο για την ιστορία της αυτή του 2022-2023 έχει θέσει περαιτέρω τις βάσεις, έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, έχει χαράξει την στρατηγική της, για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και να συνεισφέρει σύμφωνα με την ιδιαίτερη βαρύτητα που της αναλογεί στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, τους μετόχους της και στους εργαζόμενους της” σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας και προσέθεσε:.

“Παραμένουμε προσηλωμένοι στο να ανεβάζουμε τον πήχη ακόμα ψηλότερα, να βελτιώνουμε συνεχώς της υπηρεσίες μας και να καινοτομούμε, για να ανταποκρινόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες των επιβατών μας αλλά και τις συνθήκες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής αγοράς.”

Με το “βλέμμα” λοιπόν στις αναδυόμενες αυτές αγορές, της λεγόμενης Εγγύς Ανατολής, που παραδοσιακά η χώρα έχει “γέφυρες”, η Aegean ποντάρει στα πόσθετα χαρακτηριστικά των νέων αεροσκαφών αυτών, που περιλαμβάνουν δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για την Business Class με καθίσματα lie flat.

Η ταξιδιωτική εμπειρία

“Στον πυρήνα όλων των ενεργειών μας παραμένει η σταθερή και διαρκής καθημερινή αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας που προσφέρουμε στους επιβάτες μας” ανέφερε ο κ Γερογιάννης που μιλώντας στη Γ.Σ, τόνισε ότι στα νέα δεδομένα περιλαμβάνονται εμπειρίες για τον πελάτη .

1. Με την υπηρεσία Wi-Fi onboard σε 35 πλέον αεροσκάφη, μέσω της οποίας παρέχεται Ιnternet σε υψηλές ταχύτητες σε όλη τη διάρκεια της πτήσης.

2. Τρία ολοκαίνουργια, εντυπωσιακά Business Lounges μας (στην εντός και εκτός Schengen περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, καθώς και στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης). Τους επόμενους μήνες, στη Λάρνακα, το τέταρτο αναβαθμισμένο, αισθητικά αλλά και ποιοτικά, lounge της AEGEAN θα είναι και αυτό έτοιμο να υποδεχθεί τους επιβάτες της εταιρείας.

3. Εμπλουτισμός περαιτέρω του προγράμματος πιστότητας με νέες συνεργασίες.

4. Αναβάθμιση του προϊόντος στην Business class, αλλά και το on board Food service ενισχύοντας την εικόνα της ΑEGEAN ως μία εταιρία που προσφέρει υψηλής ποιότητας ταξιδιωτική εμπειρία.

“Καθώς επενδύουμε στη δυναμική της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το 2023 προσφέραμε το μεγαλύτερο δίκτυο της ιστορίας μας με 180 προορισμούς σε 49 χώρες, προσθέτοντας προορισμούς τόσο τη χειμερινή, όσο και την καλοκαιρινή περίοδο. Δημιουργήσαμε ειδικά προγράμματα και συνεργασίες για την άμβλυνση της εποχικότητας στην ελληνική περιφέρεια, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διασυνδεσιμότητα του δικτύου μας με διεθνείς αεροπορικούς κόμβους, στο πλαίσιο των σημαντικών νέων, αλλά και των καθιερωμένων συνεργασιών μας” τόνισε ο κ. Γερογιάννης

Όπως χαρακτηριστικά, σημείωσε, επίσης, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της AEGEAN, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης, το 2023 αποτέλεσε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά για την AEGEAN, όπου τόσο τα εμπορικά, όσο και τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, κατέγραψαν ιστορικά υψηλά, παρουσιάζοντας ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα, συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες εισηγμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον υψηλών επιτοκίων και αυξανόμενων στοιχείων κόστους

Καταλήγοντας, επιβεβαίωσε την προσήλωση της εταιρείας στο να ανεβάζει τον πήχη ακόμα υψηλότερα, να βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες της και να καινοτομεί, ώστε να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες των επιβατών της.

Το 2023

“Το 2023 υπήρξε μία πολύ επιτυχημένη χρονιά για την AEGEAN, σε συνέχεια ενός πολύ ισχυρού 2022, μια χρονιά όπου τόσο τα εμπορικά μας μεγέθη όσο και τα οικονομικά μας μεγέθη κατέγραψαν ιστορικά υψηλά” τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

Όπως είπε, το 2023 η AEGEAN πέτυχε δυναμική ανάπτυξη του πτητικού της έργου προσφέροντας 18,9 εκατ. θέσεις, 3 εκατ. περισσότερες από το 2022”.

Σύμφωνα με τη διοίκηση η προσθήκη 30 νέων προορισμών στο δίκτυο, φτάνοντας συνολικά τους 180 προορισμούς και η σημαντική αύξηση της χωρητικότητας λειτούργησαν αποτελεσματικά σ’ ένα ανοδικό περιβάλλον εισερχόμενης ζήτησης αλλά και αυξανόμενης δυναμικής των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό.

“Η προσφορά 11,2 εκατ. θέσεων στο δίκτυο εξωτερικού σε 49 χώρες αλλά και η αυξημένη διασυνδεσιμότητα μεταξύ προορισμών συνέβαλε το 2023 να καλωσορίσουμε 15,7 εκατ. επιβάτες καταγράφοντας περαιτέρω βελτίωση στις πληρότητες, οι οποίες το τρίτο τρίμηνο άγγιξαν το 86%.

Για ακόμα μία χρονιά η χώρα προσέλκυσε υψηλή πτητική δραστηριότητα από τον ανταγωνισμό στο σύνολο των αεροδρομίων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή ζήτηση.

Μέσα σε αυτό το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, υψηλών επιτοκίων και αυξανόμενων στοιχείων κόστους η AEGEAN παρουσίασε ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες εισηγμένες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

Η εταιρεία το 2023 κατέγραψε μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε διαθέσιμες θέσεις, ξεπερνώντας τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ αρκετοί αερομεταφορείς ακόμα υπολείπονται σημαντικά από τα προ-πανδημικά επίπεδα, παρουσίασε ρεκόρ εσόδων και διατήρησε ανταγωνιστική διάρθρωση κόστους, στοιχεία που συνέβαλλαν στο δεύτερο καλύτερο περιθώριο κέρδους, συγκρινόμενοι με τους ευρωπαίους αερομεταφορείς.

Ταυτόχρονα αποπληρώσαμε πλήρως το σύνολο των δανείων που είχαμε λάβει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ κλείσαμε και την τελευταία υποχρέωση που είχε απομείνει από την περίοδο εκείνη, την εξαγορά, πληρωμή και ακύρωση των warrants, καταβάλλοντας στο ελληνικό δημόσιο το ποσό των 85,4 εκ. ευρώ” τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean κ. Δ. Γερογιάννης

Τα μεγέθη

Συνοπτικά και όπως αναλύεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, το 2023:

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2022, και διαμορφώθηκε σε €1,7 δις. €246,8 εκατ. Κέρδη EBIT με 14,6% λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Η κερδοφορία μας το 2023 ανήλθε σε €168,7 εκατ. Κέρδη μετά από Φόρους, 52% υψηλότερα από το 2019 Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €709,3 εκατ.. Οι δανειακές υποχρεώσεις (εξαιρούμενων μισθώσεων) διαμορφωθήκαν €220,3 εκατ. Τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €418,8 εκατ. από €328 εκατ. στις 31.12.2019. · Για την χρήση του 2023 επανέρχεται και η πληρωμή μερισμάτων στους μετόχους .

Οι προκλήσεις

Με βάση τη διοίκηση της εταρείας, το 2024 το επιχειρησιακό έργο του Ομίλου θα επηρεαστεί από την ανάγκη πρόωρων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus Α320 neo, οπότε εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις εντός του 2024.

“Το προηγούμενο διάστημα διαπραγματευτήκαμε με τον κατασκευαστή και συμφωνήσαμε πακέτο αποζημίωσης που καλύπτει σημαντικό μέρος της σχετικής οικονομικής επίπτωσης.

Για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις στην προσφερόμενη χωρητικότητα λόγω του θέματος με τους κινητήρες GTF επεκτείναμε τις συμβάσεις μίσθωσης αεροσκαφών Α320 ceo και αναπροσαρμόσαμε το πτητικό μας έργο μεταφέροντας χωρητικότητα στην Ελλάδα από πτήσεις που εκτελούνταν το 2023 για τρίτους από βάσεις του εξωτερικού.

Γιώργος Αλεξάκης

#Aegean #Ευτύχης_Βασιλάκης #στρατηγική_ανάπτυξη
Keywords
aegean, aegean, νέα, αθηνα, εταιρεία, ελλαδα, airbus, neo, ceo, long, θεσσαλονικη, βασεις, πήχη, business, class, lie, onboard, food, προσφορες, δις, κινηση στους δρομους, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, Καλή Χρονιά, χειμερινοι προορισμοι, 600 δις, κοινωνια, αποτελεσματα, χωρες της ευρωπης, χωρες, γερμανια, ηνωμενο βασιλειο, ινδια, ισπανια, ιταλια, καθημερινη, οθονες, οικονομια, οροσημο, πλαισιο, πτησεις, τα νεα, ceo, αεροδρομιο, αυξηση, εβδομαδες, γεγονος, γινονται, δευτερο, διαστημα, δυνατοτητα, δημοσιο, διοικηση, δις, δρομολογια, δικτυο, εγρηγορση, ευρω, ειπε, επενδυσεις, επτα, εταιρεία, εταιρια, ετοιμο, ιδια, υπηρεσια, υπηρεσιες, εικονα, κυκλος, κυρια, λαρνακα, λειτουργια, μηνες, ομιλος, ωριμοτητα, ουσιαστικα, περιβαλλον, πορτογαλια, προγραμματα, ρεκορ, συνεχεια, συχνοτητα, ταξιδια, τρια, υψηλη, αγορες, airbus, business, class, δημητρης, εμφαση, food, χωρα, lie, long, neo, onboard, πακετο, πήχη, θεσεις
Αναζητήσεις
aegean-oi-tesseris-pylones-anaptyxis-kai-to-vlemma-stin-anatoli.htm
Τυχαία Θέματα